Bilbasen Forum
fortryder jeg et bilkøb til 100.000
Rene kokholm
bruger siden
12-09-2012
06-12-2012 kl. 20:20
Profil slettet
06-12-2012 kl. 21:39
Og skulle der komme flere reperationer på den nuværende bil, så kommer man langt for 100k. Den kan nemt være i en dum periode hvor den er dyr, men på et tidspunkt er der skiftet så meget, at du er godt kørende længe igen :-)
Mvh C S
www.e-bil.dk
Rene kokholm
bruger siden
12-09-2012
06-12-2012 kl. 21:48
det er nok også mere kæresten der vil have ny bil:) jeg mener jeg har større behov for ny motorcykel. Men kan mærke det er en tabt kamp:)
Brian Kielberg
bruger siden
25-07-2004
07-12-2012 kl. 07:55
Er helt enig med CS.
Jeg ville også beholde bilen når nu der er brugt en del penge på den.
Må men spørge hvad der gik galt siden bilen gik i stå - var det et dårligt batteri for det kan bilen næppe klandres for. Det er en sliddel som skal skiftes med mellemrum.
Rene kokholm
bruger siden
12-09-2012
07-12-2012 kl. 09:19
jeg har fået skiftet mellemrør 2 gange på 2 år. 2 blinklyskontakter på 3 år. udstødning og blinklyskontakt blev dog skiftet på garantien første gang.
der er selvfølgelig også skiftet bremser, batteri og dæk. men det kan man jo forvente
jeg ved godt bilen er 10 år gammel og er i den alder hvor der er sliddele som skal skiftes. Det er den nyeste bil jeg har haft, men som også er gået mest i stykker.
eller er det fordi jeg har købt en fransk bil?
jeg har før haft en volvo s40. den havde kørt 300000 da jeg købte den. da den blev solgt havde den kørt næsten 400000, og det var minmalt hvad jeg skiftede af dele.
samme med en toyota carina e jeg havde.
er der nogen der har erfaringer med de biler jeg linker til?
Profil slettet
07-12-2012 kl. 12:02
Men biler er tit en subjektiv størrelse . Så jeg er alligevel ikke enig i at du skal beholde bilen, for "tillid og tryghed" er noget der betyder meget når man - som jer - skal bruge bilen til længere ferieture.
Og er tilliden først brudt, så er man nervøs når man kører rundt nede i sydeuropa og risikerer en ødelagt ferie pga bilproblemer.
Peugeot`erne havde mange (både el og undervogns) problemer i starten efter år 2000 - det er blevet væsentlig bedre de seneste årgange.
Hvis du før har kørt Volvo og har har været tilfreds der, jamen så er det nok der du skal søge videre.
I øvrigt gode valg du selv har fundet .
http://www.dba.dk/volvo-s40-18-momentum-2007/id-87174665/#
H P
bruger siden
06-01-2004
07-12-2012 kl. 12:15
rene kokholm skrev:
det der er skiftet de sidste 6 mdr er. benzinpumpe, generator, tænspoler, kobling, Denne gang hoppede tandremmen af. og der røg et topstykke osv. den har ikke kørt over intervallerne for tandremsskift.
jeg har fået skiftet mellemrør 2 gange på 2 år. 2 blinklyskontakter på 3 år. udstødning og blinklyskontakt blev dog skiftet på garantien første gang.
der er selvfølgelig også skiftet bremser, batteri og dæk. men det kan man jo forvente
jeg ved godt bilen er 10 år gammel og er i den alder hvor der er sliddele som skal skiftes. Det er den nyeste bil jeg har haft, men som også er gået mest i stykker.
eller er det fordi jeg har købt en fransk bil?
jeg har før haft en volvo s40. den havde kørt 300000 da jeg købte den. da den blev solgt havde den kørt næsten 400000, og det var minmalt hvad jeg skiftede af dele.
samme med en toyota carina e jeg havde.
er der nogen der har erfaringer med de biler jeg linker til?
Mellemrør 2 gange ? Køber du reservedele hos t.Hansen ? eller har din mekaniker snydt dig og svejset røret 1.ste gang ?
Det med tandremmen, sker , groft sagt, aldrig normalt. var der servicebog på bilen da du købte den, jeg tænker at det er jo nemt at "montere" et nyt tandremsmærke.
2 Blinklyskontakter ? var den første fra en hugger ?
De andre ting, som benzinpumer, kobling og gererator, kan jo ske, nu håber jeg at det er nye kvalitetsdele din mekaniker har sat i , og ikke bare brugte dele.
Det er ikke normalt, heller ikke på en Peugeot, jeg tror mere at den bil ikke er blevet behandlet ligt godt i alle årene, desværre for dig.
Vælger du at skifte bil, så gå servicehæftet grundigt igennem, og vælg så vidt muligt en bil der har fået passet alle service på et ordentligt værksted (autioseret), det gør altså en forskel på den lange bane.
Rene kokholm
bruger siden
12-09-2012
07-12-2012 kl. 13:57
HP
bilen er købt og serviceret hos peugeot i hjørring. Udstødning er skiftet første gang hos peugeot på garantien, da den havde kørt 25000, og knap 2 år var den rustet over. blinklys kontakt er også skiftet hos peugeot.
jeg har drøftet sagen med fdm. De mener også det er alt for hurtigt delene skal skiftes igen. Men peugeot giver kun 1 åra garanti på dele.
tandremmen er skiftet inden jeg købte bilen. Alle service er overholdt hos peugeot, så går ud fra de også har skiftet den.
efter garanti perioden har jeg selv skiftet dele, ellers har en mekaniker jeg har 100% tillid til lavet resten. Og der er bestemt ikke købt reservdele hos thansen. det eneste brugte der er kommet på er topstykket.
Niels Kristian Larsen
bruger siden
16-06-2011
07-12-2012 kl. 20:31
Lars Sørensen skrev:
Hold dig fra franske biler fremover de er noget værre lort. Så hellere cykel eller buskort.
Sikke en gang mundlort - begrund venligst dit synspunkt.
Niels Kristian Larsen
bruger siden
16-06-2011
07-12-2012 kl. 20:32
Rene kokholm
bruger siden
12-09-2012
07-12-2012 kl. 20:41
Niels Kristian Larsen skrev:
Peugeot kan ikke nøjes med 1 år på reservedele, hvis de er nye, der er altid 2 års reklamationsret
garanti og reklamationsret er ikke det samme. du er velkommen til at tage den med peugeot.
for mig er det endnu en grund til ikke at vælge peugeot igen.
jeg tror jeg prøver en toyota igen, eller giver den L.... peugeot en chance mere.
jan gregersen ja jeg har de samme fordomme som dig vedr toyota. Og nu har jeg også prøvet en fransk bil. Så nu kan jeg også have en holdning til sådan en.
Rene kokholm
bruger siden
12-09-2012
07-12-2012 kl. 20:45
Peugeot kan ikke nøjes med 1 år på reservedele, hvis de er nye, der er altid 2 års reklamationsret
jeg har snakket med fdm om sagen, og de siger det er meget dårligt den ikke holder længere men de har retten på deres side.
et par ansatte hos peugeot siger det samme, men ed kunne ikke gøre noget.
Niels Kristian Larsen
bruger siden
16-06-2011
08-12-2012 kl. 00:15
rene kokholm skrev:
jeg har snakket med fdm om sagen, og de siger det er meget dårligt den ikke holder længere men de har retten på deres side.
et par ansatte hos peugeot siger det samme, men ed kunne ikke gøre noget.
Prøv at læse her: http://www.familieadvokaten.dk/emner/623.html
Rene kokholm
bruger siden
12-09-2012
08-12-2012 kl. 17:16
Prøv at læse her:http://www.familieadvokaten.dk/emner/623.html
ja og hvad skal jeg med det? det er jo netop det der er problemet. det er jo ikke en garanti, men reklamationsret.
jeg tvivler også meget på fdms jurister tager fejl.
i denne sammenhæng er det fuldstændig ligegyldigt. hvis du vil have en tråd omkring garanti og reklamationsret, så opret en.