Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Familiebil til 180.000-210.000 kr
Profil slettet
01-06-2012 kl. 22:52
Jeg står og skal have ny bil pga familieforøgelse. Søger en rummelig bil som har plads til børn og barnevogn, men som samtidig også gerne må være lidt fix og flot. Ved med sikkerhed at det skal være en benzin, da jeg ikke kører så mange km om året.
Umiddelbart er jeg faldet for disse tre biler:
Honda Accord 2,0 Elegance fra 2009 - kørt 75.000 km (185.000 kr)
Mazda 6 1,8 Advance ST fra 2008 - kørt 66.000 km (179.000 kr)
Opel Astra 1,6 Enjoy ST fra 2011 - kørt 13.000 km (210.000 kr)
Hondaen og Mazdaen er jo lidt ældre biler i forhold til Opel Astraen, så de vil nok falde hurtigere i værdi. Dog har de mere ekstra udstyr. Ved godt Hondaen ikke er en stationcar, men synes den er mega lækker og har hørt at den skulle have rigtig gode køreegenskaber.
Hvad med reperationer - er priserne meget forskellige?
Synes det er et svært valg. Hvilken bil ville I vælge og hvorfor?...og har I evt andre foreslag til modeller i dette prisleje?
Profil slettet
02-06-2012 kl. 18:20
Dennis Engmann skrev:
Jeg havde ubetinget valgt en ca 1 år gammel Ford C-max hvis jeg stod i din situation - virkelig praktisk bil med gode køreegenskaber og uden at ligne en børnecontainer alt for meget :-)
Mvh. Dennis Engmann
Det er helt sikkert en god bil ja Søger dog nok nærmere en stationcar eller en stor sedan/hachback...behøver ikke være en med plads til 7 pers. og kæmpe plads i kabinen...bare den er nogenlunde familievenlig og med et lækkert design. Er ikke så meget til franske biler...undskyld fordommene :D
Andre bud folkens? ;)