Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Claus Bjerre

Claus Bjerre
bruger siden
15-12-2009

20-02-2010 kl. 14:19

Du kan ikke købe en bil der må gå med 1475 kg og stadig over 20 på literen... Men du kan komme derop ad men det kræver trailerkørekort, men det har du måske også...

Det er ikke helt muligt med den størrelse campingvogn at holde et så godt forbrug... Bilen skal jo i sig selv have en nogenlunde vægt for at måtte kører med vognen og det kræver lidt størrelse...

Så du må en klasse op og kigge efter biler der går omkring 16-18 på literen men så er der også bunker af biler der klarer opgaven fornemt... Prøv evt. Mondeo tdci 130 hk... Den går rigtig godt og der er overskud nok...

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

23-02-2010 kl. 19:42

Hej Janni. Jeg har en mondeo 2.0 tdci stationcar 130 hk fra 04. Den er sat til 16,7 ved blandet kørsel. Sidste sommer var vi i Kroatien med cv, har en adria 542 tk totalvægt 1500 kg, den er tempo 100 godkendt. Jeg kørte 10 på literen, men det var også med en fart på ca 105-110 km/t, det synes jeg er fint nok. Har lige været i Østrig på ski, der gik den 16,5 på ltr derned med en fart på ca 120 i timen. Hjem gik den 15 på ltr, men der kørte vi også ca 140- 150 i timen, så det syntes jeg er ganske imponerende. Nogle af vores venner har den nye model mondeo tdci, de kører ca 11,5 på ltr med cv. Så den kan jeg helt sikkert anbefale. Held og lykke med jagten

Peter Dyreborg Thomsen

Peter Dyreborg Thomsen
bruger siden
07-01-2009

05-04-2010 kl. 21:29

har selv sonata 2.o cdi den må træke 1700 kg og det kan den uden besver

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

12-08-2014 kl. 18:56

Ja der kan være mange eller meget for og imod...Nogle steder spiller økonomien en større rolle end hvor godt bilen trækker med en vogn / båd. I skrivende stund uden at skele til økonmien, er Vw passat 2,0 tdi (140hk) en god spiller på banen og trækker ubsværet 1800kg på krogen...Vw Tiguan 140hk tdi med 4hjuls træk er forrygende trækker med op til 2000kg....Toyota Rav4 den nye enten som 2 hjuls træk eller 4, med hendholdvis 124hk o 150 diesel hk...Men igen kommer det an på hvor meget brug man har for at trække og hvor tit man gør det...Jeg syns personligt det er bedre at sidde lidt oppe i højden i sæddet så man nemmere kan se hvad der sker med trafikken foran...Der er mange paramter i det samlede hele, for at vælge rigtigt. man skal huske nogle ting, som hvor meget bruger vi trækktet, hvor mange km årligt osv. Hvis man eks ikke køre så mange omkring 10-15000km men bruger det at trække meget, kan det betale sig at købe en trækker som Tiguan eks med tip tronic gear og med lamel kobling og 4 hjuls træk, selvom den er sat til 13-14km i snit...Det er småpenge på brændstofs siden med de km...men den står fast og trækker så at sige alle steder....også på båd ramper, og kassel bakker gør den det som en drøm...Jeg syns man skal tænke tingene igennem når man skal vælge køretøj til at trække...fordele og selvfølgelig ulemper...Selvom disse linier er ganske velkendt hos eks camping og båd folket, mener jeg de tåler gentagelse...

Hvis jeg skal tænke lidt på overskriften her i tråden, må ord blive. Så stærk en motor som muligt....Toyota Rav 4 er med 2hjuls træk og 124 diesel hk over 20km i snit. Den bom stærke 150hk med 4hjulstræk er en anelse mindre....Tiguan er omkring 18 i snit..Nogle vil sige dyre vogne...ja måske kommer an på over tid hvordan tingene arter sig. Mange køber en trækker og beholder den 8-12år....så glæde skal man også have ud af det...ting koster og vi lever ikke evigt. Jeg har nævnt de bedste af de bedste trækkere under 500.000kr...så lidt andre kan studere på hvis de lyster.

Subaro Forester kunne nævnes også men den kan være svært at få dele og rep til i dk i øjeblikket.

Dette indlæg blev 12-08-2014 19:11 redigeret af dets forfatter.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

12-08-2014 kl. 22:15

Aner ikke hvad det skyldes, men har en bekendt som ikke kunne få en reservel medmindre det var igennem sverige....og det tog en krig. Andre har også brokket sig lidt over disse ting....om har rettet sig nu vides ikke...