Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

06-08-2020 kl. 12:43

Hvis man "ikke kender så meget til biler" så køb hos en forhandler, eller få bilen tjekket inden køb, men det har du nok lært nu.

Du har ikke en sag, med mindre du kan bevise at sælger handlede i "ond tro" nok ikke det nemmeste.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jørgen ........

Jørgen ........
bruger siden
08-03-2006

06-08-2020 kl. 16:56

Se positivt på det:-)

Få lavet turbo, køler og bremser, det koster måske 35.000 kr.

Tilsvarende bil havde sikkert kostet 35.000 kr mere hos en forhandler end privat.

Og så får du en bil med ny turbo, køler og bremser og det var der nok
ikke på en brugt bil selv hos en forhandler.

Kurt Preben Thomsen

Kurt Preben Thomsen
bruger siden
10-02-2004

07-08-2020 kl. 08:41

Christoffer Karlsen

bruger siden
06-08-2020

skrev:
Hej Jørgen

ja, det er heldigvis også der jeg er, og jeg er heldigvis hurtigt over sådan noget. Men med det sagt, så synes jeg det er noget man skulle oplyse, specielt fordi de flere gange forsikrede mig om at bilen var som beskrevet. Skulle nemlig flyve fra kbh til Aalborg for af hente den.
Tænkte nok at der ikke var noget at gøre, men ville lige være sikker 🙂

trods de 28.000 til mekaniker, er jeg stadig glad for bilen - men kunne nok ha fundet på noget andet at bruge de penge på🙂

tak for svar

Jeg forstår ikke rigtig din forklaring om at turboen var gået,hvis dette var tilfældet da du prøvekørte bilen,ville du hurtigt mærke at bilen var meget sløv og ville formentlig også røge en del.
Hvad køleren angår,kan du forklare hvad det vil sige at køleren var gået,var den utæt,var den tilstoppet eller hvad?

Jeg tror snarere at du har været i klørene på en dårlig københavnsk mekaniker.

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

07-08-2020 kl. 14:00

Enig med Kurt!

Undrer mig også lidt over alle de fejl?
Hvis turboen er "gået" burde du kunne mærke det ved købet. Hvad mener mek. med at køleren er gået? Hvad er årsagen til bremseskift?

Hvorfor kørte du på værksted?

Man kunne godt få den tanke at du er kommet til en mekaniker der er en smule offensiv?? (men der kan selvfølgelig også være en god forklaring)

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

07-08-2020 kl. 19:40

KS !

bruger siden
16-01-2006

skrev:
Man kunne også tænkre, at hvis trådstarter ikke kunne mærke de nævnte fejl ved prøveturen - så er sandsynligheden ikke stor for, at en privat sælger kendte til dem.

Det er da korrekt og absolut en mulighed.

Men ingen mærker noget og så er der pludselig gået turbo/køler og større bremse rep samtidigt??

Kunne i hvert fald være spændende at høre lidt nærmere om historien...

Dette indlæg blev 07-08-2020 22:21 redigeret af dets forfatter.

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

07-08-2020 kl. 22:44

Efter din forklaring tænker jeg egentlig at sælger formentlig er reel nok. Jeg havde aldrig ladet køber forlade matriklen med bil og 10k "i lommen"

Mht. turbo kan det jo være en gradvis forringelse, så ikke sikkert sælger har oplevet det fra den ene dag til den anden.

Ved de at bremserne var skæve? Hvis bilen har stået stille kan det jo også trænge til en seriøs motionering? Uanset hvad kunne man måske have drejet dem af, men der er aut. værksted nok ofte mere indstillet på udskiftning.

Hvor var køleren utæt?

Tror såmænd heller ikke at værkstedet har snydt. Men nogen er mere offensive mht. at skifte til nyt, hvor andre værksteder, godt kan gøre det billigere ved at "massere" tingene lidt....

Privathandel er fint, men som du selv siger er det en godt ide at købe en time med en mekaniker inden køb, hvis man er i tvivl....