Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

16-12-2019 kl. 16:12

Umiddelbart vil jeg sige som siddende på foreste række, så bemærker du ikke glastaget i dagligdagen. De eneste gange jeg har bemærket det var da vi kørte ind i en voldsom haglbye, fuck det larmede, og når man hører om der der tosser der kaster sten ud fra motorvejsbroer, så tænker men lige kortvarigt at det måske ikke var så heldigt.

Dem på bagsædet har fuld udsyn dertil, og har måske noget mere ud af det. Men har på intet tidspunkt hørt "næææææh, uuuuhh, fedt, flot" eller lignende fra de 2 princesser på 12 og 14 på bagsædet.

Kan det åbnes, så har du nok mere ud af den der fornemmelse af cabrio kørsel, selvom det ikke rigtigt er cabrio.

Dette indlæg blev 16-12-2019 16:15 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Lars Olsen

Lars Olsen
bruger siden
09-01-2006

16-12-2019 kl. 16:33

Umiddelbart er det meget lækkert med glastag da det giver en mere rummelig fornemmelse, men det tager en del af loftshøjden på bagsædet så det er et must at du prøvesidder bilen inden køb hvis det er en ny bil du overvejer.

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

16-12-2019 kl. 17:25

I vores er der ikke mulighed for at trække gardin for eller åbne taget. Men har på intet tidspunkt i sommers været generet af solen oppe fra.

Har umiddelbart indtryk af det har betydning for om det er det me dåbning eller ej for om det tager loftshøjde. Men jeg kan tage fejl.

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

17-12-2019 kl. 10:37

Vi har 2 biler, den ene med glastag den anden uden...

Hvis der holdt 2 biler ens med hver sin konstellation, så tænker jeg at jeg valgte glastaget, selvom der selvfølgelig er en større risiko for stenslag og revner.

Men rent brugsmæssigt så er der ikke nogen sønderlig forskel.

Kan det åbnes, så er der nok en større fordel ved glastaget.