Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Profil slettet
24-12-2009 kl. 15:08
/Carsten
Henrik Hollesen
bruger siden
23-11-2003
Profil slettet
25-12-2009 kl. 12:49
Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004
14-01-2010 kl. 11:49
Selvfølgelig ved ingen, hvad sådan en Cruize er værd brugt om 3 år. Det afhænger jo bl.a. af, om bilen viser sig at være driftsikker og holdbar, og det ved endnu ingen.
Jeg vil vædde min næste månedsløn på, at Sikurt og Enevold kom med præcis de samme kommentarer vedr. afskrivning, da Kia Ceed og Hyundai i30 kom på markedet for et par år siden.
Men fakta er, at de har haft ca. den samme afskrivning på to år, som f.eks. en Avensis har, så snart du kører den ud over kantstenen ved forhandleren.
De billigste i30 årg. 2008 med max 20.000 km på tælleren koster pt. ca. 150.000 kr. Det er altså kun 20.000 kr under nyprisen.
Til sammenligning koster en 2008 Auris med samme km-antal ca. 190.000 kr, hvilket er ca. 60.000 kr under nyprisen.
Så ved jeg da godt, at man kan få en god rabat på en ny Auris, men det bliver altså alt andet lige en noget større afskrivning end på eksempelvis i30.
Profil slettet
14-01-2010 kl. 19:37
Nogle ønsker en driverscar andre en A-B bil.
Leverpostej eller kaviar !
Sådan har vi koreanske biler og tyske biler - til enhver smag og interesse :-)
(PS: ingen tvivl om at de der køber billigt sælger dyrt- procentuelt.
Og dermed må det da være op til interessens og tegnebogens størrelse)
Sidst rettet: 14/1-10
Jannik P
bruger siden
12-04-2005
14-01-2010 kl. 21:41
Jeg kom egentlig til at kikke på den pga. et besøg på Euroncap.com hvor testen viser en af de bedste tests nogensinde i relation til personsikkerhed.
Jeg glæder mig til at høre mere om Cruze, og er faktisk ligeglad med at der ikke er et gammelt tyskerlogo på. Det drejer sig om value for money, og noget siger mig at der er tale om netop det, her.
Profil slettet
16-01-2010 kl. 16:26
Tillykke med den og generelt hatten af for dine velargumenterede og formulerede indlæg.
Du ved sikkert godt, du med køb af, og indlæg om denne Chevrolet (eller rettere Daewoo; for en Chevy er og bliver de sgu aldrig!) - vifter med en rød klud for mange af os som vægter andre værdier end "billigst muligt indkøb" højest.
Jeg køber gerne en del af dine argumenter, bare det ikke er mig som skal tilbringe de næste 50-100-200.000 km i sådan en bil.
I min verden svarer købet af sådan et "slagtilbud" til, når man på en ferie i Thailand kan købe Rolexure og Lacoste-trøjer til 1/10 af det "rigtige" pris.
"Jammen, der står da det rigtige på varen!!!" = "jammen der er både læder og alt i el!!! "
Jo tak - men hvordan ser det ud og hvordan virker "lortet" efter 2-3-5-10 år ???
Det er jo netop der man kan se forskel på skidt og kanel - og at det tydeliggøres at man (som alt andet her i verden) får hvad man betaler for.
"Lyder det for godt til at være sandt - Tjaeee, så er det nok for godt til at være sandt"
Men "god tur" fremover, og lad os endelig høre dine erfaringer, sorger som glæder med "BAMBUS-BILEN" :-)
Profil slettet
16-01-2010 kl. 17:50
Hvor ville det være lækkert hvis det var en Porche 911 eller en 5,7 V8 HEMI amerikaner eller en Audi S4/S6 eller en MB AMG whatever........ du havde købt - for sikke læseoplevelser der så var os andre i vente.
For sikket et spild af skrivetalent, at du fortæller os om en Daewoo... (undskyld).
Jeg synes altid det er spændende, at folk prøver forskellige biler, istedet for bevidstløst at bestille den ene Opel Kasket efter den anden, men kære Henrik, sigt da lidt højere :-)
Hvis jeg var i en situation, hvor budgettet sagde ca. kr. 200000 og jeg var villig til at prøve lykken, så kan jeg love dig den stod på ældre (måske slidte) luksusbiler med "hele svineriet" bare for at prøve at køre i store Audi, MB, V6, V8-biler i alle afskygninger - da ikke spritnye koreaner-modeller, for faen - hvor værditabet, lige meget hvad , er statsgaranteret !...................
Men alligevel er dine indlæg en berigelses i dette forum - tak.
Profil slettet
16-01-2010 kl. 19:25
Alt ære værd, at du har et kørselsbehov. Det samme har jeg, ca. 30-40.000 km om året.
Dog vægter jeg det at køre i en ordentlig bil (og selvfølgelig også betale derfor) så stor en del af min tid, så højt, at jeg nægter at købe under mit niveau/ økonomiske formåen/ passionen for biler.
Derfor overvejer jeg når min Passat til ca. kr. 550.000 skal skiftes om 3-4 år, at købe en stor Audi el. BMW el. MB, som har kørt det værste værditab af sig - altså 2-3 år gammel.
For jeg tæller ikke 5-øren, men vægter køre- og ejerglæden højest.
Om den kører 13,5 eller 16,5 på literen rager mig en pap-and.
Livet er for kort til den slags, synes jeg.
Sådan er vi så forskellige og derfor gider jeg helt ærligt ikke at liste regneark op for dig, mht. hvilken bil der er fornuftigst.
For mig skal passion gå før økonomi - men selvfølgeligt tæt fulgt - derfor VW i en højmotoriseret- og udstyrsmæssig version.
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
16-01-2010 kl. 23:25
Ja altså der står at teknisk set kommer bunden fra opel og motor hvis det er diesel også opel, andre ting i den er vist fra opel astra. Jeg synes den ligner meget de nye opel insig. Så er blevet lidt int. Sidder lige nu og savler over en sortmetal 2,0 diesel 150hk med læder klima fartpilot og navigation. hart kørt 2000km til en pris på 259000, syns det er lidt vildt at det kan lade sig gøre til de priser
Sidst rettet: 17/1-10
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
17-01-2010 kl. 00:35
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
17-01-2010 kl. 20:12
Mvh
T i
bruger siden
17-06-2006
03-05-2012 kl. 15:16
BMW (som vandt) sælger i flere segmenter, men kun "premiumbiler", meget dyrere og selvom kundernes forventninger nok er højere, får de til gengæld også noget godt kram, så mon ikke tilfredheden naturligt bliver højere. http://www.fdm.dk/sites/default/files/mediafiles//062-067_Motor05_20120427_08.pdf
Det er meget svært at trække noget entydigt ud af statistik som dette, men når man holder sig fra de mindste/billigste modeller (hvilket Cruze jo ikke er) ville jeg såmænd ikke være så bange (rent kvalitetsmæssigt) for at købe en Chevy Cruze.
Men er nok for mærkefikseret til at gøre det endnu. Så hellere en Skoda ;-) (som for 10 siden var hvor Chevy/Daewoo er i dag)
Havde i øvrigt forsværget at ville overveje at købe koreaner, men den nye Kia Ceed ser nu ganske fornuftig i, hvis man skal have en Golf.....
T i
bruger siden
17-06-2006
03-05-2012 kl. 15:58
Henrik Birgren skrev:
Alt er jo relativt. Som udgangspunkt tror jeg også at den lave tilfredshed skyldes de ældre modeller.
Igen - du er nødt til at kigge på hvad skidtet koster. Hvis man tænker på det synes jeg altså at det er svært at være utilfreds.
Enig - i begge dele...
Profil slettet
04-05-2012 kl. 21:42
HansErik Jakobsen skrev:
Jeg siger tak.
Køber en Chevrolet på søndag. Kan den køre 94000 på to år uden problemer er det vel godkendt.
Og det kan den sagtens uden problemer :-) Jeg har hørt om en der kører 105.000 om ÅRET!! i sin Chevrolet Spark Life+ - flere gange til Schweiz om måneden for at hente varer, og der er ikke skiftet andet end forventede sliddele. Det må siges at være imponerende for en billig koreansk bil. Til januar runder den 300.000, og den snurrer stadig fint, og virker ikke mere slidt end hvad man kan forvente af de km.
At jeg så ikke forstår hvordan man kan holde ud til at køre så mange km i en mikro-bil om året, er så en anden sag ;-)
Profil slettet
12-01-2013 kl. 23:47
Ole Haugaard skrev:
Jeg har en 1,6 fra 2009 men døjer meget med mit benzin forbrug den kører 9 km/l i byen og på motorvej omkring 11,5 ved 110km/t syntes det er for lidt da jeg fik den kørte den omkring 14,4 km/l i snit er der andre med samme problem.
Hvordan er den kørt indtil nu? Hvordan er din kørestil? Får den kun småture? Hvornår har den sidst fået et service? Er de passet til tiden? Er dæktryk iorden? Er det kun mål over de kolde vintermåneder? Hvordan er gennemsnittet regnet ud?
Der er mange faktorer der spiller ind, så mere info :-)
Mvh C S
www.e-bil.dk
Dette indlæg blev 12-01-2013 23:47 redigeret af dets forfatter.