Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Rene Vinderslev
bruger siden
06-04-2005
26-08-2010 kl. 12:14
Kan se at bølgerne går højt i dette forum.
Jeg kan kun sige at jeg har haft mange E-klasser med omtalte motor-dog som 320 CDI- men motoren er den samme. Jeg har ALDRIG haft problemer hverken med række-6éren eller v6éren. V6éren er dog at foretrække( synes jeg ) grundet økonomi og støj. Du bør dog være opmærksom på KUN at købe et eksemplar der altid har været serviceret hos MB da de får alle rep-bulletiner og aktioner fra Tyskland. Disse aktioner er ændringer i software samt evt svage dele der bliver skiftet u/b
Daniel Rehman
bruger siden
30-06-2009
28-11-2010 kl. 22:43
Jeg købte min første frikørte Mercedes for godt 18 år siden, jeg har ikke fortudt en eneste gang.
Jeg begik en fejl i 2003 og det var at købe en BMW E60, jeg fik dog hurtigt købt en frikørt Mercedes igen.
Folk der mener at det er noget lort, har ret, men ikke i alle tilfælde.
Find evt. en vognmand som du kender? En du stoler på og kan give dig bilens historie.
Jeg har pt. en Mercedes S320 w221, den har motorproblemer, men det er nok en af de få Mercedes biler som har "store" problemer.
Så hvis du køber en W221 så gå efter en med ny motor!
Rehman
Peter Jørgensen
bruger siden
15-08-2006
17-08-2011 kl. 22:25
Helle M skrev:
Tak Egon
Er stadig igang med at spare op. Vil helst ikke ud i banklån. Så i mellemtiden ser/lytter jeg til råd. I den sidste ende, hvis opsparingen fortsat går godt, skal km/l og vægtafgift også ses lidt på.
Prøvede en 280 6 cyl. Den var virkelig behagelig at køre i, men måske skal jeg nok se mere ovre i 150 HK 220. Nu må vi se hvad det ender med :-)
Hold du dig bare til 280'eren! Har sådan een (V6) og den kører simpelthen dejligt! Du får som 'tilkøb' den silkeblødt skiftende 7-trins gearkasse. Så vidt jeg kan forstå med V6'erne er problemet at der er en manifold der ved ca. 250.000 km, går i stykker, og det er en dyr reparation. Så hvis du sikrer dig at den er skiftet, så skulle der ikke være problemer med motoren. Jeg har ikke prøvet 220'eren med 150 hk, men den med 170, og den er der også pænt 'ryk i', men knap så kultiveret :-)