Bilbasen Forum
Indlæg slettet
H P
bruger siden
06-01-2004
09-03-2020 kl. 09:59
Skal en bils rustgaranti dække en rustskade, så må rusten ikke komme udefra, og det gør rust i 99,9% af alle tilfælde.
Det er ikke det enkelte værksted som siger god for garantiarbejde, de sender blot beskrivelse og evt. fotos ind til den ansvarlige hos importøren, så det bør ikke give et andet resultat at køre til et andet værksted, desværre.
Kent Juhl Herholdt Sletting
bruger siden
29-12-2018
29-07-2020 kl. 12:50
Jeg har to i vores omgamgskreds som har fået lavet rust ved emblemet pga. produktionsfejl. De fik det dog lavet inden garantien udløb.
Derudover konstaterede jeg på vores 208'er (Fra 2016) at der var rust over nummerpladen, helt oppe i kanten. Vi tjekkede alle Peugeot'er i vores omgangskreds. 6 ud af 7 havde samme problem. En af vores venner tjekkede de brugte 208'er som var til salg hos en Peugeot forhandler. 8 ud af 9 havde problem.
Vi fik lavet vores rust under garanti (Der blev lavet rust 5 steder på bilen) fordi der var 3 års garanti på vores bil. Det har Peugeot efterfølgende sat ned til 2 år.... hvorfor mon......
Alle andre i vores omgangskreds har selv skulle betale for rust reperationen. Peugeot er fuldstændig ligeglade selv om det er et generelt problem.
Vi kommer ikke til at købe Peugeot igen
H P
bruger siden
06-01-2004
29-07-2020 kl. 22:26
Kent Sletting
bruger siden
29-12-2018
skrev:
Her kommer lige et sent svar/update til emnet.
Jeg har to i vores omgamgskreds som har fået lavet rust ved emblemet pga. produktionsfejl. De fik det dog lavet inden garantien udløb.
Derudover konstaterede jeg på vores 208'er (Fra 2016) at der var rust over nummerpladen, helt oppe i kanten. Vi tjekkede alle Peugeot'er i vores omgangskreds. 6 ud af 7 havde samme problem. En af vores venner tjekkede de brugte 208'er som var til salg hos en Peugeot forhandler. 8 ud af 9 havde problem.
Vi fik lavet vores rust under garanti (Der blev lavet rust 5 steder på bilen) fordi der var 3 års garanti på vores bil. Det har Peugeot efterfølgende sat ned til 2 år.... hvorfor mon......
Alle andre i vores omgangskreds har selv skulle betale for rust reperationen. Peugeot er fuldstændig ligeglade selv om det er et generelt problem.
Vi kommer ikke til at købe Peugeot igen
Peugeot har aldrig haft 3 års garanti.......
Kent Juhl Herholdt Sletting
bruger siden
29-12-2018
30-07-2020 kl. 08:23
bruger siden
06-01-2004
skrev:
Peugeot har aldrig haft 3 års garanti.......
Korrekt @KS ! - Der er 3 års garanti på lakering på vores bil.
I dag hedder det på Peugeots hjemmeside:
LAKGARANTI
Peugeot yder lakgaranti mod enhver fejl på karrosseriets originale lak og klarlak under hele den 2-årige fabriksgarantiperiode, både når det gælder varighed og kilometertal.
Dette indlæg blev 30-07-2020 08:25 redigeret af dets forfatter.