Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Peter Jensen

Peter Jensen
bruger siden
05-11-2006

22-08-2009 kl. 21:07

Har en sonata fra 2007 som har kørt 45000 km den går 13,5 km/l uanset om det er en tur til København med 110/130 eller på ferie til Italien med 160/170 på autobahn. Så det er et lidt dyrt bekendtskab, jeg havde forventet lidt mere. Har en kollega som har købt en chip, det er bare en ledning med en box og to stik, lige til at montere selv. Han køre 15 km/l. Men i det lange løb tror jeg din plan med en "rigtig" tuning er en bedre ide. Alt i alt er jeg meget glad for bilen, køre upåklageligt og har endnu ikke været på værksted for andet end service (som så til gengæld koster spidsen af en rumraket).

Mvh Peter Jensen

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Morten Dahl Rask

Morten Dahl Rask
bruger siden
01-02-2006

24-08-2009 kl. 21:57

Hej!

Jeg har nu kørt 105.000 km i min 2006er Sonata CRDi med manuelt gear.

Forbrug præcis 14 km/l - du kan godt køre længere, hvis du "tager dig lidt sammen". Jeg kører i øvrigt primært landevej - men os lidt hurtigere end de 80 km/t ;-)

I øvrigt har bilen været ret driftssikker; der er dog skiftet kobling to gange på garantien - men nu spiller det (nu type kobling iflg. Hyundai). Ellers er lakken lidt sårbar (min er blank sort) og service intervallerne er korte med kun 15.000 km mellem hvert service.

Når det så er sagt, er jeg yderst tilfreds med bilen - den er støjsvag, komfortabel og gir god valuta for pengene (med en indkøbspris på ca 250 tkr.). Og så er der lige servicen fra forhandleren - hold op de gør næsten alt for en :-) Ingen sure miner, når der skal laves garanti arbejde (ud over koblingen har der været noget lak arbejde).

Kort fortalt - jeg kan godt anbefale bilen - og regn med omkring de 14 km/l.

Morten

Morten Dahl Rask

Morten Dahl Rask
bruger siden
01-02-2006

24-08-2009 kl. 22:01

....til mit eget indlæg. Jeg har haft 18 biler - alt fra nye Audier, VW, Opel osv osv osv - Sonataen har altså overrasket positivt :-)

Morten Dahl Rask

Morten Dahl Rask
bruger siden
01-02-2006

27-08-2009 kl. 12:12

Hej!

Jeg har betalt mellem 1.100 kr. (det var det første v. 15.000 km) og 2.800 kr. for det lille service - alt afhænig af om der skal renses bremser eller ej. Det store service har ligget på mellem 3.300 kr. og 4.000 kr. Jeg får alt service lavet hos Hyundai Forhandler Leif Jørgensen i Løgumkloster.

/Morten

Profil slettet

Profil slettet

27-09-2009 kl. 11:48

Det er ikke boxen i sig selv der giver bedre brændstof-økonomi - det er det forøgede moment (fra 305 nm til 370 nm (eller noget i den stil)) der gør, at du ikke trykker så hårdt på speederen op af bakke!. En reel udbytning af din motorstyringssoftware er bedre end en box.