Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Jeppe Friberg

Jeppe Friberg
bruger siden
06-01-2004

25-03-2008 kl. 22:57

290éren er en meget meget gammeldags motor - den er sløv, larmer og holder stort set evigt...

Jeg ville gå efter en seksbenet eller tage en nyere 220 cdi - jeg har brugt lang tid på at kigge mercer, og har efterhånden prøvet dem alle, og skulle jeg købe, ville jeg gå efter en 220 CDI af den faceliftede med ca. 140 heste. Det er ingen raket men det bedste kompromis mht anskaffelsespris og driftsøkonomi.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

26-03-2008 kl. 11:45

Jeg har selv haft en 290 i 4 år, hvor jeg ingen problemer med motoren har haft. Du kan høre motoren mere end en 300 men det er smag og behag! Blot til orientering

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Henrik Nørgaard Nielsen

Henrik Nørgaard Nielsen
bruger siden
06-01-2004

27-03-2008 kl. 16:51

Kører man frisk til så er det E 300 TD du skal have, men den vil også have brændstof for fornøjelsen. Kører man frisk, meget by kørsel, så ikke over 9 km liter, men ellers blandet kørsel ca 10 km/l.
Har selv en E 300 TD fra 97, og den kører perfekt, det er kun brændstoffet der koster på budgettet, for motor er godt konstrureret til disse kræfter ( 177 HK ) og mange km.
Tænker du meget over økonomi mht brændstof, så køb en 290.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Leif Ejlebjærg Jensen

Leif Ejlebjærg Jensen
bruger siden
06-01-2004

03-08-2013 kl. 13:29

Min gamle 300 TD fra 1998 med nu 650000 km på tælleren går jævnt hen i gns. 13,5-14 km pr. ltr. diesel og på ferietur syd på i sidste uge incl. bjergkørsel over Gross Glockner gik den 16 km/ltr. Intet olieforbrug. Det er ikke forbruget, der er problemet med en 300 TD men rust og atter rust. Motoren går fantastisk godt, og der er aldrig skruet på den - kun nye gløderør + en forkæde er det hele.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg