Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

28-01-2020 kl. 12:19

Med mindre du kun benytter højtryksrenser, så vil vask give dig ridser. Det er lige meget med om det er i hånden eller i hal.

Jeg vaskede tidligere tit hjemme, men er næsten helt holdt op. Vaskehal er nemt hurtigt og effektivt. Undervognskyl skal man tilsyneladende fravælge 3 ud af 4 gange, siger de hos undervognsbehandleren.

har 2 biler de bliver begge kun vaske i hal, den ene er 5 år og der er ikke noget sønderligt at se på den. den anden er lidt under et år, og jeg kan umiddelbart heller ikke se noget på den.

However hvis du har en sort eller meget mørk bil, så vil ridser stå tydeligere frem end hvis den er hvid/perlemor eller sølvfarvet.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Morten Egebjerg Terp

Morten Egebjerg Terp
bruger siden
17-03-2018

28-01-2020 kl. 13:42

Der er flere, der skriver, at nye biler ikke bør (maskin)vaskes, fordi lakken ikke er hærdet endnu. Ved ikke, om det er en urban legend.

Gå efter nyere vaskehaller, f.eks. Shells nye . Jeg synes, den lokale Circle K gav ridser på især sidespejle, så den benytter jeg ikke mere. Jeg vasker sjældent bil. 4-5 gange om året. Forår og sommer sker i hånden. Hvis du vasker oftere, ville jeg fravælge undervognsvask de fleste af gangene.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg