Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Bedste bud på pendlerbil til ca. 150-175.000 kr og maksimum 25.000 ønskes
Danny Rasmussen
bruger siden
06-10-2013
10-12-2013 kl. 11:35
Kære alle jer der ved meget mere om biler end jeg gør
Jeg står overfor at skulle købe bil, men jeg spekulerer meget over, hvad der er smartest i mit tilfælde.
Jeg er 39, og jeg har lige fået kørekort. Jeg er 197 cm høj, men har forholdsvis korte ben og lang overkrop, men jeg vil gerne sidde godt. Jeg skal køre ca. 40.000 km om året, og derfor er det rimelig vigtigt, at bilen er brændstoføkonomisk. Det vil sige, at det er nok en god idé, hvis den kører på diesel og langt på literen. Jeg skal primært køre på motorvej til og fra arbejde (dagligt er det godt 220 km). Jeg har et sted mellem 150.000 – 180.000 kr. at gøre godt med. Det er i orden, hvis bilen er et par år gammel og har kørt maksimum 25.000 km. Jeg forestiller mig, at jeg sælger bilen efter ca. 5 år og 200.000 kilometers kørsel. Der skal helst ikke være for meget støj i kabinen, når jeg kører på motorvej..
Bilen må meget gerne være nem at køre, da jeg er begynderbilist. Og så må den gerne være lidt rap. Mit sammenligningsgrundlag er her ret dårligt, men jeg har da lige kørt i en tur i min kones Mitsubishi Carisma 1,8 GDI Sport, og den er lækker at køre. Jeg havde køretimer i en Ford Mondeo stationcar med dieselmotor, og jeg var ikke ubetinget begejstret over at køre i en så stor bil. Desuden synes jeg, at det var ok at køre Toyota Aygo, som jeg har prøvet på køreteknisk anlæg. Uanset hvad er det ikke meningen, at jeg skal ud og køre ræs i min bil, men jeg kan godt lide tanken om at kunne overhale lidt rapt på landeveje og motorveje, når det er nødvendigt (men jeg vil ALDRIG køre for stærkt). Jeg tænker, at bilen også meget gerne må have fartpilot.
Selvfølgelig skal jeg ud og have prøvet et hav af biler, før jeg beslutter mig, og jeg har en lille liste over nogle forskellige, som jeg forestiller mig kunne være ok, men er der noget på min liste, der er helt skørt, eller er der andet, som jeg bør overveje. Min liste ser således ud:
01) Ford Fiesta 1,6 TDCi 95 Trend ECO 5d
02) Renault Clio IV 1,5 dCi 90 Expression
03) Citroën DS3 1,6 e-HDi 90 Style
04) Fiat Punto 1,3 MJT 85 Lounge S/S
05) Skoda Fabia 1,6 TDi 90 Ambiente Combi
06) Opel Corsa 1,3 CDTi 95 Cosmo eco
Jeg siger tak for alle kommentarer, der må komme.
Venlig hilsen
Danny
Normal
0
21
false
false
false
DA
ZH-CN
AR-SA
/* Style Definitions */