Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Michael N

Michael N
bruger siden
06-04-2005

16-07-2010 kl. 10:42

Citroen C3 er en smuk bil men jeg er langtfra imponeret over PSA 1,4 hdi motoren som jeg syntes er sløv og noget grovkornet.
Citroen har desuden kun 2 års reklamatonsret.

Hyundai i20 1.25 Comfort har den fordel der hedder 5 års garanti, det er så ikke en diesel, men det behøver ikke være et problem især ikke hvis i primært kører turer på under 25 km.
Jeg har været ude og køre netop denne Hyundai, jeg syntes ikke godt om sæderne, men det kan jo være en smagssag.

Det jeg ikke forstår er priserne på Hyundai i20 1.25 Comfort, for ganske få tusinde ekstra ville i kunne købe en I30, som er en klasse over I20 og som kører meget bedre, så gør det mindre at den måske er et år gammel og har kørt omkring 10.000 km.

Held og lykke med købet

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

21-07-2011 kl. 14:06

Jeg har haft en C3 den var meget meget ustabil ;-)

hyundai er i en helt anden holdbarheds klasse.

Men citroenen er da pige nuttet,
1,4 hdi er ufattelig bovlam af moderne diesler at være.

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

21-07-2011 kl. 14:34

Hej Emil.

Mage til sludder skal man lede længe efter.
C3éren vil i daglig brug virke langt langt friskere end en 1,25 liters benziner, prøv at kør med feks. 50 km/t i 4.gear og tryk speederen i bund i begge biler, så vil du opdage at C3éren er markant hurtigere oppe på 80 feks.

At påstå at en Hyundai er i en anden holbarhedsklasse er utroværdigt og udokumenteret.

En Citroen har iøvrigt 2 års GARANTI, du kan tilkøbe yderligere 3 års garanti på en "tryghedsaftale" til et forholdsvist lille beløb.

Min anbefaling er klar; Køb C3éren, en smuk, økonomisk, velkørende og holbar bil.