Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Kristian Petersen

Kristian Petersen
bruger siden
24-03-2006

25-06-2007 kl. 11:25

Din Audi kører med bremseskiver ved baghjulene, hvilket betyder at lejerne er noget mere komplicerede at skifte, end hvis den havde haft "gammeldags" bremsetromler med koniske lejer.

2000,- for udskiftning på autoriseret værksted lyder sandsynligt/rimeligt - 1000,- for lejet og 1000,- for 1 til 1,5 times arbejde.

Jeg tvivler meget på at et T-Hansen leje til 149,- er ordentlig kvalitet, men da jeg ikke har afprøvet et, skal jeg nok ikke udtale mig om det... Ellers vil jeg anbefale Mekonomen som seriøs leverandør af kvalitets OEM dele (med salg til private). Prisen er ikke nødvendigvis meget lavere end ved Audi, men kvaliteten kan meget vel være højere - VAG hjullejer er normalt ikke kendt for lang levetid.

Hvis du har fået tilbudt en uautoriseret reparation til 1000,- bør du nok forhøre dig om hvilken reservedelsleverandør der benyttes...

Hvis du vælger at kaste dig ud i en reparation selv, skal du regne med at du måske skal have fat i det store værktøj, såsom 36mm topnøgle (med 1m ekstra vandrør), stor mukkert eller hydraulisk presse :-)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

01-04-2008 kl. 12:48

hvis du kører VW og AUDI - devisen om de mere kloge....

Kør din audi på et tysk autoriseret, det koster det samme som et uautoriseret her i DK.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg