Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

16-08-2008 kl. 19:59

Jeg har selv en astra bare i 5-døres og det er bare en bil der køre fantastisk uden problemer og tro du ville få mere bil for pengene i lægden

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

17-08-2008 kl. 00:36

Hvilken motor går du efter?

Opel's 1,4 90HK er simpelthen for lille til bilen, så hold dig fra den...

Michael N

Michael N
bruger siden
06-04-2005

17-08-2008 kl. 17:06

Jeg var ikke i tvivl da jeg skulle ud og kigge på Stationcar, jeg kom frem til følgende biler

Ford Focus St.car 1,6 diesel
Peugeot 308 St.car 1,6 hdi
Skoda Octavia 1,9 tdci/2,0 tdi
Kia Ceed St.car 1,6 CRDI
Opel Astra 1,7 diesel

Focus og Astraen var de første biler jeg valgte fra, Forden kørte godt men jeg syntes ikke det var en lækker bil, Astraens design kan jeg godt lide men deres motorer er ikke på højde med de andre især syntes jeg der var meget turbotøven på dieselmodellen og så virkede den 1,8 benzin meget død..... jeg tror nogle af hestene var løbet væk... desuden syntes jeg at en astra var upraktisk indendørs og materialerne virkede billig... så nej det blev ikke en Astra

308 var dejlig komfortabel men virkede lidt tung i det... desuden kunne jeg ikke lide designet.

Så valget stod så mellem en Ceed og og en Octavia og her blev det motoren der gjore forskellen jeg er ikke til TDI de vibrerer og støjer som en traktor... så min nye Bil blev en KIA CEED 1,6 CRDI SW Sport, den har alt i udstyr, kører godt og er ekstrem økonomisk... der er rigelig med kraft i motoren - desuden er der en 7 års garanti eller 150.000 kr.... det har stor betydning når jeg skal sælge den om 4-5 år... hvor jeg kan give køberen 2 års garanti

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

18-08-2008 kl. 15:58

Synes ikke det er relevant at købe en bil pga garantien længde. Hvis man kikker andre steder i EU har andre mærker også lange garantier, det er vel mest baseret på at være et salgsargument, ikke et kvalitets stempel.

Jeg synes heller ikke du kan sammenligne 1.8TFSI med Ceed 2.0. Sidst men ikke mindst så er det en kedelig grå masse der er tale om her!!! og af dem gælder det jo bare om at tage det der holder bedst - på godt og ondt!

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

18-08-2008 kl. 20:30

Hvorfor Danmark alligevel er på toppen. Ja det kan man så tænke over.??

Er det pga øknomisk opskrivning af boligmassen? Bare mit spørgsmål?