Bilbasen Forum
Indlæg slettet
J R
bruger siden
13-12-2013
11-03-2022 kl. 20:22
Der er ingen biler at få i toppen pga chips mangel og andre dimser. Derfor stiger prisen drastisk på letterer brugt op til 10-15 år gamle spande.
Det er vildt.
Det billigste du kan gøre er lease en bil efter dit ønske/behov.
GPS brug den eller lad være. Jeg bruger den så godt som aldrig. Skal jeg et sted hen jeg ikke har været før, så kigger jeg kort hjemmefra.
GPS har samme effekt som lommeregner og mobil telefoner. Lommeregneren er årsagen til unge ikke kan hovedregne(alle under 45), mobiltelefonen, er årsagen til du ikke kan huske dit eget nummer eller nogen af vennernes.
GPS gør lige snart at du ikke kan finde bageren uden at starte svinet!
Dette indlæg blev 11-03-2022 20:22 redigeret af dets forfatter.
J R
bruger siden
13-12-2013
13-03-2022 kl. 01:27
Eks. har Tesla Google maps som baggrunds data. Og da der var premium connectivity de første 1 måneder, erfarede jeg tons vis af gange, at man holdt i et lyskryds, hvor der var røde og orange streger for trafik til højre og venstre og frem og tilbage til lyskrydset, men jeg holdt for nar for rødt som den eneste synlige billist!
T i
bruger siden
17-06-2006
14-03-2022 kl. 11:03
J R
bruger siden
13-12-2013
skrev:
Google maps virker af helvede til.
Eks. har Tesla Google maps som baggrunds data. Og da der var premium connectivity de første 1 måneder, erfarede jeg tons vis af gange, at man holdt i et lyskryds, hvor der var røde og orange streger for trafik til højre og venstre og frem og tilbage til lyskrydset, men jeg holdt for nar for rødt som den eneste synlige billist!
Mig bekendt er orange/rød ikke nødvendigvis kø, men kun en indikation på at hastigheden er lavere "end forventet". Ved ikke hvordan de opgør det "forventede"? Om det er fartgrænsen eller lign. Men der er ofte rødlige farver omkring lyskryds/rundkørsel, som tilsyneladende bare stammer fra at farten helt naturligt er nedsat
J R
bruger siden
13-12-2013
14-03-2022 kl. 14:38
https://www.digitec.ch/en/page/simulating-a-traffic-jam-on-google-maps-not-impossible-15316