Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
Profil slettet
27-01-2012 kl. 18:32
K S skrev:
Du skal uden tvivl vælge diesel, en liter benzin koster snart 15 kroner.
Jeg vil anbefale dig en Renault da deres motorer sjældent volder problemer.
Renault Clio er et røverkøb pt., dette gælder også Scenic og Megane.
Den falske K S?
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
29-01-2012 kl. 23:49
Sjovt nok er det KUN nogle af de gamle rotter der ved hvad dette emne drejer sig om, resten svare ud fra wannabe maner...(Stor griner) men skidt for spørgen, for hvem er det lige han skal tro på med de meldinger der kommer af forskellig art...nogen mere gennemtænkte end andre. Sidde her og fylde sikkert uerfarne spørger med direkte pis, syns jeg er for meget af det gode...Det virker uværdigt. Til wannabe typerne og til trollen K S...Find noget andet at ta jer til imens i venter på nogen vil svare på jeres dateting profil, så skal vi andre nok ta os af det med bilerne.
Og til emnet...hvornår vælger man diesel. Det gør man hvis man køre mange km om året, velogbemærke ikke for korte ture med lave omdr. Så vil dyser og egr ventil stoppe til. Det koster også af og til svinghjul kobling og turbo, men ingen ved hvornår. Man kan selvfølgelig nedsætte risiko ved at få fyr monteret i bilen, men stadig en omkostning. De første 25km fra koldstart vil bilen sikkert køre alt fra 12-15km/l. Så skal der jo ikke det store regnestykke til, før at det ikke kan svare sig. Visse folk der udtaler sig om emnet har det med at overdrive km/l uden at kunne bevise det. Du er i høj risiko for at få store regninger hvis du ikke køre mere end det du angiver. Så hvis du vil ta chancen skal du jo blot gøre det. Et godt råd er at købe sin diesel bil fra ny, og så sælge den efter ca 3-4år. Det er på dette tidspunkt der begynder at blive stor risiko for værksteds besøg.
Og til emnet...hvornår vælger man diesel. Det gør man hvis man køre mange km om året, velogbemærke ikke for korte ture med lave omdr. Så vil dyser og egr ventil stoppe til. Det koster også af og til svinghjul kobling og turbo, men ingen ved hvornår. Man kan selvfølgelig nedsætte risiko ved at få fyr monteret i bilen, men stadig en omkostning. De første 25km fra koldstart vil bilen sikkert køre alt fra 12-15km/l. Så skal der jo ikke det store regnestykke til, før at det ikke kan svare sig. Visse folk der udtaler sig om emnet har det med at overdrive km/l uden at kunne bevise det. Du er i høj risiko for at få store regninger hvis du ikke køre mere end det du angiver. Så hvis du vil ta chancen skal du jo blot gøre det. Et godt råd er at købe sin diesel bil fra ny, og så sælge den efter ca 3-4år. Det er på dette tidspunkt der begynder at blive stor risiko for værksteds besøg.