Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

28-04-2020 kl. 08:09

Tænker du ikke bilsælgeren har en pris på 40.000 inklusiv afgiften?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Thomas Dahl

Thomas Dahl
bruger siden
06-01-2004

28-04-2020 kl. 09:10

Ikke nødvendigvis.
FDM har i hvert fald stukket til Ford for at oplyse samme pris for ekstraudstyr til alle Puma-modeller, uanset om det var hybrider eller ej. Om det gælder andre mærker ved jeg ikke.
Fords tanke var, at kunden ville blive glædeligt overrasket når de hørte den korrekte, lavere pris. Min tanke er, at den potentielle Puma-køber sidder hjemme i sofaen og bevidst fravælger udstyr, som bliver for dyrt, og derfor aldrig erfarer den korrekte, lavere pris. Sådan ville jeg i hvert fald gøre....

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

28-04-2020 kl. 09:27

Det er Ford i en nøddeskal. Der er ingen der kender den korrekte pris på en given Ford model. For der er så mange tilbudspriser og udstyrspakker at det er komplet umuligt at finde rundt i det.

Hvad var forskellen på eks en Titanium og en Titanium X, business etc.

Hvorfor annonceres der med priser på 270kkr for en Focus, når den reele pris er 220-225kkr. for en model med et andet efternavn med nærmest det samme udstyr. Det er rigtig useriøst.

For nogle år siden stod en Mondeo Titanium stc til 380-400kkr i udstillingen. Men skulle du bruge den til erhvervskørsel, eller kunne få en seddel med fra arbejdspladsen at du skulle bruge den dertil, så kunne du få samme vogn til 310kkr.

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

28-04-2020 kl. 09:35

Th D

bruger siden
06-01-2004

skrev:
Ikke nødvendigvis.
FDM har i hvert fald stukket til Ford for at oplyse samme pris for ekstraudstyr til alle Puma-modeller, uanset om det var hybrider eller ej. Om det gælder andre mærker ved jeg ikke.
Fords tanke var, at kunden ville blive glædeligt overrasket når de hørte den korrekte, lavere pris. Min tanke er, at den potentielle Puma-køber sidder hjemme i sofaen og bevidst fravælger udstyr, som bliver for dyrt, og derfor aldrig erfarer den korrekte, lavere pris. Sådan ville jeg i hvert fald gøre....

Det er ikke så enkelt, når vi taler om FABRIKSMONTERET udstyr, så kan afgiften på dette variere, alt efter beregningen på den enkelte bil, feks. er der et kæmpe fradrag i afgift på en plug-in hybrig pga. det (på papiret) lave forbrug, ligeledes udstyr til en udgave der skal reg. som varevogn er også billigere pga. lavere afgift.

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

28-04-2020 kl. 09:36

O A

bruger siden
27-04-2020

skrev:
Hvis man har bestilt ekstraudstyr for 40.000kr. til sin nye plugin bil, hvad er så den rigtige pris for dette når nu afgiften er lavere?

EKSTRAUDSTYR, som eftermonteres bør altid koste det samme, uanset hvad det bliver skruet på

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

28-04-2020 kl. 09:52

Henrik P

bruger siden
06-01-2004

skrev:
EKSTRAUDSTYR, som eftermonteres bør altid koste det samme, uanset hvad det bliver skruet på

Korrekt, hvis det netop bliver eftermonteret (af forhandler/andre) så er der ikke afgift på det.
Men her er det vel ikke eftermonteret, men bestilt fra fabrikken og så indgår det i afgiftsberegningen.

Har Ford ikke en “byg din bil“/konfigurator funktion, hvor man kan se den præcise pris på udstyret i den aktuelle model?

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

29-04-2020 kl. 10:16

O A

bruger siden
27-04-2020

skrev:
Fik pris på Kuga plug-in hybrid St-line hos 2 forskellige Ford forhandlere med samme ekstraudstyr, den ene vil have 348.250, den anden kunne nøjes med 320.000 for nøjagtig samme konfiguration, dette er da useriøst eller?

Hvorfor er det useriøst ?
Hvis du får et tilbud fra forskellige håndværkere, så vil priserne også variere....