Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

24-12-2009 kl. 15:08

Jeg prøvede bilen for et par måneder siden og dieselmotoren med 150hk trækker rigtig godt og på trods af "kun" 5 gear er omdrejningstallet ok ved motorvejshastighed. Generelt en fornuftig bil til pengene, men enkelte steder kan man godt lægge mærke til lidt billigere løsninger f.eks. sorte sprinklerdyser oven på motorhjelmen, kuffertknusere på bagklappen og en lidt spinkel/tynd bagagerumsbund med "bølger" for at gøre den mere stabil - dog ligger der et full size reservehjul nedenunder. Ikke verdens bedste bagsæde, men der er plads nok. Affjedringen var efter min mening i den noget bløde ende uden særlig meget feedback til fører, men det kan sikkert klares med et sæt fjedre fra Eibach.
/Carsten

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Henrik Hollesen

Henrik Hollesen
bruger siden
23-11-2003

24-12-2009 kl. 22:58

husk der gives rabat hvis du køber den over fima

Profil slettet

Profil slettet

25-12-2009 kl. 12:49

Jeg har haft mulighed for at prøve den en dags tid gennem mit arbejde. /Carsten

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

14-01-2010 kl. 11:49

Sikurt og Enevold's kommentarer er jo helt til grin, og har iøvrigt ingen hold i virkeligheden.
Selvfølgelig ved ingen, hvad sådan en Cruize er værd brugt om 3 år. Det afhænger jo bl.a. af, om bilen viser sig at være driftsikker og holdbar, og det ved endnu ingen.

Jeg vil vædde min næste månedsløn på, at Sikurt og Enevold kom med præcis de samme kommentarer vedr. afskrivning, da Kia Ceed og Hyundai i30 kom på markedet for et par år siden.
Men fakta er, at de har haft ca. den samme afskrivning på to år, som f.eks. en Avensis har, så snart du kører den ud over kantstenen ved forhandleren.

De billigste i30 årg. 2008 med max 20.000 km på tælleren koster pt. ca. 150.000 kr. Det er altså kun 20.000 kr under nyprisen.
Til sammenligning koster en 2008 Auris med samme km-antal ca. 190.000 kr, hvilket er ca. 60.000 kr under nyprisen.
Så ved jeg da godt, at man kan få en god rabat på en ny Auris, men det bliver altså alt andet lige en noget større afskrivning end på eksempelvis i30.

Profil slettet

Profil slettet

14-01-2010 kl. 19:37

Heldigvis findes der stadig biler for enhver smag - måske pånær universitetsproffessoren nu SAAB har fået nådesstødet !

Nogle ønsker en driverscar andre en A-B bil.

Leverpostej eller kaviar !

Sådan har vi koreanske biler og tyske biler - til enhver smag og interesse :-)

(PS: ingen tvivl om at de der køber billigt sælger dyrt- procentuelt.
Og dermed må det da være op til interessens og tegnebogens størrelse)

Sidst rettet: 14/1-10

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

14-01-2010 kl. 21:41

Har også kikket vældigt meget på den flotte Chevrolet til en ufatteligt god pris.

Jeg kom egentlig til at kikke på den pga. et besøg på Euroncap.com hvor testen viser en af de bedste tests nogensinde i relation til personsikkerhed.

Jeg glæder mig til at høre mere om Cruze, og er faktisk ligeglad med at der ikke er et gammelt tyskerlogo på. Det drejer sig om value for money, og noget siger mig at der er tale om netop det, her.

Profil slettet

Profil slettet

16-01-2010 kl. 16:26

Kære Henrik
Tillykke med den og generelt hatten af for dine velargumenterede og formulerede indlæg.
Du ved sikkert godt, du med køb af, og indlæg om denne Chevrolet (eller rettere Daewoo; for en Chevy er og bliver de sgu aldrig!) - vifter med en rød klud for mange af os som vægter andre værdier end "billigst muligt indkøb" højest.
Jeg køber gerne en del af dine argumenter, bare det ikke er mig som skal tilbringe de næste 50-100-200.000 km i sådan en bil.
I min verden svarer købet af sådan et "slagtilbud" til, når man på en ferie i Thailand kan købe Rolexure og Lacoste-trøjer til 1/10 af det "rigtige" pris.
"Jammen, der står da det rigtige på varen!!!" = "jammen der er både læder og alt i el!!! "
Jo tak - men hvordan ser det ud og hvordan virker "lortet" efter 2-3-5-10 år ???
Det er jo netop der man kan se forskel på skidt og kanel - og at det tydeliggøres at man (som alt andet her i verden) får hvad man betaler for.

"Lyder det for godt til at være sandt - Tjaeee, så er det nok for godt til at være sandt"

Men "god tur" fremover, og lad os endelig høre dine erfaringer, sorger som glæder med "BAMBUS-BILEN" :-)

Profil slettet

Profil slettet

16-01-2010 kl. 17:50

Endnu et lækkert læseværdigt indlæg fra dig Henrik og så endda kun postet som en kommentar :-)

Hvor ville det være lækkert hvis det var en Porche 911 eller en 5,7 V8 HEMI amerikaner eller en Audi S4/S6 eller en MB AMG whatever........ du havde købt - for sikke læseoplevelser der så var os andre i vente.

For sikket et spild af skrivetalent, at du fortæller os om en Daewoo... (undskyld).

Jeg synes altid det er spændende, at folk prøver forskellige biler, istedet for bevidstløst at bestille den ene Opel Kasket efter den anden, men kære Henrik, sigt da lidt højere :-)

Hvis jeg var i en situation, hvor budgettet sagde ca. kr. 200000 og jeg var villig til at prøve lykken, så kan jeg love dig den stod på ældre (måske slidte) luksusbiler med "hele svineriet" bare for at prøve at køre i store Audi, MB, V6, V8-biler i alle afskygninger - da ikke spritnye koreaner-modeller, for faen - hvor værditabet, lige meget hvad , er statsgaranteret !...................

Men alligevel er dine indlæg en berigelses i dette forum - tak.

Profil slettet

Profil slettet

16-01-2010 kl. 19:25

Godt så - misforstå nu endelig ikke tonen i mine indlæg. Jeg er ikke (for en gangs skyld) sarkastisk eller ironisk. Jeg mener faktisk du skriver godt og velargumenteret.
Alt ære værd, at du har et kørselsbehov. Det samme har jeg, ca. 30-40.000 km om året.
Dog vægter jeg det at køre i en ordentlig bil (og selvfølgelig også betale derfor) så stor en del af min tid, så højt, at jeg nægter at købe under mit niveau/ økonomiske formåen/ passionen for biler.
Derfor overvejer jeg når min Passat til ca. kr. 550.000 skal skiftes om 3-4 år, at købe en stor Audi el. BMW el. MB, som har kørt det værste værditab af sig - altså 2-3 år gammel.
For jeg tæller ikke 5-øren, men vægter køre- og ejerglæden højest.
Om den kører 13,5 eller 16,5 på literen rager mig en pap-and.
Livet er for kort til den slags, synes jeg.
Sådan er vi så forskellige og derfor gider jeg helt ærligt ikke at liste regneark op for dig, mht. hvilken bil der er fornuftigst.
For mig skal passion gå før økonomi - men selvfølgeligt tæt fulgt - derfor VW i en højmotoriseret- og udstyrsmæssig version.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

16-01-2010 kl. 23:25

ingen reelle erfaringer, men dog læst test af at den skulle køre godt og støjsvag, og med motor fra opel og bund mv. Så bilen er måske ikke så ringe når det kommer til stykket.

Ja altså der står at teknisk set kommer bunden fra opel og motor hvis det er diesel også opel, andre ting i den er vist fra opel astra. Jeg synes den ligner meget de nye opel insig. Så er blevet lidt int. Sidder lige nu og savler over en sortmetal 2,0 diesel 150hk med læder klima fartpilot og navigation. hart kørt 2000km til en pris på 259000, syns det er lidt vildt at det kan lade sig gøre til de priser

Sidst rettet: 17/1-10

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

17-01-2010 kl. 00:35

Synes mine øjne læste at du har givet 229 for bilen med alt i udstyr??? Det var da noget af en rabat?

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

17-01-2010 kl. 20:12

Tak for svaret. Ja et cvr nr. kan jeg vist godt finde. Så med 229.995 er det vist begrænset hvor meget der kan "ske". Håber da at du stadig er glad for din Cruze.

Mvh

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

03-05-2012 kl. 15:16

Som med alt andet statistik er det svært at sammenligne. Daewoo er jo en udpræget lavprisproducent, hvis primære vare i DK er små meget billige biler, som selvfølgelig er skrabede, måske ikke altid i topkvalitet og derfor afføder utilfredshed.
BMW (som vandt) sælger i flere segmenter, men kun "premiumbiler", meget dyrere og selvom kundernes forventninger nok er højere, får de til gengæld også noget godt kram, så mon ikke tilfredheden naturligt bliver højere. http://www.fdm.dk/sites/default/files/mediafiles//062-067_Motor05_20120427_08.pdf

Det er meget svært at trække noget entydigt ud af statistik som dette, men når man holder sig fra de mindste/billigste modeller (hvilket Cruze jo ikke er) ville jeg såmænd ikke være så bange (rent kvalitetsmæssigt) for at købe en Chevy Cruze.

Men er nok for mærkefikseret til at gøre det endnu. Så hellere en Skoda ;-) (som for 10 siden var hvor Chevy/Daewoo er i dag)
Havde i øvrigt forsværget at ville overveje at købe koreaner, men den nye Kia Ceed ser nu ganske fornuftig i, hvis man skal have en Golf.....

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

03-05-2012 kl. 15:58

Henrik Birgren skrev:
Alt er jo relativt. Som udgangspunkt tror jeg også at den lave tilfredshed skyldes de ældre modeller.

Igen - du er nødt til at kigge på hvad skidtet koster. Hvis man tænker på det synes jeg altså at det er svært at være utilfreds.

Enig - i begge dele...

Profil slettet

Profil slettet

04-05-2012 kl. 21:42

HansErik Jakobsen skrev:
Jeg siger tak.
Køber en Chevrolet på søndag. Kan den køre 94000 på to år uden problemer er det vel godkendt.

Og det kan den sagtens uden problemer :-) Jeg har hørt om en der kører 105.000 om ÅRET!! i sin Chevrolet Spark Life+ - flere gange til Schweiz om måneden for at hente varer, og der er ikke skiftet andet end forventede sliddele. Det må siges at være imponerende for en billig koreansk bil. Til januar runder den 300.000, og den snurrer stadig fint, og virker ikke mere slidt end hvad man kan forvente af de km.

At jeg så ikke forstår hvordan man kan holde ud til at køre så mange km i en mikro-bil om året, er så en anden sag ;-)

Profil slettet

Profil slettet

12-01-2013 kl. 23:47

Ole Haugaard skrev:
Jeg har en 1,6 fra 2009 men døjer meget med mit benzin forbrug den kører 9 km/l i byen og på motorvej omkring 11,5 ved 110km/t syntes det er for lidt da jeg fik den kørte den omkring 14,4 km/l i snit er der andre med samme problem.

Hvordan er den kørt indtil nu? Hvordan er din kørestil? Får den kun småture? Hvornår har den sidst fået et service? Er de passet til tiden? Er dæktryk iorden? Er det kun mål over de kolde vintermåneder? Hvordan er gennemsnittet regnet ud?

Der er mange faktorer der spiller ind, så mere info :-)

Mvh C S
www.e-bil.dk

Dette indlæg blev 12-01-2013 23:47 redigeret af dets forfatter.