Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

16-01-2010 kl. 16:36

Tihi - bortset fra køb af en SAAB pt. vel er lidt af en chance på linie med i sin tid af bestille dyne hos Nordisk Fjer eller bede Stein Bagger om at levere It-udstyr, så synes jeg det er svært umiddelbart at sammenligne de to biler.
Det lyder som om det primært er plads du efterspørger, og lige siden Ruder Konge var Knægt, har Volvo opfyldt det ønske hos utallige familier.
Sikkerhed og kvalitet er vel på linie hos de to politisk korrekte svenskere.
Hvad SAAB egentlig har markedsført sig på har altid været en gåde for mig - så jeg ville vælge Volvo.
Dog vil jeg sige, at til dit forholdsvis begrænsede budget ville jeg kigge i andre retninger også. Hvad med en pæn Skoda Oktavia ? kvalitet og sikkerhed som i de bedste tyskere.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

16-01-2010 kl. 16:56

Øhhhh - og hvor lang garanti er det lige Volvo giver ???? nåh ja - også 2 år. Akkurat som de fleste andre biler som ikke behøver at markedsføre sig på tomme løfter og varm luft.

Og at tale om garanti hos SAAB er vel ikke meget mere end en joke - for lad os da bare give 100 års garanti på den - for, nåh ja - de eksisterer ikke mere !!!

Sidst rettet: 18/1-10 (af administrator)

Profil slettet

Profil slettet

16-01-2010 kl. 17:03

Jeg tror ikke du skal være bekymret omkring køb af evt. saab 9-5. Reservedelene bliver fortsat produceret (mange år frem i tiden) - og årgangene 2002- er rigtigt gode biler (og så er en 9-5 stc.car godt nede i pris - alle biler får værditab). Hvis du alligevel vil have bilen i en del år, skal du jo generelt regne med, at den ikke er meget værd bagefter (hvis den allerede er ældre når du køber den) - uanset om fabrikken er der eller ej.

Volvo v70 skal du vælge modellen 2000- da den har 6 airbags og mange har esp. Du skal være opmærskom på, at esp var ekstra-udstyr de første årgange af v70 2000-. Esp er der vist ikke på 9-5 fra 1997-?. For begge biler er benzin-motorerne nogle "slugere".

Fordelen ved saab'en er at den er kædedrevet (de kan så blive slidte omkring de 200000 km - afhængig af olieskift eller brug)- volvo har tandrem der skal skiftes ved 160000 km - eller senest 10 år. Så hvis det skal være en volvo så vælg en der har fået skiftet tandrem (ved 160000, igen ved 320000 km).

Højt kilometer-tal (med mange kilometer pr. år) med mange udskiftede slid-dele kan være en fordel - billig i indkøb og mange reparationer du slipper for - motor/gearkasse og andet er meget robust og klarer mange hundredetusinde. Rust ikke noget problem på saab eller volvo generelt. Man kan være uheldig både med biler med lavt kilometer og biler med højt kilometer tal - så en gode historik på bilen er en fordel.

Sidst rettet: 16/1-10

Henrik M.

Henrik M.
bruger siden
20-02-2005

16-01-2010 kl. 17:27

Man kan roligt købe en SAAB! ALLE garantier forsætter på bilen (også selvom fabrikken evt. skulle lukke)! Så at købe en SAAB er lige så sikkert som at købe et hvilket som helst andet mærke. Reservedele m.v. vil blive lavet lige så længe, som der findes SAAB-biler på vejen - så der bliver ingen problemer overhovedet.

Læs iøvrigt denne artikel, hvor Bilmagsinet opfordrer til, at man køber en brugt SAAB i denne tid, da man får rigtig meget bil for pengene samtidigt med, at alle garantier fortsætter:

http://bilmagasinet.dk/article/36227

Profil slettet

Profil slettet

19-01-2010 kl. 14:58

Husk at checke forsikringen, da en Octavia er en klasse 5 bil hos ALKA og en V70 er en klasse 8 bil mener jeg og den koster hurtigt 12.000 - 16.000 kr årligt. frem for ca. 6000 kr ( klasse 5 )

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

19-01-2010 kl. 15:20

Teori:

Kunne man forestille sig, at en Saab måske ligefrem kommer til at holde værdien bedre, nu hvor der ikke kommer flere nye på markedet?

Jeg mener, der vil måske altid være en målgruppe for en Saab - selvom den ikke er stor - og køber du en forholdsvis ny Saab 9-5 nu, så er det trods alt stadig en af de nyeste om 10 år.

Det er jo fact, at mange bilmodeller falder betydeligt i pris, når de afløses af en ny model, og det kommer jo ikke til at ske for Saab 9-5 og de andre Saab modeller.

Benny Due

Benny Due
bruger siden
09-10-2003

15-02-2011 kl. 11:33

Hmm Susanne tror du ikke han har fundet en bil? tråden er startet 16/1-2010 !!!!!!!!!!!!!!!

Profil slettet

Profil slettet

09-05-2012 kl. 15:42

Thomas Nielsen skrev:

Lidt urelevant at svare i så gammel en tråd, syntes du ikke? :-)

Profil slettet

Profil slettet

27-03-2013 kl. 06:29

Thomas Nielsen skrev:
Du mener irrelevant... Og nej, almindelig dannelse er aldrig for sent....

Nej det har du ret i..
Men hvad kan vi bruge det til, at du skriver i et 3 år gammelt emne,
blot for at rette en stavefejl?