Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Pærer ryger tit

Profil slettet

Profil slettet

09-10-2010 kl. 00:17

Hej Alle, Nu er det 3 gang jeg skal skifte pærer i venstre side sidst var i maj kan det virkelig passe at de kun holder ca 6 måneder.? Denne gang vil jeg skifte dem sæt vis. Nogen som kan anbefale et bestemt mærke??

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

09-10-2010 kl. 00:27

Lad mig gætte. Enten kører du Peugeot eller VW?
Begge er kendte storforbrugere af pærer.

Jeg kan anbefale dig at få værkstedet til at indsætte en modstand der gør at der ikke kommer lige så meget strøm til pærerne. Det er der problemet ligger. Jeg ved at de fleste peugeot-værksteder kender til det.

Dine pærer holder max til 12 v og generator lader med ca 14 v... Så skal der ryge nogle pærer.

Profil slettet

Profil slettet

09-10-2010 kl. 00:47

Hej Martin,

Jeg køre Nissan qashqai, men har hørt om det med modstand må ringe på mandag og høre hvad vil sådanne noget koste???

Profil slettet

Profil slettet

09-10-2010 kl. 10:33

Har også hørt, at folk får indsat en modstand uden at det afhjælper problemet (Peugeot). Men pærer kan faktisk heller ikke lide "underspænding". Dvs. når du starter din bil, så sendes der meget strøm til starteren og forholdsvis lidt strøm til (for)lygterne. DET springer også pærer. Har en kollega der havde en Peugeot 307. Den sprang 1-2 forlygte-pærer om måneden. Jeg anbefalede ham, at tænde for positionslyset før han startede bilen. Det hjalp. Peugeot'en kom nu ned på ca. 1-2 sprunget pære pr.år. Det kunne være en (billig) mulighed..

Henrik M.

Henrik M.
bruger siden
20-02-2005

09-10-2010 kl. 15:39

Monter et sæt Osram Ultra Life - de springer ikke. Der er 3 års garanti, mod at de springer, og de giver et rigtig rigtig fint lys. Prisen på disse pærer er den samme som på alle andre Osram bilpærer.

Profil slettet

Profil slettet

11-10-2010 kl. 14:40

Vi havde en smart. Her holdt pærerne ca 8000 km. Ikke længe med et årligt kørselsbehov på 30.000. Den er nu heldigvis solgt.