Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
Thomas Pedersen
bruger siden
06-01-2004
17-12-2007 kl. 19:20
Ja,det er rigtigt der er problemer med rust i dørene, men det er ikke værre end andre bilmærker. Jeg har selv en Mondeo fra 2001 der har fået skiftet dørene, Ford er nemlig et af de få bilmærker der skifter dørene, uden noget bøvl, hvis ellers rusteftersyn er overholdt. Jeg vil så lige tilføje at det er den bedste bil jeg har haft.
Profil slettet
17-12-2007 kl. 20:43
Risiko for rust i dør- og klap falser til og med 2004. Skyldtes dårlig sealing / tætning. Skiftes af Ford uden bøvl overhovedet. Har forstået det sådan at problemet er løst i 05-07-modeller. Jeg vil alligevel sørge for at kigge efter om bilen er ekstra rustbeskyttet ligegyldig hvilket mærke jeg køber.Det er en stor fordel at købe en bil i de sidste årgange , da der er lavet mange forbedringer siden modellen startede - for Mondeos vedkommende i 2001 (lydisolering , rustprob. og diverse børnesygdomme). Det er en lækker vogn efter min mening.
Kristian Sørensen
bruger siden
10-01-2006
05-12-2008 kl. 00:04
Hej Gert
Jeg kan godt forstå dit vrede. men du har da i det mindste stadig din bil. Da jeg skulle have lavet rust på min mondeo st.car ventede jeg godt 2 måneder, hvilket var okey. men samme dag som jeg skulle hente min bil, blev jeg ringet op af værkstedet, som desværre var brandt i nattens løb, min bil havde stået midt på værkstedet sammen med ca 120 andre biler og efter Fords mening var bilen totalskadet da den havde stået uden døre på. Mit forsikringsselskab derimod mente blot at den skulle vaskes og lige renses indvendigt, på trods af at brandtekniker ikke mente den ville blive bil igen. Efter 2 måneders tovtrækkerri endte det med at bilen blev totalskadet og jeg fik forsikringen udbetalt, dog med det minus at de ikke ville betale fuld pris for mit ekstraudstyr.....
Så jeg står med en "udgift" på ca. 35.000,- kr pga. rust i en mondeo!...
Dog har jeg nu købt en anden dejlig mondeo st. car 2.0. tdci Ghia X, jeg har hørt at mondeoer fra 2005 og frem ikke skulle have problemer på samme måde med rust!....
Kristian
Jeg kan godt forstå dit vrede. men du har da i det mindste stadig din bil. Da jeg skulle have lavet rust på min mondeo st.car ventede jeg godt 2 måneder, hvilket var okey. men samme dag som jeg skulle hente min bil, blev jeg ringet op af værkstedet, som desværre var brandt i nattens løb, min bil havde stået midt på værkstedet sammen med ca 120 andre biler og efter Fords mening var bilen totalskadet da den havde stået uden døre på. Mit forsikringsselskab derimod mente blot at den skulle vaskes og lige renses indvendigt, på trods af at brandtekniker ikke mente den ville blive bil igen. Efter 2 måneders tovtrækkerri endte det med at bilen blev totalskadet og jeg fik forsikringen udbetalt, dog med det minus at de ikke ville betale fuld pris for mit ekstraudstyr.....
Så jeg står med en "udgift" på ca. 35.000,- kr pga. rust i en mondeo!...
Dog har jeg nu købt en anden dejlig mondeo st. car 2.0. tdci Ghia X, jeg har hørt at mondeoer fra 2005 og frem ikke skulle have problemer på samme måde med rust!....
Kristian