Bilbasen Forum
Indlæg slettet
J R
bruger siden
13-12-2013
02-01-2021 kl. 09:04
På den anden side så er det også træls at være irriteret over konstant at skulle omkring værkstedet.
Men eks forbremser de kommer vel kun hver 100.000'ish km.
Koblingen bør holde mindst 150.000, hvis ikke så er der noget du selv kan ændre for at den holder længere. LÆS lad være med af file på koblingen. eks. stop med at hvile foden på koblingspedalen, sæt den på fodhviler istedet.
Forvent bagbremser holder 60-75.000 km, så er de ikke skiftet indenfor dette interval, så forvent det kommer snart.
Fordelen ved Fiaten er at den er udenfor nogen form for garanti og kulance, så du kan servicere den som du lyster.
Samt du vil formentlg ikke have noget sønderligt værditab over de næste år på en 7 år gammel Punto.
Dette indlæg blev 02-01-2021 09:07 redigeret af dets forfatter.
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
02-01-2021 kl. 10:57
Hvis du kører mange kilometer om året, så skift til ny.
Hvis du derimod ikke køre så langt, behold da den gamle.
Hilsen Lars
Henrik Berg Andersen
bruger siden
28-07-2007
17-01-2021 kl. 19:15
De førstnævnte trillinger er bedre end trillingerne Toyota Aygo, Citroen C1, og Peugeot 108. Nu ved jeg ikke, hvad dine reparationer har kostet. Det vil nok gøre det nemmere for de som gerne vil give dig et råd, hvis de vidste, hvor meget du har måttet putte i den af kroner og over hvor lang tid. Dog siger du, at du købte den for 2 år siden, så lad os bare sige 2 år og 6 k per reparation. Det er 30.000 på 2 år. Er det helt skævt?
Det vil svare til 45.000 på 3 år. Det er nok svært at holde bil for mindre end det med mindre man er heldig, men det er meget tæt på at være det samme af som 3 års afskrivning på en spritny CityGo uden bøvl og besvær.
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
18-01-2021 kl. 20:37
Elena Holm Larsen
bruger siden
01-01-2021
skrev:
Tusind tak for jeres svar :-)
Jeg kører ca. 50 km om dagen 5 dage om ugen (det er til og fra arbejde). Derudover kører jeg 800 km. oveni om året (for at besøge familie i Nordjylland).
@lars, er det meget eller lidt?
@JR: Tusind tak for dit svar. Når du stiller det sådan op, så giver det god mening :-)
@Esben: Ja, det kan du have ret i.
Umiddelbart kører du ca 12000 km om året, det synes jeg ikke er meget, og en ny bil vil have en stor afskrivning pr. km.
De ting der er lavet på Fiaten skal nok ikke laves igen, så jeg ville nok beholde den gamle et år eller mere.
Du skriver at der skal være plads til 3 personer på bagsædet, så glem de helt små biler.
Lad også være med at stirre dig blind på "langt på literen"
Forskellen på 20 km/l og 25 km/l er i dit tilfælde 1200 kr om året.
Køb i stedet den bil du bedst kan lide inden for dit budget, og nyd at du har en bil du kan lide, i stedet for en bil der er ubetydeligt billigere at køre i.
Hilsen Lars
D S H D S H
bruger siden
18-01-2016
25-01-2021 kl. 11:32
Vi trak håndbremsen og solgte den til en mekaniker (som fandt yderligere fejl) til knap 40K....
Tab var på 75K + 70K vi tabte på bilen...
Og gæt hvad vi købte istedet for:
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
En Megane 4 med 24K på klokken :-)
- Har haft den i ét år nu og den har kun kostet service´en indtil nu :-)
J R
bruger siden
13-12-2013
25-01-2021 kl. 21:05
Der er en ganske stor forskel på mentaliteten ved ejerne af forskellige bilmærker.
En Toyota/Volvo ejer med blød hat og gråt hår, vil passe bil bedre end gennemsnittet, ligesom de tenderer til at køre til værkstedet for at få den klargjort til syn.
Hvorimod en Brian bil ejer, vil køre omkring synshallen og se om de mener der er noget der skal laves først.
Derfor er der nogen der får flere hits end andre.