Bilbasen Forum
Indlæg slettet
s ø
bruger siden
08-01-2020
31-12-2021 kl. 10:50
Rasmus K
bruger siden
28-12-2021
skrev:
Hej,
Jeg tror jeg er blevet afklaret med at jeg skal have en skoda superb. I forhold til årgang og km som matcher mit budget (180.000-200.000) så skal det være en årgang 2016 der har gået omkring 120.000km.
Problemet er at jeg ikke PT kan finde noget der matcher mine kriterier i DK i forhold til udstyr, farve mm.
Jeg søger derved lidt inspiration ifm. import. Her er jeg lidt bekymret i forhold til garanti.
Hvad jeg kan læse mig til, bliver man i DK noget bedre stillet i 2022 pga. brugt vogns garantien udvides til 1 år fremfor 6mån. Men så bliver der vel lige pludselig en stor fordel at købe en brugt bil i Danmark? Hvis jeg får en importør i DK til at importere den, så får jeg vel ikke rigtig noget garanti med? Eller jeg bliver måske stillet væsentligt dårligere end de regler der gælder ved køb i DK fra 2022?
Du skal også være opmærksom på den grønne ejerafgift ryger ind under de nye stigninger i dk, så den bliver dyrere end en tilsvarende model af samme årgang købt i dk. ( har selv prøvet det )
men ellers er der mange flere muligheder i tyskland for, at finde en bil med netop det udstyr samt farve du ønsker.
s ø
bruger siden
08-01-2020
31-12-2021 kl. 11:20
Rasmus K
bruger siden
28-12-2021
skrev:
Men det er vel for alt købt efter d. 1 juli 2021 - om det så er importeret eller ej? At det så er CO2 ejerafgift istedet for grøn ejerafgit? Hvad betød det kroner/øre for dig?
nej det er før, kan ikke huske om det var i 2017-2019 perioden , at der blev lavet en ny aftale vedr. stigning på den grønne ejerafgift, jeg får lige tjekket, hvad jeg betaler og vender tilbage.
Lars Olsen
bruger siden
09-01-2006
31-12-2021 kl. 11:34
Hvis man er på udkik erfter en brugt bil og ikke kan finde den rigtige udstyrsvariant, bør man overveje et kompromis eller finde noget andet.
s ø
bruger siden
08-01-2020
31-12-2021 kl. 11:43
Rasmus K
bruger siden
28-12-2021
skrev:
Men det er vel for alt købt efter d. 1 juli 2021 - om det så er importeret eller ej? At det så er CO2 ejerafgift istedet for grøn ejerafgit? Hvad betød det kroner/øre for dig?
hej rasmus
så fik jeg tjekket lidt op på det og den nye stigning kom i 2018 og gælder nyindregistreret biler samt importeret biler, så jeg kom til at betale 580 kr halvårligt istedet for 330 kr halvårligt og jeg ved godt, at det ikke er så meget i kroner/øre men det er jo en stor stigning i % .
Ved ikke, hvad det vil betyde for din bil model men det bør du nok tjekke op på .
H P
bruger siden
06-01-2004
31-12-2021 kl. 12:27
Rasmus K
bruger siden
28-12-2021
skrev:
Hej,
Jeg tror jeg er blevet afklaret med at jeg skal have en skoda superb. I forhold til årgang og km som matcher mit budget (180.000-200.000) så skal det være en årgang 2016 der har gået omkring 120.000km.
Problemet er at jeg ikke PT kan finde noget der matcher mine kriterier i DK i forhold til udstyr, farve mm.
Jeg søger derved lidt inspiration ifm. import. Her er jeg lidt bekymret i forhold til garanti.
Hvad jeg kan læse mig til, bliver man i DK noget bedre stillet i 2022 pga. brugt vogns garantien udvides til 1 år fremfor 6mån. Men så bliver der vel lige pludselig en stor fordel at købe en brugt bil i Danmark? Hvis jeg får en importør i DK til at importere den, så får jeg vel ikke rigtig noget garanti med? Eller jeg bliver måske stillet væsentligt dårligere end de regler der gælder ved køb i DK fra 2022?
Det er et dødfødt projekt, skal du have forhandler til at hente en hil hjem tul dig OG give dig 1 År's garanti som købeloven dikterer fra 1/1-22 så læggger han 40-50.000,- på den, og så tror jeg du lige så godt kan hæve budgettet på de biler som allerede er i DK.
Og som Lars siger, det er en folkesport at spole km-tælleren baglæns syd for grænsen.
s ø
bruger siden
08-01-2020
01-01-2022 kl. 17:17
Rasmus .
bruger siden
28-12-2021
skrev:
Allright - det kan jeg godt se. i forhold til at stille på km tælleren, er der så ikk en måde at checke det? Men hvis man køber hos en af de større forhandlere, så bør det vel ikk være tilfældet på de biler de sælger? Det kunne også være med kunne købe den hos en Skoda forhandler i Tyskland, så bør det vel også være ok?
jo du kan læse bilens data ud med en tester og tjekke km tal. der er også andre ting som man kan tjekke om km tal stemmer rimeligt med det oplyste.Hvis du køber hos en af de lidt større forhandlere kan det også være en fordel, måske de vil give en form for garanti på bilen men det er ikke sikkert.
Du kan sagtens selv lave papir arbejdet og køre den til toldsyn,vælg evt en som er blevet synet eller få forhandleren til at køre den til syn inden køb.