Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Morten Nøhr
bruger siden
24-03-2004
29-12-2009 kl. 13:48
har en frikørt mercedes e 220 kørt 320 000 km da jeg købte den nu 407000 . eneste udskiftet ud over sliddele er en vand pumpe . meget tilfreds . har prøvet en 320 cdi endnu mere lydløs men min tegnebog sagde nej . osse prøvet en bmw 30 der er mere motor lyd men osse dejlig
mvh morten
Profil slettet
29-12-2009 kl. 17:57
Forøvrigt hurra for MB Danmark - nu er MB jo pludselig inde i billedet ved fremtidige bil overvejelser :-)
http://www.bilbasen.dk/nyheder/mercedes-dumper-priserne_ID27333.htm
Profil slettet
05-01-2010 kl. 13:39
Jeg har haft nogle små mekaniske problemer (Bremser div. småting) med dem men ikke mere end de kunne blive lavet på garantien i løbet at et par timer på express service, så var man ude og kører igen. Herefter ingen problemer. Har ikke haft elektriske eller rust problemer.
Har kigget og prøvet en BMW 5er men, har jeg ikke set mage til en dårlig kabine kvalitet i forhold til E Klasse, den føles billig, mange plastik dele i hele interiøret for bilen til at se billig ud, du har ikke den der luksus fornemmelse at der er gjort extra ud af kabinen, allerede der gad jeg ikke give så mange penge for en bil der føles billig, og plastik der rasler m.m.
I en E Klasse føler mig at der er den extra gefühl lagt i kabinen, ingen ting virker billige og oser at luksus, og så bliver den jo heller ikke dårligere i at det er en E 320 CDI, det er en perle af en motor virkelig lækker og mangler ikke trækkraft, og ja så har du stjernen foran.
Mercedes er mere prestige/luksus/ekslusiv, det er en ægte tysk flyder, med en komfort som BMWen skal kigge langt efter, også i høj fart ikke noget med at den sejler rundt, den sidder perfekt på vejen, BMWen er en er mere dynamisk og er mere sporty sat op.
BMWen trækker godt, men det gør Mercedes sandelig også, og efter min mening en bedere hverdagsbil.
Motoren i BMWen er også i en klasse for sig selv, og heller ikke nogen dårlig bil, slet ikke, men Mercedesen føles bare bedere i helheden. Plus Mercedesen har en længere levetid ifølge en norsk test.
Tag ud og prøv dem begge så vil du se hvad jeg prøver at fortælle.
Pøj pøj og håber selvf det bliver Merceren
Osman Deveci
bruger siden
24-01-2009
06-01-2010 kl. 17:29
Helt klart mercedes. Jeg har frikørt 4 mercedes-taxa'er for min vognmand. Der er en grund til at BMW forhandlere forrige år udtalte at de ikke var glade for at sælge deres biler til taxa-branchen. Kunne det måske være fordi at var bange for at deres biler ikke kunne bestå "testen".
Tro mig, det er en stor test en bil kommer udfor som taxa. På 2 år skal denne bil kunne præstere minimum 250.000 kilometer uden de store problemer. Der er en grund til at 75-80 procent af den danske taxipakke er mercedes. Så, mon ikke du for mest glæde af denne?
Hilsen otto
Leif Ejlebjærg Jensen
bruger siden
06-01-2004
25-11-2011 kl. 20:17
Leif Ejlebjærg Jensen
bruger siden
06-01-2004
03-12-2011 kl. 11:41
K S skrev:
En 300 TD havde 177hk/330Nm - nutidens E320CDI har 224Hk/540Nm - ikke mindst momentet kan godt give en kraftig belastning på gearkassen.
Jeg går ud fra, at gearkassen i en 320 CDI er dimensioneret til det større moment. - Og hvorfor man ofte kan se, at turbo er skiftet, forstår jeg simpelthen ikke. Er det pga. brug af dårlig olie og/eller tørre tæsk i kold tilstand?
Nedbrug på converter? Er det fordi nogle chauffører ikke gider bremse ned, før der skiftes fra frem til bak og omvendt?
Henrik Nørgaard Nielsen
bruger siden
06-01-2004
04-12-2011 kl. 22:27
Hvilken leverandør tror på deres produkt ?
Kører selv E 320 fra 2007
Men tro, hengivenhed, muligheder, økonomi samt individuelle kontrakter, har lidt at sige, når man køber biler til proff. brug.
Dermed sagt, at en BMV 530 kan være lige så god som en MB E320, på de første 250tkm men derefter er jo det er hjerte spørgsmål ?
Det var bilmærker og størrelser fra før den sidste jurstering af muligheder for taxi modeller.
Ulrik W
bruger siden
06-02-2011
05-12-2011 kl. 21:05
Osman Deveci skrev:
Hej Jan,
Helt klart mercedes. Jeg har frikørt 4 mercedes-taxa'er for min vognmand. Der er en grund til at BMW forhandlere forrige år udtalte at de ikke var glade for at sælge deres biler til taxa-branchen. Kunne det måske være fordi at var bange for at deres biler ikke kunne bestå "testen".
Tro mig, det er en stor test en bil kommer udfor som taxa. På 2 år skal denne bil kunne præstere minimum 250.000 kilometer uden de store problemer. Der er en grund til at 75-80 procent af den danske taxipakke er mercedes. Så, mon ikke du for mest glæde af denne?
Hilsen otto
Fortæller dig gerne hvorfor .....
At servicere en vognmand er sur kost. I forlanger alt og giver intet ... møder vi ikke ind på værkstedet lørdag 07.00 fordi i tåber har glemt at få skiftet bremsere og må ha´ det gjort her og nu. Ja så sviner i værkstedet til. Og de få biler der trods alt skal køre hyrevogn er vi gerne foruden .. Derfor!!