Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

13-09-2019 kl. 22:08

ID 3 kan godt være en fin vogn. Men nu kommer den jo fra samme koncern der også oversolgte E-Tron...... Jeg vil gerne se den i reel test før jeg falder for den.

I E-Tron's brochure vard er en graf over hvor fantastisk E-Tron ladede hurtigere end noget som helst andet på markedet. Realiterne er bare at at pga dens store forbrug, så bruger den 36 minutter på at lade de samme km som en Tesla bruger 21 minutter på at lade.

Hjemme i garagen skal den kunne lade med 11 kW. Kan den kun 3,7 kW, så tager det altså bare alt for mange timer at hente et batteri der er kørt ned.

Lige med Tesla model 3 er vi absolut ikke enig. Den er noget af det flotteste der er på market lige nu der ikke koster 1 mill.

Hvis du stiller en model 3 ved siden af en S og derefter en X, så kan du tydeligt se designlinien. Specielt hvis du kigger på siden og den bagerste halvdel.

3, eren er bare lidt mindre og handy. S og X er bare for store til bykørsel og parkeringshuse.

Har forøvrigt en 3, og er mega glad for den. Vi har også en Mercedes C fra 2015, den er direkte kedelig og gammeldags ved siden af.

En Long Range model 3 AWD kan forøvrigt ved landvejskørsel sagtens gå 500 på en ladning. Ved moderat motorvejskørsel kan den også sagtens gå 400+. Vil du køre 135-140, så går den nok ikke over 350 km på et batteri.

Når batteriet er tomt, så holder du ind og lader i den tid det tager at spise en burger og tisse, så er der 400 igen på batteriet. Det var ved de tidligere 120 kW. Nu er de software åbnet til 150 kW på Tesla supercharger og på Ionity's kan den lade med 200 kW. Altså næsten 80% hurtigere efter software update.

Men med en elbil, så er det bare uhyre sjældent du har behov for at lade udenbys. Den står jo klar hver morgen med 4-500 km, afhængig af hvor meget man har bedt om. Hvor tit er det egentlig man kører 4-500 km på en dag uden at have tid til at spise en burger?

Dette indlæg blev 13-09-2019 22:15 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

14-09-2019 kl. 07:18

Ja heldigvis, ellers kørte vi jo alle i det samme og var gift med samme model.

Så var det jo ikke sjovt at være hende den langbenede. Når vi alle kun ville have lavbenede med bred røv. ;-)

Dette indlæg blev 14-09-2019 12:51 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

14-09-2019 kl. 12:53

Jeg har ok bare været heldig, for min fejler ikke noget. tværtimod.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

15-09-2019 kl. 18:25

Ligesom Mercedes der har været på markedet i over 100 år, men stadig ikke har helt styr på modellerne:
https://nyheder.tv2.dk/penge/2019-06-11-bilejer-ville-levere-ny-bil-tilbage-paa-grund-af-fejl-pris-149000-kroner

Det tager jo lidt tid.

Nu produceres der ca 900 model 3 i døgnet, så at der er 10-20 vogne der er fejllakeret, betyder jo kun at der har været noget galt med dysen i måske 25 minutter en formiddag. Det er jo ikke et spørgsmål om det er en generel fejl.
Der er folk med kendskab til lakering, der har kigget på tykkelse på deres nye model 3 og den BMW de har holdende ved siden af, tykkelsen var ca ens, ligsom hårdhedgraden på begges lak var meget ens.
Jeg er sikker på du kan finde mindre batches på alle modeller i ale mærker der fejler noget. Måske lige bortset fra håndbyggede modeller.

Dette indlæg blev 15-09-2019 18:35 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg