Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Morten Nøhr

Morten Nøhr
bruger siden
24-03-2004

29-12-2009 kl. 13:48

hej
har en frikørt mercedes e 220 kørt 320 000 km da jeg købte den nu 407000 . eneste udskiftet ud over sliddele er en vand pumpe . meget tilfreds . har prøvet en 320 cdi endnu mere lydløs men min tegnebog sagde nej . osse prøvet en bmw 30 der er mere motor lyd men osse dejlig
mvh morten

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

29-12-2009 kl. 17:57

Begge biler er bestemt lækre. Har selv været i overvejelserne om GT i begge mærker, men alene pga. nedenstående link ville jeg ikke røre en Mercedes med en ildtang det næste års tid før priserne har fundet det nye meget lavere niveau.
Forøvrigt hurra for MB Danmark - nu er MB jo pludselig inde i billedet ved fremtidige bil overvejelser :-)
http://www.bilbasen.dk/nyheder/mercedes-dumper-priserne_ID27333.htm

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

05-01-2010 kl. 13:39

Køb Mercedesen og lad være med at tænke mere over det, den klart bedste bil, har selv 2 E Klasser en E420 CDI 2006 og en E220 CDI 2010 begge i Avantgarde, så jeg ved hvad jeg snakker om.

Jeg har haft nogle små mekaniske problemer (Bremser div. småting) med dem men ikke mere end de kunne blive lavet på garantien i løbet at et par timer på express service, så var man ude og kører igen. Herefter ingen problemer. Har ikke haft elektriske eller rust problemer.

Har kigget og prøvet en BMW 5er men, har jeg ikke set mage til en dårlig kabine kvalitet i forhold til E Klasse, den føles billig, mange plastik dele i hele interiøret for bilen til at se billig ud, du har ikke den der luksus fornemmelse at der er gjort extra ud af kabinen, allerede der gad jeg ikke give så mange penge for en bil der føles billig, og plastik der rasler m.m.

I en E Klasse føler mig at der er den extra gefühl lagt i kabinen, ingen ting virker billige og oser at luksus, og så bliver den jo heller ikke dårligere i at det er en E 320 CDI, det er en perle af en motor virkelig lækker og mangler ikke trækkraft, og ja så har du stjernen foran.

Mercedes er mere prestige/luksus/ekslusiv, det er en ægte tysk flyder, med en komfort som BMWen skal kigge langt efter, også i høj fart ikke noget med at den sejler rundt, den sidder perfekt på vejen, BMWen er en er mere dynamisk og er mere sporty sat op.

BMWen trækker godt, men det gør Mercedes sandelig også, og efter min mening en bedere hverdagsbil.

Motoren i BMWen er også i en klasse for sig selv, og heller ikke nogen dårlig bil, slet ikke, men Mercedesen føles bare bedere i helheden. Plus Mercedesen har en længere levetid ifølge en norsk test.

Tag ud og prøv dem begge så vil du se hvad jeg prøver at fortælle.

Pøj pøj og håber selvf det bliver Merceren

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Osman Deveci

Osman Deveci
bruger siden
24-01-2009

06-01-2010 kl. 17:29

Hej Jan,

Helt klart mercedes. Jeg har frikørt 4 mercedes-taxa'er for min vognmand. Der er en grund til at BMW forhandlere forrige år udtalte at de ikke var glade for at sælge deres biler til taxa-branchen. Kunne det måske være fordi at var bange for at deres biler ikke kunne bestå "testen".
Tro mig, det er en stor test en bil kommer udfor som taxa. På 2 år skal denne bil kunne præstere minimum 250.000 kilometer uden de store problemer. Der er en grund til at 75-80 procent af den danske taxipakke er mercedes. Så, mon ikke du for mest glæde af denne?

Hilsen otto

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Leif Ejlebjærg Jensen

Leif Ejlebjærg Jensen
bruger siden
06-01-2004

25-11-2011 kl. 20:17

Hvad er årsagen til, at man jævnligt ser, at enten turbo, converter eller gearkasse er skiftet på Mercedes280/320CDI. Jeg år og kigger en sådan , men tør næsten ikke investere i den. Forvirringen skal ses i lyset af, at min ældre 300 TD nu har kørt 612000 km uden en mislyd i hverken gearkasse, motor eller bagtøj. Er det bare fordi, der er chauffører, der kan splitte alting ad???

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Leif Ejlebjærg Jensen

Leif Ejlebjærg Jensen
bruger siden
06-01-2004

03-12-2011 kl. 11:41

K S skrev:
En 300 TD havde 177hk/330Nm - nutidens E320CDI har 224Hk/540Nm - ikke mindst momentet kan godt give en kraftig belastning på gearkassen.

Jeg går ud fra, at gearkassen i en 320 CDI er dimensioneret til det større moment. - Og hvorfor man ofte kan se, at turbo er skiftet, forstår jeg simpelthen ikke. Er det pga. brug af dårlig olie og/eller tørre tæsk i kold tilstand?
Nedbrug på converter? Er det fordi nogle chauffører ikke gider bremse ned, før der skiftes fra frem til bak og omvendt?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Henrik Nørgaard Nielsen

Henrik Nørgaard Nielsen
bruger siden
06-01-2004

04-12-2011 kl. 22:27

Rent og råt samt usødet. MB sælger biler til vognmandsbranchen med service kontrakter. BMV ønsker pt ikke at sælge deres taxi biler på en servicekontrakt.
Hvilken leverandør tror på deres produkt ?
Kører selv E 320 fra 2007
Men tro, hengivenhed, muligheder, økonomi samt individuelle kontrakter, har lidt at sige, når man køber biler til proff. brug.
Dermed sagt, at en BMV 530 kan være lige så god som en MB E320, på de første 250tkm men derefter er jo det er hjerte spørgsmål ?
Det var bilmærker og størrelser fra før den sidste jurstering af muligheder for taxi modeller.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Ulrik W

Ulrik W
bruger siden
06-02-2011

05-12-2011 kl. 21:05

Osman Deveci skrev:
Hej Jan,



Helt klart mercedes. Jeg har frikørt 4 mercedes-taxa'er for min vognmand. Der er en grund til at BMW forhandlere forrige år udtalte at de ikke var glade for at sælge deres biler til taxa-branchen. Kunne det måske være fordi at var bange for at deres biler ikke kunne bestå "testen".

Tro mig, det er en stor test en bil kommer udfor som taxa. På 2 år skal denne bil kunne præstere minimum 250.000 kilometer uden de store problemer. Der er en grund til at 75-80 procent af den danske taxipakke er mercedes. Så, mon ikke du for mest glæde af denne?



Hilsen otto

Fortæller dig gerne hvorfor .....

At servicere en vognmand er sur kost. I forlanger alt og giver intet ... møder vi ikke ind på værkstedet lørdag 07.00 fordi i tåber har glemt at få skiftet bremsere og må ha´ det gjort her og nu. Ja så sviner i værkstedet til. Og de få biler der trods alt skal køre hyrevogn er vi gerne foruden .. Derfor!!

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg