Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

13-04-2010 kl. 09:52

Jeg ved ikke, hvad de i artiklen har haft imod Ford Focus.
Det er en fantastisk bil med super gode køreegenskaber. Måske klassens bedste.
Den er forholdsvis rummelig, og man befinder sig godt i den.
Kvaliteten er beviseligt god, da bilen ligger i toppen af samtlige statistikker for både nedbrud og fejl ved syn.
Rust ser jeg som eneste problem ved en Focus, og det kan altså let holdes væk med en fornuftig undervognsbehandling.
Hvis endelig der skulle komme rust, så er Ford måske det letteste bilmærke overhovedet at få til at betale for en reparation. Det har mange ejer af især den tidligere Mondeo nydt godt af.

Vi ejer selv en Focus af første årgang. Den er fra 1999, men kører stadig bedre end mange nyere biler. Vi er absolut tilfredse.

Alternativet Octavia er da også en fin bil.
Den er også god kvalitet, og især bagagerummet er ekstremt rummeligt - dog lidt på bekostning af benpladsen på bagsædet.
Men en Octavia kører altså bare ikke nær så involverende som en Focus.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jonas Petersen

Jonas Petersen
bruger siden
16-03-2007

13-04-2010 kl. 17:12

Rustbehandling hjælper desværre ikke på Ford og Mazdas store rustproblemer i skærme og døre/bagklap da det er sealingerne og den måde metallet er bukket på der er årsag til rusten.

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

14-04-2010 kl. 09:42

Problemet med sealingerne blev løst tilbage med Mondeo faceliftet i 2005. Nu er det bare generelt dårligt rustbeskyttede biler, som skal have en ekstra gang rustbehandling.

Især Mazda er stadig håbløse på det område, hvor imod Ford er kommet bedre efter det.
Min egen Mazda 5 har allerede fin boblende rød rust i diverse pyntelister, selvom den kun er 16 måneder gammel. Selvfølgelig noget, som Mazda klarer på garantien, når de engang har fået nye lister hjem, men stadig ekstremt dårligt af en så ny bil.

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

14-04-2010 kl. 21:22

Den Octavia må godt nok være ualmindeligt velholdt og pæn, for umiddelbart virker 82.900 kr til at være en noget høj pris for en Octavia med så mange km på klokken.

Profil slettet

Profil slettet

15-04-2010 kl. 06:51

Jeg ville købe en toyota corolla stationcar fra omkring 03 , er meget driftsikker og økonomisk . mvh. Mekanikeren .