Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Hjælp til valg af bil.!/? HJÆLP MIG!

Jimmy Dahl

Jimmy Dahl
bruger siden
19-02-2012

19-02-2012 kl. 23:16

Hej. Har lige sat min opel meriva til salg. den var alt for dyr i vægtafgift fordi den er på gule plader. Så skal selvfølgelig have en ny bil. men aner virkelig ikke hvad jeg skal vælge.! Vil gerne ha en mellem størrelses bil på hvide plader. på samme størrelse som en meriva eller måske en lille smule større. men Skal være på hvide plader.! Jeg har et konsulentjob hvor jeg kører rundt i københavnsomådet, kører ca. i snit 100 km. dagligt. og starter og slukker min bil omkring 5-15 gange dagligt. Så håber du vil hjælpe med at komme med foreslag til hvad for en bil der kunne være god for mig!!! Eller komme med forslag til hvad jeg skal kigge efter og være opmærksom på.!? Så mine krav er følgende: Mellem størrelses bil På hvide plader. Stort bagagerum. Mit budget er på Max 150.000. Max 5 år gammel. Skal helst også være rimelig økonomisk. Og så skal den være rimelig komfortalbel idet, jeg bruger meget af min tid i bilen. ALLE FORSLAG OG RÅD TAGES IMOD MED KYSHÅND! På forhånd tak :-)

Dette indlæg blev 20-02-2012 00:22 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Niels Kristian Larsen

Niels Kristian Larsen
bruger siden
16-06-2011

20-02-2012 kl. 09:44

Huyndai i30,
Hyundai ix20
Kia Ceed
eller hvis den skal være lidt høj
Citroën C3 Picasso

Jimmy Dahl

Jimmy Dahl
bruger siden
19-02-2012

20-02-2012 kl. 17:54

Tak for de gode svar.

har siddet og kigget lidt rundt på nogle af de forskellige modeller.

og er os faldet over ford c-max.

det er nok noget i den stil, at jeg er ude i.

nogen der ved noget og evt. hvad har i af erfaringer med ford c-max?

Profil slettet

Profil slettet

21-02-2012 kl. 15:35

Der ryger en del km på tælleren . Mon ikke der , udover de 100 km arbejdskørsel om dagen , også ryger en del "private" km på også, så vi havner på 30-40000 km årligt.

Der burde ikke være tvivl - du skal have diesel ...!

En diesel er heller ikke så sart overfor bykørsel/ ringvejskørsel i København. Motoren er jo pænt varm det meste af dagen, så ingen problem her...
At du starter 5-15 gange om dagen er heller ikke noget problem. Der er mange nyere biler der alligevel har spareteknik med automatisk motorstop når du holder stille, så de er bygget til det :-)

Der er mange om buddet i den lille mellemklasse. Renault Clio 1,5dCi er ikke noget dårlig bud. En Megane er måske i den dyre ende - kampagnepris på ca. 255000 kr ( kan man mon finde en 1-2 år gammel model til 150t ?)

Ellers er der et andet bud her :

http://www.sn.dk/Kia-Ceed-med-sparediesel-kommer-langt-paa-literen/Biler/artikel/144927