Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

14-05-2020 kl. 13:53

Hvis han ser lyssky ud er det ikke usandsynligt han kender en synshal der ligeledes er lidt lyssky. Det jeg siger er at i alle områder er der som regel en synshal der er kendt for at være mere fleksibel end andre.

Kører den lige, bremser den lige, er der ingen rystelser, ser motorolien ud til at være ok samt kølervæske ser ok ud. Så er det nok ikke så galt igen.

Men betalt da en lokal makaniker 1 time for at se på den.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Morten Egebjerg Terp

Morten Egebjerg Terp
bruger siden
17-03-2018

14-05-2020 kl. 15:41

Det kommer lidt an på, hvor meget det handler om. Er det en bil til 20.000 eller 200.000 kr.? Det bedste, du kan gøre er at få den tjekket af en mekaniker med særlig forstand på det mærke/model, du overvejer at købe. Næstbedst så tag en FDM-test. At den er gået gennem syn er fint, men ligeså fint er en fuld servicebog, så du ved, der er skiftet olie mv regelmæssigt.

En bil kan sagtens gå gennem syn med kosmetiske fejl og med komponenter, der er lige ved at stå af. Lidt rustbobler på en skærm vil sprede sig og så er det lige pludselig 5.000 kr. for en ny skærm og maling. Ligeledes kan der være komponenter, der bør skiftes ved et bestemt antal km. Hvis ikke, det er blevet skiftet, så kan du regne med, at det formentlig vil skulle ske inden for overskuelig tid. Det ved kun en mekaniker med særlig forstand på bilen. Det behøver ikke være et officielt værksted.

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

14-05-2020 kl. 20:52

J R

bruger siden
13-12-2013

skrev:
Hvis han ser lyssky ud er det ikke usandsynligt han kender en synshal der ligeledes er lidt lyssky. Det jeg siger er at i alle områder er der som regel en synshal der er kendt for at være mere fleksibel end andre.

Kører den lige, bremser den lige, er der ingen rystelser, ser motorolien ud til at være ok samt kølervæske ser ok ud. Så er det nok ikke så galt igen.

Men betalt da en lokal makaniker 1 time for at se på den.

Mage til vås skal man lede længe efter.
Trafikstyrelsen kommer på uanmeldte besøg jævnligt, hvis de finder uregelmæssigheder, så er man ikke synsmand ret længe. Hvordan ser man iøvrigt ud når man er "lyssky" 🙄
til Jonas. En synshal vurderer ikke bilens generelle stand, feks holdbarhed på undervogn, sliddele og andre ting. De vurderer om den på tidspunktet for synet overholder visse mindstekrav som Færdselsstyrelsen sætter.
så ja, det vil være en god ide at få en uvildig mekaniker til at tjekke inden et køb.

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

15-05-2020 kl. 09:05

Jeg vil garantere dig for du kan få synet en vogn med en eller flere af følgende dumpepunkter stenslag/revne i synsfelt, nedslidte dæk, udstødning der ikke opfylder krav, forlygter der er justeret forkert, lidt rusten undervogn etc.

Det er rigtigt at Trafikstyrelsen kommer på besøg og foretager uanmeldte besøg tiere når de knalder en synshal. Men der er en årsag til Trafikstyrelsen har en flok synshaller de genbesøger jævnligt. Den er at man indenfor en radius på 20 km af storbyerne altid kan finde en mere eller mindre "blind" synshal/mand.

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

15-05-2020 kl. 16:09

J R

bruger siden
13-12-2013

skrev:
Jeg vil garantere dig for du kan få synet en vogn med en eller flere af følgende dumpepunkter stenslag/revne i synsfelt, nedslidte dæk, udstødning der ikke opfylder krav, forlygter der er justeret forkert, lidt rusten undervogn etc.

Det er rigtigt at Trafikstyrelsen kommer på besøg og foretager uanmeldte besøg tiere når de knalder en synshal. Men der er en årsag til Trafikstyrelsen har en flok synshaller de genbesøger jævnligt. Den er at man indenfor en radius på 20 km af storbyerne altid kan finde en mere eller mindre "blind" synshal/mand.

Det passer simpelthen ikke, faktisk er der kommet skærpede krav, hvis feks. bare der er gået en pære, så kræves der nu omsyn.

Hvor meget erfaring har du med at køre biler til syn ?

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

15-05-2020 kl. 19:25

Fordi der er skærpede, sindsyge krav, er ikke ensbetydende med de ikke kan "overses".

Det er lidt som at tro fordi færdselspolitiet har fået lidt flere fotovogne, så er der ingen der kører for stærkt.

Dette indlæg blev 15-05-2020 22:20 redigeret af dets forfatter.

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

16-05-2020 kl. 06:46

J R

bruger siden
13-12-2013

skrev:
Fordi der er skærpede, sindsyge krav, er ikke ensbetydende med de ikke kan "overses".

Det er lidt som at tro fordi færdselspolitiet har fået lidt flere fotovogne, så er der ingen der kører for stærkt.

Du svarede ikke på spørgsmålet

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

16-05-2020 kl. 10:14

Henrik P

bruger siden
06-01-2004

skrev:
Du svarede ikke på spørgsmålet

Jeg har gennem de sidste 28 år haft 24 egne biler igennem synshallen en eller flere gange hver. Dertil hjulpet familie og bekendte med et utal af biler.

Men må indrømme de senere år er det skrumpet ind til syne mindre da bilerne skal være 4 år før de skal synes første gang. Tidligere kørte jeg altid i 12-18 år gamle biler, der skulle synes ved ejeksifte og evt ved forlængelse af ejerskabet til 2+ år.
Pt er min bil just kommet i 2 års intervallet, og fruens(vores, du ved før havde vi hendes og min, så skiftede jeg min, og den blev hurtigt til vores og hendes blev til min)

Vi har 2 biler i husstanden pt, har af og til haft 3 når den ene ikke er solgt inden nye hjul er arriveret.

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

16-05-2020 kl. 13:06

J R

bruger siden
13-12-2013

skrev:
Jeg har gennem de sidste 28 år haft 24 egne biler igennem synshallen en eller flere gange hver. Dertil hjulpet familie og bekendte med et utal af biler.

Men må indrømme de senere år er det skrumpet ind til syne mindre da bilerne skal være 4 år før de skal synes første gang. Tidligere kørte jeg altid i 12-18 år gamle biler, der skulle synes ved ejeksifte og evt ved forlængelse af ejerskabet til 2+ år.
Pt er min bil just kommet i 2 års intervallet, og fruens(vores, du ved før havde vi hendes og min, så skiftede jeg min, og den blev hurtigt til vores og hendes blev til min)

Vi har 2 biler i husstanden pt, har af og til haft 3 når den ene ikke er solgt inden nye hjul er arriveret.

Det vil sige at du ikke ved en skid om hvad der foregår i en synshal i nyere tid 🙄
Syntes at det er tankevækkende at komme med påstande om korruption og bestikkelse, med den viden du (ikke) besidder

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

16-05-2020 kl. 14:28

Underligt der så i værkstedskredse i området går rygter om visse synshaller kan man få synet alt.
Har nært bekendtskab til adskillelige værksteder med samlet 22-24 mekanikere ansatte.