Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Morten H. Kjær

Morten H. Kjær
bruger siden
06-01-2004

29-08-2006 kl. 16:39

Hej Jan! De er blevet bedre men stadig ikke gode nok... hmmm hvornår tager de franskmænd sig sammen. Men en utrolig dejlig bil, hvis du er til komfort. Men regn med flere problemer end med fx. en Mondeo. Har lige læst at også en Mazda 6 kan have fejl så ejeren får grå hår...

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Anders Brumvig Boysen

Anders Brumvig Boysen
bruger siden
04-02-2005

04-09-2006 kl. 13:36

Jeg har nu kørt 85.000 i en C5 2.0 Elegance weekend på halvandet år. Jeg er genrelt godt tilfreds med den. Der har været lidt småting, men ikke det helt vilde. Det største problem knytter sig egentlig ikke til bilen, men til værkstedet. Der kan være stor forskel på de enkelte værksteder. Jeg har kørt Citroen i mange år, og der er meget stor forskel på kvaliteten af dem. Hvis du finder et godt værksted/specialist, så vil du blive rigtig godt tilfreds.

Det er en stor bil med masser af plads. Den er meget komfortabel på motorveje og støre veje, men den er til gengæld ikke en bil man smider ned af nogle små biveje. På en lang tur sydover, vil du blive rigtig glad for den.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Anders Brumvig Boysen

Anders Brumvig Boysen
bruger siden
04-02-2005

04-09-2006 kl. 21:49

Efter 85.000km har jeg haft følgende fejl:
Dørene begyndte at knirke ved 50.000, fikset på garantien.
To bagruder skiftet, da låsemekanismen til ruden er gået i stykker. Begge på garanti. Problemet ser ud til at skyldes, at der kommer frost i låsen ved rim tåge og hård frost, når man trykker på knappen, så brænder den af.
Tænd/sluk til radio er gået i stykker, bliver lavet ved næste service.
Køler utæt, ukendt årsag, men bilen kører stadig, laves ved næste seervice.

Jeg har dog haft dårlgie erfaringer med værkstedet, da de endnu ikke har løst en opgave, selv et service, første gang, men altid krævet genbesøg. Dette er træls, det tog f.eks. fem forsøg at fjerne knirkeriet, og ved en skade sendte de den beskdigede kofanger til maler og ikke den nye. Derfor min advarsel om at finde et godt værksted. Jeg har generelt bedre erfaringer med Citroen specialistværksteder end autoriserede.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

06-09-2006 kl. 12:54

Hej Jan. Jeg har selv en C5 fra 2004 den gamle model og er ganske godt tilfreds. Der har aldrig været problemer med den, ikke et eneste, det er dejlig stor familiebil og køre langt på literen. Har været i Italien 2 gange og Spanien 1 gang uden problemer.
Hilsen Klaus.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

22-09-2007 kl. 02:27

Ifølge en brugtbilstest i FDM's Motor er der ikke den del der ikke kan gå i stykker på en af de tidlige C5'ere.. Jeg overtog min stc. (en af de første fra 2001)da den havde gået 130000km og har da haft en del udgifter, men når jeg kigger på Citroen-værkstedet's fakturaer (Søborg) er alle udgifter relevante i forhold til kørte kilometer.(jeg kører selv 20-25.000 om året) Man må formode, at en 2005-model er befriet for tekniske børnesygdomme, og jeg fik ved sidste syn fortalt, at rustmæssigt er Citroen rigtig godt "kørende" nu. Da C5'eren samtidig køremæssigt er en fornøjelse, ja mere end det, og er rummelig som bare f....., ville jeg ikke vente længe med at købe!

Martin P

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

01-11-2007 kl. 22:57

Hej med jer.
Det er spændende og læse jeres kommentarer, og Hr. Taxavognmand Michael Friis Jespersens indlæg, kan jeg bakke 100 % op.
Jeg kører i dag Citroen C5 2.0 HDI Elegance Weekend 6 gear, med alt i udstyr (Xenon Drejelygter, Laminerede sideruder, parkeringssensor mv.. Det er suverænt den bedste bil jeg nogensinde har ejet. På 2 år har jeg kørt 140.000 km. (samlet seviceomkostninger inkl. moms og forbrugsstoffer ved service=11.800 kr)
Der her ingen problemer været, og eksempelvis skivebremser, er først skiftet ved 120.000 km. Før denne C5 havde jeg en C5 2.0 16 V weekend i 3 år, der nåede at køre 160.000 km. Begge biler har intet haft udover den gængse service. Intet ondt om de tyske mærker, da Audi eksempelvis stadig har førertrøjen på hvad angår finish og kvalitet i kabinen, men de franske biler står altså ikke tilbage fra eksempelvis Passat. Kørekomforten er og bliver blød, men når man som jeg kører så mange kilometer, så er det sgu´førsteklasses komfort. Held og lykke med valget.
Da jeg skifter job inden ret længe, så skal jeg have den solgt. Håber at
nu hvor jeg går tilbage til firmabil, at jeg kan få C5 igen.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

16-11-2007 kl. 06:51

Jeg har en 2,0 HDI 2003 km 206000, den fik en ny kobling og intercoler ved 160.000 km men den kører perfekt, aldrig problemer, service drejer sig kun om olie og filter og det er det.
Det er nr. 2 C5 og ikke den sidste.

mvh

Karsten

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Søren Fruergaard

Søren Fruergaard
bruger siden
31-03-2005

17-09-2012 kl. 16:40

Hej
Er lykkelig ejer af en C5 2,0i 2005.
Problemet er at den hænger i gas når man accellerer op, pænt og fornuftigt, mest i de i 1st. 2nd. og 3ide gear. Gør det kun periodisk, men til stor irritation, da det lyder som om man er nybegynder og ikke lige kan styre gas/kobling
Hvis jeg holder stille og gasser op på sammemåde, hænger den aldrig. Citroen har kigget på det, men kan ingen fejl finde. Kører på Aut. Citroenværksted hver gang.
Nogen der har gode ideer, eller som har oplevet det samme. Har skiftet gaspældskontakt, ingen ændring

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg