Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Michael N
bruger siden
06-04-2005
20-09-2010 kl. 21:32
Den kører langt på literen og har ry for at holde.
Den har et fint kraft overskud hvorimod 318 benzin er lidt død idet.
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
20-09-2010 kl. 22:41
Men med Oliefyr kan du måske afhjælpe problemet lidt.
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
20-09-2010 kl. 22:53
Mvh
Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006
21-09-2010 kl. 13:34
Så diesel er i mine øjne det økonomisk fornuftige valg, men motorlyd og oplevelsen skal selvfølgelig også afgøre det ,så ikke sagt at benzin ikke er ok, det er blot et valg du må gøre.
Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006
22-09-2010 kl. 10:14
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
23-09-2010 kl. 18:09
Jeg syns personligt at bmw'erne er langt de nemmeste at køre og at have med at gøre. men alt kan ske med en diesel bil også på bmw-audi, turbo kan ryge sig en tur mv. Men det er altså lækkert i det daglige med det træk en diesel leverer. Selv den lille 318d med 122hk, den trækker vildt godt.
Skulle man være uheldigt at lortet går i stykker, turbo mv, kan man spare rigtig mange penge ved at få det lavet i eks. flensborg.
Obs. Iøvrigt er der også problemer med 318i, hmm noget med aat den pludselig kan miste træk kraft. Mener det er noget omkring noget ventil/motorstyring. Så alt er ikke fejlfri på benzin. Jeg tror jeg har brugt flere penge på rep af benzin bil end diesel. Hmm jeg gik jo også fra bmw 320d til mondeo v6, og det koster kroner.....
Mvh
Dette indlæg blev 23-09-2010 18:15 redigeret af dets forfatter.
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
23-09-2010 kl. 18:26
Det her minder mig om da jeg sidst kørte/købte bmw diesel. Sælger som jeg kender en smule efter nogle handler, køre selv i bmw diesel, og det er mange ture af 5-10km 2gange om dagen og så en længere tur en gang om ugen. Han mente heller ikke der var noget i vejen med de korte ture, blot man husker at køre en længere tur på 100-200 om ugen
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
26-09-2010 kl. 11:43
Du skriver i et indlæg d. 23/9 at man skal lade bilen strække ud ved 3500-4000 omd/m i 4 gear, så er den ren.
Jeg har et par spørgsmål.
Hvorfor skal man helt ned i 4 gear? hvorfor ikke 5? (bilen har 6 gaer)
Er 3500-4000 omd/m ikke meget højt, når normal marshastighed ca 110-120km/t ligger ved ca 2000 omd/m?
og hvor i DK må man køre så stærkt, som bilen gør ved 3500 omd/m i 4 gear?
Jeg prøvede på vej til arbejde og rundede 120 km/ ved 3000 omd/m og syntes det var mange omdrejninger for en dieselbil.
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
26-09-2010 kl. 14:55
Hun kører mange ture på max 10 km. Bilen er 3½ år nu og har kørt i alt ca 80.000 helt uden problemer, så stop det vrøvl om at diesel ikke kan tåle korte ture.
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
26-09-2010 kl. 15:32
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
26-09-2010 kl. 15:49
Ang diesel bil....en diesel er konstrueret til at køre relativt lang på literen, og køre i mange timer uden at brænde sammen. Diesel er lidt længere om at blive varm, idet det ikke har samme eksplosivitet som benzin.
I teorien vil en diesel kokse/sode til ved korte ture, dvs. alt inden for ca et kvaters kørsel. Pga at den ikke har nået drifts temperartur, vil der typisk være noget uforbrændt diesel i motor og det vil sætte sig på sigt til koks og sod.
men men men, nogle køre korte ture uden at der sker noget, man kunne fristes til at sige at motorstyring og indsprøjtning mv. er sat rigtigt op, om i vil. Men køber man diesel, skal man huske at køre den rigtigt, dvs mange diesler er lidt langbenet i gear, så køres lidt som en lastbil. Der er andre hvor gearing er helt som i en benzin, hvor motor har stor volume og mange kræfter, men de skal og ha lidt gas for ikke at køre død.
Mange tror at de kan spare sig vej, ved næsten ikke at trykke på pedal. Er i teorien rigtigt men en diesel skal altså ha lidt at leve af, for at forbrændning og dermed økonomi bliver fin.
men man kan da godt købe sig en diesel bil selvom man køre korte ture. man skal jo bare altid ha lidt i baghovedet, at noget kan gå galt. Men er den ny, plejer jeg at sige, at de første 3-4år sker der sikkert ikke noget, tiltrods for at man måske køre korte ture, og sælg den så......for derefter er risikoen markant forøget.
Obs. Men som manden der startede dette indlæg, ville jeg godt turde købe en bmw 318d, men jeg ville sikre mig at alle service er overholdt, og at den køre som den skal. evt få lidt at vide om personen der har haft den, om det er en sælger eller den er brugt til privatkørsel og jeg ville se lidt på km tallet kontra årgang. Kan jo være en der har kørt syd på. Nogle der bruger disse biler til privat kørsel, køre ofte ligeså meget som en sælger. Så håber Carsten finder et fint eksemplar
Mvh
Dette indlæg blev 26-09-2010 15:58 redigeret af dets forfatter.
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
26-09-2010 kl. 16:02
Mvh
Dette indlæg blev 26-09-2010 16:05 redigeret af dets forfatter.
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
26-09-2010 kl. 16:16
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
27-09-2010 kl. 15:43
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
27-09-2010 kl. 17:32
Har selv haft ford Tdci, godt nok en motor fra psa. men jeg vidste de kunne sode til, lyden og måden de køre på er også anderledes end bmw'erne. Men tør da godt købe ford Tdci igen, bare man husker hvad man har med at gøre. Ikke fordi jeg skal rose bmw dieslerne, men vi skal måske lige tænke over hvor meget mere en bmw generalt koster, og det squ ikke navnet alene. Tingene er skruet bedre sammen, stumperne og elektronik mv er dyrere og af højere kvalitet. Så der ligger måske noget af forklaringen på at ikke ret mange har bøvl med deres bmw d. Ivertfald ikke de første mange år. Et partiklel filter begynder først at virke omkring 1500grader, så derfor lige en længere tur på motorvej om ugen, også så det begynder at rense fra ugen der er gået, med måske mange små ture, men de siger det kan holde til det.
Mvh
René Valin
bruger siden
01-02-2004
28-09-2010 kl. 19:12
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
28-09-2010 kl. 19:38
Til J L
Man kan jo købe kvalitets mærke som bmw eller audi mv. Du skal se disse filter der sidder på dem koster sikkert 2-3gange mere end det gør til eks mondeo Tdci. Selv har jeg haft både med og uden filter. Men bmw har ingen problemer, men jeg ved at mange af de andre bilmærker sætter for dårlige filter på deres biler. men bmw går man ikke fejl af. Filteret tager iøvrigt hk fra mortoren.
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
28-09-2010 kl. 22:26
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
29-09-2010 kl. 20:17
Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006
30-09-2010 kl. 16:31
Dieselbil : 16,5 km/l, literpris 9 kr
giver en årlig forskel på ca 7.100 kr ved 25.000 km.
Så efter godt 4 år er de 30.000 tjent ind.
MEN, derudover laver du en regnefejl som man desværre ser meget ofte! Du kan ikke bare sige at du har 30.000 ekstra til at købe benzin for. Dieselbilen er jo også mere værd den dag du sælger den igen! Hvis du f.eks om 5 år kan få 20.000 mere for dieselbilen har du jo kun tabt 10.000 ekstra som du så skal fordele på 5 år, altså 2.000 pr år. Så med andre ord vil dieselbilen med denne antagelse være 7.100-2.000= 5.100 kr billigere årligt (forudsat alle andre udgifter er ens).
Dette indlæg blev 30-09-2010 16:39 redigeret af dets forfatter.
Niels A. Jakobsen
bruger siden
10-11-2006
04-10-2010 kl. 18:25
Du skal da helt klar købe diesel. BMW laver fantastiske diesel motorer som kører 20 km pr liter og har 340 N/m. Spørg om du ikke må få en tur og du er overbevist.
Grøn afgift er helt i bund.
Jeg har en BMW 320D E90 og hvis du skal have lidt hjælp til hvordan du kan vedligeholde den for 4556 kr pr år. Så hjælper jeg gerne.
Hilsen Niels
Profil slettet