Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Profil slettet
18-09-2007 kl. 15:43
Renault er generelt et lille mærke i dk, og reservedele og service priser kan godt være ret dyre, og disse ting kan være med til at presse brugtpriserne.
Men jeg er sikker på at det er nogle gode brugtbiler til prisen, og Renault er jo både gode til at lave velsnurrende dieselmotorer og passiv sikkerhed.
Men så skal jeg ikke forsøge at gøre mig klog på flere ting - de lader vi megane-ejerne om :-)
Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004
18-09-2007 kl. 16:30
Jeg synes, at du har ret i, at der er mange gode Renault tilbud i DK.
Jeg tror, at det skyldes, at det er et lille mærke i DK, og folk derfor ikke er så glade for at købe dem brugt.
Jeg er dog ret sikker på, at Renault ikke er dårligere kvalitet end de øvrige franske mærker (Citroen og Peugeot).
Renault er mest solgt udenlandske bilmærke i f.eks. Tyskland, så jeg kan ikke komme med en god forklaring på, hvorfor danskerne aldrig har taget Renault til sig, mens vi frådigt kaster os over Peugeot og Citroen.
Profil slettet
04-10-2007 kl. 18:35
Jeg har nu den 3.ede megane og har ikke haft nogen form for problemer. Den er ikke dyr at sende på værksted, bare man sender den på et andet værksted en hos Renault. i Europa er det et stort mærke og en af de mest sælgende biler. Hvorfor den ikke er det i Danmark, må bero på en misforståelse omkring reservedelene som ikke er dyrere end så mange andre europæiske biler. Køb du bare en Renault den funker.
Michael Hundsdahl
bruger siden
20-03-2007
29-11-2007 kl. 22:47
Nu har jeg læst hvad folk skriver omkring det med at købe en Renault, og alt i alt det med at købe en fransk bil. Om jeg skal kommentere på det ved jeg ikke, for jeg mener det din egen mening der tæller, folk kan jo have haft en dårlig oplevelse, og det er som regl dem som vi husker, og ikke de gode.
For at vende tilbage til det med om du skal købe en Renault Megane II, så vil jeg blot fortælle min historie. Vi havde indtil for 8 mdr. siden en Skoda Fabia Combi, 1.4 som vi var rigtig glade for, men når der kommer små folk, kræver det mere plads. Vi havde kig på mange biler, der var større end Fabien - det var biler som Mondeo, 307 SW (pga. glastaget), Vectra'en, men vores valg blev en Megane II 1,6 st. Grund?? Det er den bil hvor du får mest plads inde i, i forhold til hvor meget den fylder udvendig. Endvidere, som de andre også skriver, er Reanult kendt for deres sikkerhed, det fandt vi også et kæmpe plus.
De fine finesser der er lavet mht. elektronik, er vi meget glade for og vil ikke undvære. Designet er også cool, ikke som de andre.
Har der været noget med bilen? NEJ, vi har ikke oplevet nogle fejl med bilen, så jeg kan ikke se hvorfor du ikke skal købe en....
Håber det kan være med til at kaste lys og svar på dit undren...
MVH
Michael Hundsdahl
Profil slettet
22-12-2007 kl. 10:48
Profil slettet
16-01-2008 kl. 10:40
Jeg købte min Megane 1,5 dci Sportway st.car som kampagnetilbud i juli 2005 for 270.000,- inklusive en del ekstraudstyr. Jeg kører som konsulent mange km og oplever uanset vejtype og hastighed altid bilen som særdeles velkørende, støjsvag og komfortabel. Trods megen motorvejskørsel holder jeg et gennemsnit på omkring 20 km pr/l diesel. Bilen nærmer sig nu de 120.000 km og et tandremsskift, og foruden skift af sliddele så er de eneste reparationer, der til dato har været, en defekt centrallås i en bagdør, der blev skiftet på garantien, og en udskiftning af forruden grundet stenslag.
Det er rigtigt, at det autoriserede værksted tar´ godt fra på priserne for reservedele og service, men jeg har blot brugt min lokale, certificerede mekaniker til al service.
Jeg står foran et bilskift snart, og Renault er bestemt blevet et yndlingsmærke - Man får masser af plads, kørekomfort og god driftsøkonomi for pengene!
Tror, jeg skal ha´ en prøvetur i den nye Laguna snart, hvis det da ikke skal være Megane igen?
Carsten Jensen
bruger siden
06-01-2004
23-02-2008 kl. 23:10
jesper fabrin
bruger siden
06-01-2004
26-02-2008 kl. 03:23
Jannik P
bruger siden
12-04-2005
27-02-2008 kl. 10:07
Jannik P
bruger siden
12-04-2005
27-02-2008 kl. 10:07
Sidst rettet: 5/3-08
Profil slettet
30-10-2011 kl. 08:25
Torben Hedstrøm skrev:
Hej...
Jeg er temmelig lun på (designet af) Renault Megane II, og det lader jo til at der er nogle kanon tilbud på den model rundt omkring... Det får mig lidt til at tænke over, om der er noget særligt me dden model ??!. Har støvsuget nettet lidt, og det lader til at der er en del som har problemer med dem, men tænker at det nok er sådan for alle biler/modeller, at der er nogle mandagseksemplarer...
Nogen som har et par guldkorn, inden jeg kaster mig ud i det ??!.
Mvh.
Torben
hej torben.
jeg har selv haft den model og den et en ØKONOMISK RUIN.ganske enkelt.
så valget er dit.
Det er en fransk lortebil.