Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
En lille familiebil
Profil slettet
18-03-2013 kl. 19:26
Jeg står i den situation at den gamle berlingo ikke klarede sig igennem sidste syn, og skal derfor finde en ny bil. Da familien ikke længere er så stor som den har været skal jeg have en mindre, og helst mere økonomisk bil. Jeg ved meget lidt om biler generelt.
Bilen størrelse skal ligge omkring en Fiat grande punto eller en golf. Den skal være fra efter 2006, da jeg ikke vil ud og smide penge efter endnu en bil lige foreløbig, og koste omkring de 100,000.
Er der nogle gode foreslag? jeg har selv tænkt på en Grande punto eller en almindelig punto. Men også en golf eller noget i retningen af en ford mondeo. Jeg ved bare ikke hvor jeg får mest for pengene.
ps. hvordan ligger en up! i forhold til kriterierne beskrevet ovenfor? vil det også være en god mulighed?
T i
bruger siden
17-06-2006
18-03-2013 kl. 21:15
Allerførst skal du finde ud af hvilken størrelse bil du har brug for/ønsker!
Der er jo en verden til forskel på Up og Mondeo, både i forhold til størrelse men også i forhold til pris.
Hvis du kan nøjes med pladsen i mikrobilerne er der næppe tvivl om at det er den billigste måde at blive kørende på, hvis du ikke kan skrue selv. Mondeoen er formentlig den dyreste.
Så ud og kig og afvej økonomi og krav/ønsker.
Men hvis du skal have nogle fornuftige svar er du nødt til at oplyse hvor mange km du kører/kørselsmønster (korte/lange ture), krav til plads/udstyr/komfort etc.
Med de få oplysninger du giver ville jeg kigge på en mikrobil, hvis det skal være billigst. Vil du ofre lidt mere kunne du kigge Grande Punto, Mazda 2, Opel Corsa eller lignende. Men er du fleksibel med årgang etc er der mange muligheder i det prisleje....
Personligt er jeg ikke vild med Dacia, de er nok billige, men alt er skåret ind til benet, inkl. sikkerhed, så hvis man går op i sikkerhed, skal man vælge noget andet (hvis vi taler ny/nyere bil).
Der er jo en verden til forskel på Up og Mondeo, både i forhold til størrelse men også i forhold til pris.
Hvis du kan nøjes med pladsen i mikrobilerne er der næppe tvivl om at det er den billigste måde at blive kørende på, hvis du ikke kan skrue selv. Mondeoen er formentlig den dyreste.
Så ud og kig og afvej økonomi og krav/ønsker.
Men hvis du skal have nogle fornuftige svar er du nødt til at oplyse hvor mange km du kører/kørselsmønster (korte/lange ture), krav til plads/udstyr/komfort etc.
Med de få oplysninger du giver ville jeg kigge på en mikrobil, hvis det skal være billigst. Vil du ofre lidt mere kunne du kigge Grande Punto, Mazda 2, Opel Corsa eller lignende. Men er du fleksibel med årgang etc er der mange muligheder i det prisleje....
Personligt er jeg ikke vild med Dacia, de er nok billige, men alt er skåret ind til benet, inkl. sikkerhed, så hvis man går op i sikkerhed, skal man vælge noget andet (hvis vi taler ny/nyere bil).