Bilbasen Forum
C4 Grand Picasso med mange kilometer..
Claus Jensen
bruger siden
26-07-2011
16-08-2011 kl. 22:17
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
17-08-2011 kl. 05:29
Prøv at overvej om du kan kører 90.000km for 30.00kr i afskrivninger og reperationer. (0.30kr/km)
Det tror jeg ikke kan lade sig gøre i nogen som helst bil.
I dit tilfælde ville jeg vælge den dyere model med færre km, med dit kørselsbehov vil der så gå 7 år inden den er lige så slidt som den anden.
Held og lykke Lars
sp Spanggaard
bruger siden
05-03-2007
17-08-2011 kl. 12:50
Profil slettet
17-08-2011 kl. 14:32
Dette indlæg blev 17-08-2011 14:33 redigeret af dets forfatter.
Claus Jensen
bruger siden
26-07-2011
17-08-2011 kl. 23:02
Det næste er så om det kan betale sig at kigge mod Sjælland for at få en bil med få kilometer, da de jo koster mindre end herude i Vestjylland.. Jeg ved godt at de nok har brugt flere timer på at køre de kilometer, da der er mere kø, men de har trods alt kørt væsenligt mindre, og kan fåes til samme pris..
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
18-08-2011 kl. 05:40
Claus Rahbæk Jensen skrev:
Først og fremmest vil jeg sige tak for de godt input, det har sat nogle tanker igang, men jeg kan se pointen og er glad for at få set tingene i et lidt andet lys. Jeg vil kigge efter en med færre kilometer, og så strække et billån et år mere, det tror jeg vil være den bedste løsning..
Det næste er så om det kan betale sig at kigge mod Sjælland for at få en bil med få kilometer, da de jo koster mindre end herude i Vestjylland.. Jeg ved godt at de nok har brugt flere timer på at køre de kilometer, da der er mere kø, men de har trods alt kørt væsenligt mindre, og kan fåes til samme pris..
Det kan godt være at en bil er billigere hvis den har kørt i eller omkring København, men du må huske på at 100.000km bytrafik/køkørsel er væsentlig hårdere ved kobling og gearkasse end 100.000 km Westjysk landevej.
Hilsen Lars
Jonas Bøge
bruger siden
21-03-2011
18-08-2011 kl. 11:55
christian schrøder skrev:
... når det er sagt behøves der ikke komme flere rep på en bil der har gået 160000 end en der har gået 70000 , det store spørgsmål er hvordan den er vedligeholdt ,
...
jeg vil mene du kan risikere at stå over for at skulle til at skifte slid dele lige meget på dem begge (dette skal så nok sætte en debat igang) :-)
Den griber jeg med det samme :-)
Når man handler brugte biler (og nye for den sags skyld), så handler man med sandsynlighed... Og jo klogere man er og jo flere oplysninger man får om bilen og jo flere faktorer du putter ind (din egen fremtidige grad af "bil-venlig" kørsel f.eks) så handler man med betinget sandsynlighed. Et meget omdiskuteret og svært forståeligt begreb inden for statistik (mig selv inklusiv)
Det, jeg mener er, at hvis man intet ved om bilens historik - og kun gætter på fremtidens vedligeholdelsesomkostninger udfra et kilometertal, så tror jeg, at der højst sandsynligt vil komme flere fejl på den med flest km. Men ikke at der således behøver det - man slår ikke altid præcis én sekser på seks forsøg :-)
Så som Calimic siger - så forsøg at indhente så megen viden som muligt... Hvordan man så lige skal håndtere den og omsætte til vedligholdelseskroner pr. km - det er så en bonusopgave