Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Utilfreds med Michelin Alpine A4

Bo Klokkeriis

Bo Klokkeriis
bruger siden
04-02-2004

02-11-2011 kl. 10:50

Hej Jeg har fået monteret det helt nye Michelin Alpine A4 vinterdæk på min nye Citroen C4, og jeg må indrømme at jeg er svær utilfreds med støjen, det er helt galt fra 70-100 km/t., Jeg kan ikke forstå at disse dæk er FDM testvinder, men det kan jo være at det er andre kriterier der tæller. Jeg har givet det lidt tid til at tilpasse sig og har nu kørt omkring 2000 km på dækkene, sommerdækkene som også er Michelin, er fuldstændig støjsvage.... Er der andre i dette forum som har erfaring med Alpine A4 ?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

02-11-2011 kl. 12:28

De scorer netop også lavt i forhold til støj i testen: http://www.fdm.dk/test/daektest-2011-vinterdaek-michelin-alpin-a4

Men bortset fra støjen skulle det jo være udmærkede dæk, generelt larmer vinterdæk vel også lidt mere end sommerhjulene.

Bo Klokkeriis

Bo Klokkeriis
bruger siden
04-02-2004

02-11-2011 kl. 14:20

T l skrev:
De scorer netop også lavt i forhold til støj i testen: http://www.fdm.dk/test/daektest-2011-vinterdaek-michelin-alpin-a4

Men bortset fra støjen skulle det jo være udmærkede dæk, generelt larmer vinterdæk vel også lidt mere end sommerhjulene.

Ja øv og de scorer højt på holdbarhed, så der lang tid inden jeg kan skifte dem ud :-)

Bo Klokkeriis

Bo Klokkeriis
bruger siden
04-02-2004

02-11-2011 kl. 15:16

ole edslev skrev:
Jeg må sige at jeg er tilfreds med mine Vinterdæk, Michelin Alpine, som kom på i dec 04

Og du har ret i at de holder længe, mekanikeren ville gerne have solgt mig nye sidste år, men jeg synes nu de gik fint igennem sne og isglat føre m.v, så de er lige kommet på igen hos FDM.

Et dæk er skiftet i Zell am See, hvor jeg kom til at køre ind i kanstenen 2009.

Peugeot 407 dec 04

Ja men er det ikke det "gamle" Alpine A3, hvis de er fra 04, som ikke er med V mønster, jeg har lige købt Alpine A3 til vores bil nr 2 og de støjer faktisk ikke mere end sommerdæk.

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

02-11-2011 kl. 20:35

Enig med Peder. Vinterdæk der er 7 år gamle bør udskiftes uanset slid. Man skal ihvertfald ikke forvente at deres egenskaber er bevaret når de er så gamle.

D M

D M
bruger siden
14-03-2004

30-12-2011 kl. 21:49

Henning Nielsen skrev:
har to taxaer som kører på Michelin alpin 4 og de er ikke så gode som alpin 3 mere støj og ikke så mange km og mange af dem springer i trådene kan køre max 80000 km alpin 4 men har kørt 117000 km på alpin 3

Har du lagt sammen vinter og sommer kørsel eller har en fejl i speedometer :))?
Det må være taxaspecifik ved bykørsel hvor det er ingen slitage ved lavt hastighed.
Ellers intet dæk kan køre 117000 km, især vinterdæk. Min erfaring viser max. 70-80000 km til sommerdæk. Vinterdæk har aldrig nået sin pensionælder på mine ca. 20 biler jeg har haft i mit liv.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

30-12-2011 kl. 23:11

Mange dæk fabbrikanter ændre gummiblanding igennem året, så man ikke altid kan regne med kvalitet. Mange klager over Alpine støjer. Jeg vil klage over dækkene hvis jeg var dig..men husk en anden gang at studere emnet lidt nærmere. (blot et råd)

Conti vinterdæk er det fortrukne mærke blandt mange og ikke uden grund. De levere altid den samme blanding, så du kan regne med at dækket kan det de lover. Conti vinter støjer ikke, og de køre super. Bmw foretrækker også conti, især til de tunge dyre hurtige biler...

Man skifter vinterdæk ud til nye når de når max 3mm, gerne ved 4mm hvis sæson lige er startet. Ellers hvert 5år. Kasserne i dækket bliver markant stivere med tiden, så virker dækket ikke optimalt.