Bilbasen Forum
Indlæg slettet
H P
bruger siden
06-01-2004
01-07-2020 kl. 07:48
Bilen er bygget til den slags kørsel
det er blandt andet derfor at bilen skal til service oftere end andre Golfer.
Dette indlæg blev 01-07-2020 07:49 redigeret af dets forfatter.
J R
bruger siden
13-12-2013
01-07-2020 kl. 08:47
Hvori ligger fordelen så ved den golf? Ja du kan spare lidt på benzinregningen og svineriet med udstødning. Men du betaler både tiere service ved kontanter og tiden der går dermed.
H P
bruger siden
06-01-2004
01-07-2020 kl. 11:31
J R
bruger siden
13-12-2013
skrev:
Skal tl service oftere end andre golfer? Er bare en ny måde for VAG at tjene penge?
Hvori ligger fordelen så ved den golf? Ja du kan spare lidt på benzinregningen og svineriet med udstødning. Men du betaler både tiere service ved kontanter og tiden der går dermed.
Ja, den skal have service een gang årligt, fordi det antages at motoren står meget stille.
Det er da en underlig konklusion du kommer med der, Folk der vinteropbevarer deres biler skifter typisk også olie inden bilen kommer ud og køre igen, der kan komme kondensvand i olien når motoren holder stille.
Iøvrigt, så skal de fleste mærker til service een gang årligt
J R
bruger siden
13-12-2013
01-07-2020 kl. 12:15
Den gang jeg stadig var blåeøjet og kørte VAG produkter var det longlife 30.000/2 år.
Nu kører jeg Mercedes der forlanger service hver 12 måneder også selvom den kun kører 8k om året. Det bliver nok ikke ved længe.
Derudover kører vi Tesla, som ingen service krav har for at overholde garantien på 4 år på vogn og 8 år på batteri og motor.
Jeg bemærker at VAG(ligesom alle andre ICE producenter med elbiler enten på markedet eller på vej) fortsat forlanger servcie og rusteftersyn på årsbasis, på trods af at der ikke er olieskifte eller anden reel årsag andet end økonomisk. Man skal altså beregne 2-4.000 kr til årligt service og ikke mindst den tid du skal bruge på at booke, kører til service og hente igen.
Ja en bil, ligemeget hvad brændstof, bør få smurt bremser med mellemrum, men det behøver ikke være på aut. værksted for at adskille dem af. I princippet kan du selv gøre det i garagen hvis du gad.
Smører man ikke, må man skifte skiver, klodser og kalipre før tid.
Jørgen ........
bruger siden
08-03-2006
04-07-2020 kl. 20:04
J R
bruger siden
13-12-2013
skrev:
Hvorfor ikke bare sætte den i hybrid mode en gang i mellem, således den kører lidt på benzin en dag om ugen.
Den gang jeg stadig var blåeøjet og kørte VAG produkter var det longlife 30.000/2 år.
Nu kører jeg Mercedes der forlanger service hver 12 måneder også selvom den kun kører 8k om året. Det bliver nok ikke ved længe.
Derudover kører vi Tesla, som ingen service krav har for at overholde garantien på 4 år på vogn og 8 år på batteri og motor.
Jeg bemærker at VAG(ligesom alle andre ICE producenter med elbiler enten på markedet eller på vej) fortsat forlanger servcie og rusteftersyn på årsbasis, på trods af at der ikke er olieskifte eller anden reel årsag andet end økonomisk. Man skal altså beregne 2-4.000 kr til årligt service og ikke mindst den tid du skal bruge på at booke, kører til service og hente igen.
Ja en bil, ligemeget hvad brændstof, bør få smurt bremser med mellemrum, men det behøver ikke være på aut. værksted for at adskille dem af. I princippet kan du selv gøre det i garagen hvis du gad.
Smører man ikke, må man skifte skiver, klodser og kalipre før tid.
Smurt bremser ? Ej det er da noget fra 70erne. Har jeg aldrig hørt om i nye biler. Bremser bliver checket for slidtage (mm tilbage på klodser og skiver) men smøres nej, hvad skal de da smøres med ?
J R
bruger siden
13-12-2013
05-07-2020 kl. 09:29