Bilbasen Forum
Indlæg slettet
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
08-05-2021 kl. 02:38
Arne Eriksen
bruger siden
21-12-2020
skrev:
Kunne i finde på at købe en hybrid-bil i år ?
NEJ aldrig i livet !
Jørgen ........
bruger siden
08-03-2006
08-05-2021 kl. 11:26
Mener at have hørt, har dog ikke undersøgt det, men at ex VW biler skal have olieservice og DSG olieskift dobbelt så ofte.
Altså olieskift for hver 15.000 km og DSG olieskift for hver 30.000 km.
Sidstnævnte er en dyr omgang.
Men måske nogen kan be -eller afkræfte det ?
Ved ikke om det er sådan med andre mærker.
Dette indlæg blev 08-05-2021 11:27 redigeret af dets forfatter.
J R
bruger siden
13-12-2013
Jørgen ........
bruger siden
08-03-2006
13-05-2021 kl. 09:41
J R
bruger siden
13-12-2013
14-05-2021 kl. 09:26
Om man kan klare/vil acceptere et ganske betrageteligt omfangsdræn omkring sin konto, må være op til hver mand.
Jacob Larsen
bruger siden
20-05-2017
14-05-2021 kl. 11:10
https://www.hvilkenbil.dk/skatterabat-til-hybridbiler-kaldes-en-fejl/
Jørgen ........
bruger siden
08-03-2006
14-05-2021 kl. 11:40
Så 1 mia giver Mette gerne for lidt positiv omtale :-)
Jacob Larsen
bruger siden
20-05-2017
14-05-2021 kl. 14:53
Jan Gregersen
bruger siden
01-04-2005
skrev:
En hybrid bil er altid mere brændstof økonomisk end en tilsvarende mono forsil bil.
Hvis du sammenligner store og små biler, i en stor pærevælling, kan en lille bil i nogle tilfælde gøre det bedre end en stor hybrid bil.
Min egen holder 114% det Toyota lover.
Det tror jeg gerne. Og jeg kan sagtens forstå dem, som køber en hybrid primært pga de økonomiske fordele som den nye afgift har medført ift en tilsvarende model i benzin/diesel.
Min anke går på, at der i artiklen henføres til en række undersøgelser som peger på, at hybridernes grønne aftryk er stærkt overvurderet. Nok bedre end benzin og diesel men stadig mere sort end grønt.
Så hvis ønsket er grønnere transport kunne staten vel i stedet for have brugt pengene bedre på fx ladestandere.
Apropos ladestandere: jer med elbil/plug-in hybrider: kan I mærke, at der er kommet 10.000 flere ladebiler på gaden her i 2021 ift. offentlige ladestandere?
Jeg kan se, at ladestanderne i midtbyen fortsat er helt optaget og umuligt at planlægge ud fra ift sin opladning - jeg bemærker dertil, at der er begyndt at være mere rift om ladestanderne ved indkøbscentre og lign. Er dette blot anekdotisk eller mærker I den stigende efterspørgsel efter lademuligheder?
Jørgen ........
bruger siden
08-03-2006
14-05-2021 kl. 19:13
Altså det er vel ikke aktuelt for mange ?
Lad os sige at batteriet har tabt 30 % på 3 år, som en mobil eller bærbar.
Efter 3 år er det vel de færreste som har samme bil ?
Der sker så meget på det område at en 3 år gammel el bil eller hybrid er jo antik.
Så lad næste ejer fixe det med batterier eller sende bilen til Polen, så kan den kører
der på benzin uden batteri og forurene der - who cares.
J R
bruger siden
13-12-2013
14-05-2021 kl. 20:13
Batterierne taber ikke i nærheden af 30% på 3 år. Hvis de gør er det noget galt med dem, ganske ligesom da Citroen producerede 1,2 benzinere der brugte mere oile en benzin.
Vores har kørt 85.000 km på 25 måneder og har muligvis tabt 4-5%.
Men jeg bemærker at det ser ud til 5%, når den har sjatladet i en lang periode. Men når den får noget langturs massage, hvor batteriet får lov at ramme tættere top og bund, så virker det til at vågne til dåd og har tabt 4%.
Hvis tabet fortsætter med ca 2-2,5% på 40.000 km, så rammer vi nok 400.000 før den nærmer sig de 30% du nævner.
Men alt viden, sider tabet er størst de første 50.000 km, så flader det ud.
Forøvrigt forventer jeg ikke have bilen til 400.000 km. Bortset fra det kunne være sjovt, bare for at irritere KS!, at hans rugbrød har brugt fossil drift nok til at brødføde et mindre afrikansk land i mellemtiden og vi ander har været på 20 ferier for samme sum.
Jørgen ........
bruger siden
08-03-2006
14-05-2021 kl. 20:27
Fossil drift er jo stadig blevet bedre og bedre over de sidste 10-15 år skal man ikke
glemme, så kald det ikke sorte biler endnu.
Det er stadig tomme busser, diesel lokomotiver og lastbiler massivt som forurener
vildt meget og tænk på forurening, så udgør Danmark vist kun 0.1 % i hele verden.
Dette indlæg blev 14-05-2021 20:32 redigeret af dets forfatter.
Jørgen ........
bruger siden
08-03-2006
15-05-2021 kl. 13:26
J R
bruger siden
13-12-2013
16-05-2021 kl. 00:22
Med et snit på 5-6 km på en Kwh, så bliver det altså kun 120-140 km på en ladning. At den er opgivet væsentlig mere ,er samme årsag som nogen biler tidligere var opgivet til 33,3 km literen. Nemlig NEDC målemedtode.
I mellemtiden er der kommet bedre batterier og pakken er steget til 52 kWh. Måske bovedparten af forskellen ligger i de 30 kWh mere batteri.
Lidt ligesom hvis du køber en standard Mercedes C klasse med 44 liter tank, men naboen har valgt tilvalgspakken med ekstra tank til 65 liter.