Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Ulrik Rasmussen

Ulrik Rasmussen
bruger siden
12-01-2006

20-01-2008 kl. 23:08

Prøv at klikke bilens data ind på www.bilpriser.dk - og se, hvad de mener, sådan en bil skal koste. Hvis man køber privat skal bilen koste mærkbart mindre, idet man ved privat handel ikke får garanti på bilen. Og så er det, jeg kommer til at tænke på...
Hvis bilen er ejet af en mekaniker - er han så bilens første ejer, eller har han bare overtaget bilen med videresalg for øje? Køber en mekaniker en sprit-ny bil, og ejer den i to-tre år - når han nu er faguddannet, og sådan set kan holde sådan en bil kørende evigt?? Det tyder da ikke på et specielt godt økonomisk overblik - eller stor tiltro til egne evner...
Hvem kalder den velholdt - sælgeren? For .. i hvor høj grad kan en 2-3 år gammel bil virke mis-holdt?
Prøv at søge på bilbasen, om en forhandler vil sælge en tilsvarende bil til omtrent samme pris - forhandlerpriser er jo bare vejledende...
(Og overvej også nøje, om det virkelig er en Liana, du drømmer om)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Lars Olsen

Lars Olsen
bruger siden
09-01-2006

21-01-2008 kl. 09:59

125.000 er nok prisen for sådan en Liana, du kan jo bare sammenligne med andre der er tilsalg på bilbasen, men husk den børl være mindst 10.000 billigere end hos en forhandler.

Når det er sagt så gad jeg ihvertfald ikke bruge så mange penge på en Liana, alt i bilen virker meget billigt og den kører gennerelt ikke særlig godt. Desuden er det i mine øjne sansynligvis den grimmeste bil der pt. er på markedet.

Pengene ræker f.eks. til en Fabia Combi
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat/Skoda-Fabia-1,2-5d.-12V-Comfort-Combi-64_ID139673.htm

el. en Peugeot 206 SW
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat/Peugeot-206-1,4-5d.-Edition-SW_ID214217.htm

Der får du efter min mening betydelig mere bil for pengene.

Lars Olsen

Lars Olsen
bruger siden
09-01-2006

21-01-2008 kl. 11:08

Jo 1,2'erne er ret lille, men det afhænger af hvilket behov man har.
Hvis i skal køre meget på motorvej er den for lille, ellers er det nok når man ikke er vant til mere.

Mht. Franskmanden, er der nok noget om snakker mht. flere reperationer, men man får en del for pengene.

Ulrik Rasmussen

Ulrik Rasmussen
bruger siden
12-01-2006

21-01-2008 kl. 12:54

En Liana er ikke et spændende bekendtskab. Der er ringe plads i bagagerummet, den er ikke kendt for at være specielt billig at vedligeholde etc.
Skal det være Suzuki var en Swift nok et sjovere bekendtskab på alle måder - og ellers ville jeg anbefale en Nissan Almera - som har Lianaens størrelse, og som er noget bedre i kvaliteten. Husk (stort set med alle biler) at få den undervognsbehandlet.
God jagt - skriv eventuelt om dine behov (km/år, antal personer i husstanden etc., så kan forslagene målrettes yderligere..)

Ulrik Rasmussen

Ulrik Rasmussen
bruger siden
12-01-2006

21-01-2008 kl. 15:48

OK - endnu en gang vil jeg opfordre dig til at kigge på en Nissan Almera. Nissan, Mazda og Toyota er på samme niveau, når der tales om kvalitet, og af de tre er Nissan klart den billigste. Den skal være rustbeskyttet - eller efterses for rust og derefter beskyttes, hvis du køber den. Det gælder - som tidligere skrevet - for de fleste biler, men er særlig vigtigt, når der kigges på japanske biler.
Fabiaen er også et fint bud, men som du selv skriver - motoren er lille, og bilen også et nummer mindre end Liana/Almera etc. Det samme gør sig gældende med 206'eren.
Vælg en bil med A/C. Det er vældig uundværligt - kølig bil om sommeren og dugfri bil om vinteren.
Når du handler uden bil til bytte, står du godt i forhandlingssituationen. Undersøg, om bilen er faldet i pris her ved årsskiftet. Den vil være blevet mindre værd for forhandleren - og det skal komme dig til gode. Forlang vinterdæk med i prisen - og leveringsomkostningerne. Det er jo bare nummerpladegebyret og så et par tusinde for at skrue dem på.
God jagt - Ulrik

Profil slettet

Profil slettet

22-01-2008 kl. 15:09

Jeg aner ikke så meget om priser, men kan fortælle at som suzukimekaniker så er liana, den mest stabile af alle suzukier mht at gå i stykker... Det er dælme sjældent de får lavet andet end service...

Lars Olsen

Lars Olsen
bruger siden
09-01-2006

01-02-2008 kl. 19:15

Tror du selv på at Liana'en bliver lettere?

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

16-05-2013 kl. 21:49

@AW 20.000 for dyrt, nej kom nu ind i kampen, tråden er fra 2008, en Liana fra 05, det er nok 75K for dyrt i 2013 :-)