Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Audi A2 dyr i service??

Peter Lysgaard

Peter Lysgaard
bruger siden
27-10-2011

12-02-2012 kl. 13:21

Hvis man skal have en Audi A2 til service hos den lokale mekanikker (og ikke hos en autoriset Audi forhandler), er det så dyrt? Jeg tænker f.eks. på om skift af bremseskiver, olie og lign. er meget dyrere end hvis det skulle gøres på en Toyota eller Skoda???

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

12-02-2012 kl. 13:29

Hvorfor mener du at det skulle være dyere at få serviceret en A2 hos eks. Automester end en hvilken som helst anden bil?.
De lokale værksteder kører ofte med rene timepriser, så det er den aktuelle tid du betaler for og ikke en bestemt pris på udskiftning af eks. bremser, eller andet.

Hilsen Lars

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jakob Nielsen

Jakob Nielsen
bruger siden
13-06-2006

12-02-2012 kl. 13:52

I Jylland kan jeg ihvertfald anbefald Mercari Biler i Randers. De servicerede min Lupo 3L, da jeg havde sådan een. De må siges at være specialister i den lille bil og til en fornuftig timepris - teknikken er jo den samme i A2'eren, hvis det da er en 3L-model.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Peter Lysgaard

Peter Lysgaard
bruger siden
27-10-2011

12-02-2012 kl. 14:00

Lars Christensen skrev:
Hvorfor mener du at det skulle være dyere at få serviceret en A2 hos eks. Automester end en hvilken som helst anden bil?.
De lokale værksteder kører ofte med rene timepriser, så det er den aktuelle tid du betaler for og ikke en bestemt pris på udskiftning af eks. bremser, eller andet.

Hilsen Lars

Nu var det jo for at spørge om udgifter til reservedele...

- Ja det er en 3L'er

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

12-02-2012 kl. 21:03

OK med en så speciel bil som A2 3L vil jeg overhovedet ikke overveje den lokale mekaniker.

Audiværkstederne er vant til denne bil, og de giver aldersrabat på biler over 5 år, både på reservedele og arbejdsløn.
Samtidig gennemgår de bilen med kunden i en dialogmodtagelse, så man ved hvad der skal laves, og man får en pris inden arbejdet går i gang.
Bedre service fås ikke, heller ikke hos Toyota.

Hilsen Lars

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg