Bilbasen Forum
Erfaringer med nyerer mellemklasse biler
Ulrich Voller
bruger siden
25-08-2009
05-12-2013 kl. 15:52
Jeg står og skal ud og have skiftet min bil ud med en billigere udgave i TOC. Her har jeg kig på en række modeller som alle i total cost vil kunne spare os for ca 2000,- om måneden fra hvad vi kører nu. Jeg kører ca 25k om året, kan blive mere på sigt, og skal have mulighed for at have 2 børn og kone med i bilen også. Vi har en større bil til ferieturen mm. Derudover er jeg glad for ekstra udstyr og en masse knapper.
Jeg har set på følgende modeller, og forventer at det skal være en NY/Demo/1 år gammel bil:
- Kia Rio 1.2 Active
- Chevrolet AVEO LTZ
- Peugeot 208 1,2 VTI
- Ford Fiesta 1.0 Ecoboost
- Ford Fiesta 1.6 Econetic
- Renault Clio
- Fiat Punto
Jeg vil gerne høre om der er nogle som har erfaring med de specifikke modeller, eller kender nogle som har. Er ikke interesseret i at høre generelt om de enkelte mærker det kan jeg nemt finde på nettet. Menjeg vil gerne høre noget om kvalitet, priser på eventuelle rep, vedligehold, hvordan bliver de når de bliver en anelse slidt mm.
Samt selvfølgelig om der er nogle modeller som jeg har overset. Det skal siges at dette har intet med drømmebilen at gøre, men 2000,- at spare hver måned fra den BMW jeg kører nu er også en slags penge ;+)
På forhånd tak
Dette indlæg blev 06-12-2013 21:47 redigeret af dets forfatter.
Andreas Appel
bruger siden
06-02-2010
05-12-2013 kl. 16:30
Min bror har købt en her i sommer og er meget tilfreds med den. Der er godt med trækkraft, og samtidig er den ikke helt uøkonomisk:)
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
06-12-2013 kl. 12:33
Nu ved jeg ikke hvor meget motoreffekt har at sige, men hvis du både har 2 børn og fruen med, så bliver Rio, Aveo og 208 ret så tamme.
Så jeg vil også sige Fiesta med 1.0 motor her, evt. en Renault Clio 0.9.
Ulrich Voller
bruger siden
25-08-2009
06-12-2013 kl. 21:49
Tak for indlæggene. Renault Clio er nu tilføjet, ser også ud som en mulighed ud fra data og billeder.
Med hensyn til om de er mellemklasse eller ej, så er det taget ud fra søgningen på www.bilbasen.dk hvor de alle ligger under mellemklasse biler.
Forventer at skal ud og prøve nogle af modellerne denne weekend, hvis tiden er til det.
Profil slettet
07-12-2013 kl. 10:31
Spørg evt. på andre bilsites hvor man har et bedre kendskab til biler.
mvh
mads andersen
www.e-bil.dk