Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
s ø
bruger siden
08-01-2020
06-01-2022 kl. 08:23
Rasmus .
bruger siden
28-12-2021
skrev:
Jeg er ved at kigge efter bil (Skoda Superb nok fra omkring 2016-2018 stykker). Jeg er kommet meget i tvivl omkring det skal være diesel eller benzin.
Vi bor pt. i lejlighed så el er udelukket da det bliver for besværligt. Det må blive en elbil om en 3-4 år.
Emnet har sikkert været oppe en masse gange før. Men hvad ville jeres argumenter være for at vælge henholdsvis diesel eller benzin? Herunder tænker jeg måske specifikt om salg efter 3-4 år, samt afgifter... Men det kunne også være forskel i forhold til forventet reparationer og løbende vedligehold.
Vores kørsels behov pt. er ikke til diesel. (Omkring 15km pr. dag) og længere i weekenderne. Men det kan ændre sig om et par år hvor vi kommer til at køre 80km om dagen.
NB. Jeg ønsker ikke noget hybrid da jeg tror det bliver svært at sælge om 3-4 år når flere har el biler, samt vedligeholdelse nok bliver rigtig høj.
Hvorfor har du en diesel bil med i dine overvejelser?
O.G Pedersen
bruger siden
24-05-2020
06-01-2022 kl. 11:20
Jeg ville helt klart sige benzin med jeres kørsel, stadig ville jeg overveje hybrid,
f.eks Auris hybrid eller Corolla i stationcar. Toyota har lavet disse i over 20 år uden problemer, så ville ikke frygte dyre rep. på disse, og tror og de vil være eftertragtede på brugt markedet.
f.eks Auris hybrid eller Corolla i stationcar. Toyota har lavet disse i over 20 år uden problemer, så ville ikke frygte dyre rep. på disse, og tror og de vil være eftertragtede på brugt markedet.
Dette indlæg blev 06-01-2022 11:20 redigeret af dets forfatter.