Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Morten H. Kjær
bruger siden
06-01-2004
29-08-2006 kl. 16:39
Anders Brumvig Boysen
bruger siden
04-02-2005
04-09-2006 kl. 13:36
Det er en stor bil med masser af plads. Den er meget komfortabel på motorveje og støre veje, men den er til gengæld ikke en bil man smider ned af nogle små biveje. På en lang tur sydover, vil du blive rigtig glad for den.
Anders Brumvig Boysen
bruger siden
04-02-2005
04-09-2006 kl. 21:49
Dørene begyndte at knirke ved 50.000, fikset på garantien.
To bagruder skiftet, da låsemekanismen til ruden er gået i stykker. Begge på garanti. Problemet ser ud til at skyldes, at der kommer frost i låsen ved rim tåge og hård frost, når man trykker på knappen, så brænder den af.
Tænd/sluk til radio er gået i stykker, bliver lavet ved næste service.
Køler utæt, ukendt årsag, men bilen kører stadig, laves ved næste seervice.
Jeg har dog haft dårlgie erfaringer med værkstedet, da de endnu ikke har løst en opgave, selv et service, første gang, men altid krævet genbesøg. Dette er træls, det tog f.eks. fem forsøg at fjerne knirkeriet, og ved en skade sendte de den beskdigede kofanger til maler og ikke den nye. Derfor min advarsel om at finde et godt værksted. Jeg har generelt bedre erfaringer med Citroen specialistværksteder end autoriserede.
Profil slettet
06-09-2006 kl. 12:54
Hilsen Klaus.
Profil slettet
22-09-2007 kl. 02:27
Martin P
Profil slettet
01-11-2007 kl. 22:57
Det er spændende og læse jeres kommentarer, og Hr. Taxavognmand Michael Friis Jespersens indlæg, kan jeg bakke 100 % op.
Jeg kører i dag Citroen C5 2.0 HDI Elegance Weekend 6 gear, med alt i udstyr (Xenon Drejelygter, Laminerede sideruder, parkeringssensor mv.. Det er suverænt den bedste bil jeg nogensinde har ejet. På 2 år har jeg kørt 140.000 km. (samlet seviceomkostninger inkl. moms og forbrugsstoffer ved service=11.800 kr)
Der her ingen problemer været, og eksempelvis skivebremser, er først skiftet ved 120.000 km. Før denne C5 havde jeg en C5 2.0 16 V weekend i 3 år, der nåede at køre 160.000 km. Begge biler har intet haft udover den gængse service. Intet ondt om de tyske mærker, da Audi eksempelvis stadig har førertrøjen på hvad angår finish og kvalitet i kabinen, men de franske biler står altså ikke tilbage fra eksempelvis Passat. Kørekomforten er og bliver blød, men når man som jeg kører så mange kilometer, så er det sgu´førsteklasses komfort. Held og lykke med valget.
Da jeg skifter job inden ret længe, så skal jeg have den solgt. Håber at
nu hvor jeg går tilbage til firmabil, at jeg kan få C5 igen.
Profil slettet
16-11-2007 kl. 06:51
Det er nr. 2 C5 og ikke den sidste.
mvh
Karsten
Søren Fruergaard
bruger siden
31-03-2005
17-09-2012 kl. 16:40
Er lykkelig ejer af en C5 2,0i 2005.
Problemet er at den hænger i gas når man accellerer op, pænt og fornuftigt, mest i de i 1st. 2nd. og 3ide gear. Gør det kun periodisk, men til stor irritation, da det lyder som om man er nybegynder og ikke lige kan styre gas/kobling
Hvis jeg holder stille og gasser op på sammemåde, hænger den aldrig. Citroen har kigget på det, men kan ingen fejl finde. Kører på Aut. Citroenværksted hver gang.
Nogen der har gode ideer, eller som har oplevet det samme. Har skiftet gaspældskontakt, ingen ændring