Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Martin Sønderskov Nielsen

bruger siden
11-12-2004

15-08-2009 kl. 21:37

Du er godt nok krævende. hehe

GolF VI med 1,4 TSI 122 hk er også et bud. Dog ved jeg ikke med pålideligheden. Men direkte dårlig er den ikke. Den er bare ikke på japser-niveau.

Et andet alternativ kunne være Den helt nye Opel Astra 1,4 turbo med 140 hk. Den har fået fine anmeldelser fra diverse motorjournalister.
Dog ved jeg ikke hvor langt på literen den kører, men nok tæt på det ønskede. Og den virker også en del mere dynamisk end en Golf.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

bruger siden
11-12-2004

15-08-2009 kl. 22:36

Opel Astra er faktisk en ganske fin bil i meget høj kvalitet, der formentligt nok kan slå alle de andre nævnte. Hvordan kan det være du er så afvisende over for den? Jeg er lige lidt nysgerrig

Martin Rasmussen

Martin Rasmussen
bruger siden
06-02-2006

15-08-2009 kl. 23:14

har netop læst tyske autobild's 100.000km test af Octavia. det er den 3. bedste bil de nogensinde har testet. Grundigere tests findes så vidt jeg ved ikke, så den med pålideligheden skulle vidst være sikret.
Jeg har tilgængæld meget svært ved at se, hvordan ønsker som lavt støjniveau eller køreglæde (betyder vel at man bliver glad af at køre i bilen?) kan findes i en huyndai i20?? Jeg synes den er støjende, grov, og prissat helt hen i skoven.
Sidst, så bliver biler jo ikke mere pålidelige af at der er mere eller mindre garanti på dem. Jeg kører i en 10 år gammel Seat, der så vidt jeg ved aldrig har været mere end gennemsnitlig i diverse tests, men i de 3 år jeg har haft den, har der aldrg været noget ud over alm. service.

bruger siden
11-12-2004

15-08-2009 kl. 23:32

Thomas du skal jo huske at man kan jo ikke tage udgangspunkt i gamle modeller fra for at vurdere de nye. Den Helt nye Astra som er lige på trapperne bør du seriøst overveje kraftigt, hvis du da virkelig mener dit indlæg.
Opel har taget nogle gigantiske kvantespring fremad, for at blive et af de bedste tyske mærker. Og jeg er ret sikker på at de har gang i noget seriøst.

Profil slettet

Profil slettet

16-08-2009 kl. 11:22

Hej

Jeg ledte også længe efter en støjsvag bil og blev tit skuffet over næsten nye biler så efter mange overvejelser endte jeg med at købe en mercedes e 320 cdi og det har jeg ikke fortrudt.Den er meget støjsvag i kabinen og faktisk også mere økonomisk end jeg havde regnet med.Ulempen er selvfølgelig den høje brugt pris men i sidste ende tror jeg nu at det hænger meget godt sammen alligevel.Du skal heller ikke være så nervøs for et lidt højere reservedele index på nogen bil modeller,da de lidt dyerere reservedele typisk også holder længere.

Så du må ikke stirre dig fuldstænding blind på brændstot økonomi og reservedele index.

ps.Er mekaniker og har arbejdet med biler i mange år.God jagt med at finde en bil.

stig

Niels-Juel Nielsen

Niels-Juel Nielsen
bruger siden
02-01-2005

16-08-2009 kl. 13:01

Køreglæde er selvfølgelig en subjektiv bedømmelse, men mit korte svar vil være en Subaru Legacy 2.0 D.

Pålidelig? - absolut
Brændstoføkonomi? - 16-17 km/l i praksis
Støjsvag? - Ja, efter min ringe mening

Profil slettet

Profil slettet

16-08-2009 kl. 20:40

Hej Thomas
Hvis du er hurtig kan du nå et købe en Mazda 6 2,0 DE Advance 140 hk. 330 nm. Nærmest alt i udstyr. Den oprindelige pris hedder 361.000,-. Der er få tilbage til ca. 300.000,-. Det er godt nok med den "gamle" motor der er på vej ud (derfor prisen). Men det var da et bud. Den går 17,9 km./l

Peter

Profil slettet

Profil slettet

16-08-2009 kl. 21:29

Hr. Thomas Buch nævner køreglæde som et kriterie. Derfor foreslår jeg en længere prøvetur i en lettere brugt BMW 320d. Den opfylder også dine øvrige krav og er tillige en ualmindelig flot bil.

Profil slettet

Profil slettet

16-08-2009 kl. 21:58

O ve o skræk....

Nu er du vel ikke en person der vil have det hele til det halve??

Ha det er jeg...Tror squ du skal prøve en ford c-max 1,6Tdci....

Vent gerne med at kommentere den til du har prøvet den (griner)

Tidligere biler Bmw 316i 318i 320i 523i(E60) 320d(177hk E90) og Hond jazz 1,4comfort

Mvh

Sidst rettet: 16/8-09

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

17-08-2009 kl. 10:49

Hej Thomas.

Jeg er fuldstændigt enig med Bo K.

Det er en fin tråd, og en god debat, men kom nu ud i den virkelige verden og prøv biler, det er alstå også følelser der spiller ind og alle roser har torne skal du huske.

Men igen; ros for et velskrevet indlæg.

P.S. jeg håber ikke at du udvælger dine kvinder på samme måde som du vælger biler :-)

Profil slettet

Profil slettet

17-08-2009 kl. 13:02

Lidt sjovt at du nævner noget der mangler ved en bmw320d (pålidelighed) ???? Hvad ved du så om det intet! Narj tror nærmere det drejer sig om mangel på penge mv. bil vil du ialfald ikke købe, så langt kan jeg da læse.....

Du havde jo også en tråd om en honda jazz....foreslag var at du skulle ta en exclusive model med alt i udstyr, så du ku få dein fartpilot fabriksmonteret. Men nej du ville ikke give så mange penge for en exclusive, når du kun skulle bruge fartpilot. Men fakta er at man næsten kan få modellen med alt til næsten samme pris som en uden diverse udstyr......Det må siges at være mangel på fornuft.....

Profil slettet

Profil slettet

17-08-2009 kl. 14:02

Hej Thomas

Nu ved jeg ikke hvor støj følsom du er,men det bliver et problem at finde en meget støjsvag bil hvis ikke du vil betale for det.Du skal op i mercedes,audi,bmw hvis du vil have så lidt støj i kabinen som muligt.Volvo og passat er også ok rent støjmæssigt og der findes sikkert også mange flere som er det.
Tror at det bliver svært for dig at finde en japaner som er meget støjsvag,har selv prøvet mange og de kører sgu rigtig godt og er pålidelig men det kniber med støjen i kabinen.( motorvej 130-140 )

Profil slettet

Profil slettet

17-08-2009 kl. 14:16

Du burde koncentrere dig om din eksamen i stedet for at spilde din og andres tid med dette useriøse indlæg.

Morten Dahl Rask

Morten Dahl Rask
bruger siden
01-02-2006

17-08-2009 kl. 19:23

Jeg kan kun være enig - lækker vogn hele vejen igennem :-)

Profil slettet

Profil slettet

17-08-2009 kl. 22:31

æv bæv bussemand, sure tær i saftevand.....

Tror dig og din "kæreste" skal kigge på el-bil, det får i vist mere ud af...

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

18-08-2009 kl. 12:13

Fejlstatistikkerne er jo åbenbart som en bibel for dig, så kan du ikke bare fortælle os, hvilke bilmodeller der befinder sig i top 20 på din facitliste? - så skal vi nok fortælle dig, hvilke af disse der bedst lever op til dine øvrige tre krav.

Profil slettet

Profil slettet

18-08-2009 kl. 16:01

Hej Thomas

Du skal også kigge på hvad det er for nogle fejl bilerne har.Der kan jo sagten være en ellers dejlig bil som har nogle små fejl som er hurtig at udbedre.
Personligt ville jeg holde mig fra biler med alt for mange elektriske fejl da de kan være meget dyre at finde og rep.Det er meget nemmere at sætte tid og pris på at skifte bremser;ophæng osv end en elektrisk fejl.

Profil slettet

Profil slettet

18-08-2009 kl. 17:55

Nu bliver jeg nok sablet ned,men jeg vil nok holde mig lidt fra de franske biler og nok vælge tysk eller japansk.Jeg er ikke til noget bestemt bilmærke da jeg har haft masser af forskellige biler,men de franske kan godt have en masse elektriske fejl.
Hvis det var mig som skulle ud og købe bil ville jeg nok vælge en 2-3 år gammel tysk eller japansk bil.Men der er bestemt også andre gode mærker og der er ikke nogen biler som er fejlfri men der er stor forskel på hvad fejl de har og hvad det koster at rette op på fejlene.
Når du næste gang læser fdm eller synstest kan du også se hvad fejl de forskellige biler har og så ungå dem med elektriske fejl.

Det er selvfølgelig helt op til dig selv hvad du vælger,Har lige haft en toyota,lidt kedelig bil at se på men rimelig pålidelig.

Profil slettet

Profil slettet

19-08-2009 kl. 13:22

Tjaaa... hvad med en BMW 118d. Masser af køreglæde, god brændstoføkonomi (22km/l), og dejlig støjsvag... selv ved 170+ på motorvej og naturligvis SUPER kvalitet.

Pladsen... ikke overvældende men det virker.

Profil slettet

Profil slettet

19-08-2009 kl. 14:11

Hej Thomas

Jeg ville nok også vælge en nyere golf diesel.enten en golf 5 eller 6 model,Det kan selvfølgelig også være en benzin,kender ikke dit kørselsbehov.
Tyske biler er lidt bedre til at modstå rust og det er et meget hårdt klima vi har samt at der bliver saltet meget om vinteren og det er næsten den største fjende for bilerne. Så husk at få din bil undervognsbehandlet uanset hvad bilmærke du køber

Profil slettet

Profil slettet

19-08-2009 kl. 21:03

Efter at have nærlæst alle Hr. Thomas Buch´s tråde (og ja det er selvpineri) i dette meningsløse indlæg er min endelige vurdering at det bedste for Thomas med "kæreste" vil være at henvende sig her:

http://www.psykiatri-regionh.dk/menu/Sygdom+og+behandling/Akut+hjaelp/Psykiatriske+skadestuer/Oversigt+over+psykiatriske+skadestuer/

Mon ikke du der kan få en "køretur" i et for dig passende transportmiddel.

bruger siden
11-12-2004

19-08-2009 kl. 23:31

ja måske.... Driftsikkerhed. Ikke i nærheden af iflg brugtrevyen 2009...

Jan Nielsen

Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006

19-08-2009 kl. 23:41

Den der vover mister fodfæste et kort sekund.
Den der intet vover mister sig selv for evigt...

Bare min ydmyge holdning...

Kristian Petersen

Kristian Petersen
bruger siden
24-03-2006

20-08-2009 kl. 14:40

Hej Thomas,

Sikke en debat du har fået skabt :-)

Jeg vil ikke komme med anbefalinger af enkelte bilmodeller men i stedet kommentere på din konklusion fra fejlstatistikkerne.

Der findes mange forskellige typer af fejlstatistikker, hvor det lader til at du kun kigger på en slags - nemlig den fra synshallerne. Disse er såmænd ok, men husk at værkstedet kun tjekker sikkerhedsmæssige detaljer, så som bremser, lygter, styretøj, rust i bærende dele osv. En given bilmodel kan sagten ligge i toppen i statistikken, selvom den måske er udstyren med en svagt konstrueret gearkasse, som giver ejeren en regning på 20.000kr hvert 4. år...

En anden ting kan være periodiske elfejl, som måske bevirker at centrallås, klimaanlæg eller andet ikke virker ordentligt - dette vil heller aldrig fremgå af statistikken.

Hvad angår driftssikkerheden på en bil, vil jeg mene, at motoren er den vigtigste (dyreste) komponent. Når du slår op i statistikken på f.eks. en Opel Astra, så er det jo et gennemsnit af de forskellige motorer denne model findes med. Det sjove ved lige denne model er, at kun benzinmotorerne er bygget af opel. 1,3 + 1,9 diesel er fra Fiat og 1,7 diesel er fra Isuzu. Hvilke af disse er så bedst - den ene motor kan være meget pålidelig og den anden lige det modsatte.

En sidste ting jeg vil nævne er, at et godt værksted også kan ændre meget på bilernes placering i synshallernes statistik - hvis et mærke f.eks. tilbyder billigt/gratis synstjek, så vil de sandsynligvis oftere få bilerne igennem syn første gang. Men hvad hjælper det hvis du benytter et helt andet værksted eller selv laver service...

Angående statistikker mener jeg at man er nødt til at sammenholde mange typer for at få et retvisende billede. Alle statistikker har svagheder!

-ADAC's statistik over antallet af sammenbrudte biler på de tyske motorveje var også rigtig god indtil de fleste bilmærker begyndte at levere uafhængig vejhjælp med ved køb af nye biler.

-AutoBilds langtidstest er god, men som tidligere nævnt er det statistiske grundlag ikke helt i orden idet kun ét eksemplar af en given model testes.

-FDM's AutoIndex er også fin, men bygger helt på ejernes egen vurdering af bilen - måske går Audi-ejeren lidt mere op i bilen end Skoda-ejeren, selvom teknikke i begge biler kan være stort set ens.

Mit bedste bud på en statistik er AutoBilds Qualitätsreport, hvori der samles op på mange statistikker: Ejernes erfaringer, tilbagekaldelser, synsresultater, langtidstest, værkstedstest og garantiforhold.

Nå men god jagt!

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

22-08-2009 kl. 10:57

Jeg har to gange købt bil på baggrund af statistik.

Første gang var en Corolla, for sådan en går jo aldrig i stykker, og jeg fik et godt tilbud.
Den gik så heller ikke meget i stykker, men til gengæld var den så hemrende kedelig, at jeg aldrig blev glad for den. Derfor skiftede jeg den hurtigt igen.

Anden gang var en Mazda 626 - en af de statistisk mest fejlfrie biler.
Min var dog konstant i stykker, fra jeg købte den, til den blev solgt igen. Det er mit til dato uden sammenligning dyreste bil-bekendtskab, og så var den ikke engang sjov.

Efter den oplevelse har jeg valgt med hjertet. Det er der bl.a. kommet et par Alfa'er ud af. Meget sjovere og faktisk også billigere og mere driftsikre, selvom statistikken siger noget andet.

Vælg dog med hjertet...

Søren Andersen

Søren Andersen
bruger siden
02-11-2004

29-08-2009 kl. 01:26

Tag en tur i en renault megane stc. 1,5 d. Den lyder som en benzinbil, trækker lækkert og ligegyldigt hvor hurtigt du kører, så er der ingen støj i den og den kan næsten ikke hives under 17 km/l. Affjedringen er også lækker. Jeg valgte ovenstående efter en Audi A4 2,4 V6 (2003 model) og jeg er rigtig tilfreds med bilen og savner på ingen måde audién!

René Valin

René Valin
bruger siden
01-02-2004

29-08-2009 kl. 06:46

BMW er en dejlig og køreglad bil!!!!! MEN de slider deres bøsninger og bremser hurtigere end du kan få bilen til syn (hvert 2 år) Det er mine erfaringer... ( har selv haft 6 bmw 3´series)
Hvad med en Audi A3 med 1,4TSI motor??? Den er pænere end golfen og interiøret er bedre end de fleste biler!!!!! Men som mange af de andre indlæg, så kan jeg kun opfordre til at prøve, prøve, prøve og prøve!!! Held og lykke med købet!!

Profil slettet

Profil slettet

28-09-2009 kl. 11:26

Du har ikke penge til en bil - det er klart for enhver med normal iq. Hvorfor omtaler du i øvrigt dig selv som "vi" - er du i familie med kongehuset?

Nu sletter de altid lige selvhøjtidelige og humørforladte "moderatorer" dette indlæg.

Profil slettet

Profil slettet

06-08-2011 kl. 16:24

G. Ganderup skrev:
Hej Thomas Buch.
Nu har med stor fornøjelse læs (næsten) samtlige indlæg..........
???
Skriv endelig: Hvad blev det for en bil I købte ?

Hej Jeg vil også gerne

høre hvad det endte med, personligt har jeg på fornemmelsen at det stadig er bus, tog og metro :-)