Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Peter Holst
bruger siden
15-04-2017
08-08-2019 kl. 16:44
Min personlige mening er, at de er meget ens på mange parametre.
Her er hvad de hver især gør bedre og ringere end den anden.
BMW:
+ Infotainment og instrument-bord føles nyere og mere intuitivt
+ Design og køreoplevelse er til den sporty side
+ Bagsæderne giver mere support under benene, da de er dybere. Jeg er 185 og fik lidt ondt i knæene i Mercedesen på en længere tur, da mine knæ bøjede i en meget spids vinkel.
+ Benplads er overordnet bedre, på foran og bagved
Mercedes:
+ Interiør-design og materialer ser mere ekslusive ud
+ Design er mere afdæmpet og "classy"
+ Gearkasse og undervogn er mere komfortabel
+ Mere plads fra hoved til loft
Men det er begge to rigtig lækre biler, og du bliver glad uanset hvilken du vælger.
Tip, hvis du vælger BMW, så tag som minimum en med Sportline (du skal ikke vælge en Connected) - så får du alt det udstyr man har brug for.
J R
bruger siden
13-12-2013
09-08-2019 kl. 06:32
eks.
https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/bmw/320i/20-gran-turismo-executive-aut-5d/4345206
Der skulle være 22 cm mere kabineplads, og selvom det ikke er en stc, så åbner den bagruden med, og så er bagagerummet rimeligt stort og væsentlig mere egnet til barnevogne.
Hvis man ikke er 210 cm, så er den samtidig så høj i kabinen at man kan tilkøbe et afstandsstykke, således sædet bliver lidt højere og ende i samme siddehøjede som en X3.
Har selv en C200, og bagagerummet er minimalt, kom dog også fra en SuperB.
Ved godt det ikke er i hverken samme pris- såvel som præstige-klasse.
Men lejede en Ford Focus stc forrige måned i udlandet, og den var overraskende kæmpe stor. Masser plads på bagsædet, og mega bagagerum. Kørte rigtigt godt og stille. Overvejede alvorligt at bytte C200'en til en Focus stc.
4 serien er mindre end 3GT.
Dette indlæg blev 09-08-2019 07:45 redigeret af dets forfatter.
Thomas Riishøj
bruger siden
19-04-2006
09-08-2019 kl. 09:48
Jeg har en BMW GT, og det er bare en fantastisk bil. I forhold til den almindelige 3-serie får du bare en helt anden fornemmelse. Jeg kan godt delvis være enig med dig omkring bagenden, men jeg har efterhånden lært at holde af den.
Prøv at side bagi i denne, det er fantastisk plads, tæt på Superb niveau.
Mvh
Thomas
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
09-08-2019 kl. 14:01
J R
bruger siden
13-12-2013
09-08-2019 kl. 15:53
Så havde vi købt en ny SuperB eller en Kodaiq. Efter 3 år med en C200. Så havde jeg stadig købt en SuperB, hvis ikke overnævnte var sket.
Dog har vi skiftet nr.2 bilen(som er blevet nr 1) tli en Tesla model 3. Fuck der er mange modeller ICE jeg ville ønske jeg havde haft. Men efter model 3 så vil det kun blive en træg oplevelse.
På den baggrund kan man tænke det var en dårlig beslutning fra Skoda at afvise kendskab. På 3 år er de gået glip af 1 mill. !!
Dette indlæg blev 09-08-2019 15:54 redigeret af dets forfatter.
J R
bruger siden
13-12-2013
11-08-2019 kl. 14:24
En C klasse koster ca 230.000 for moms og afgifter, Model 3 LR AWD den koster 370.000 før moms og afgift, ialt 600 ud af 1 mill til importørens kasse.
Så det er lidt uner 1/3 der er afgifter..... Det er jo selvfølgelig også en del.
J R
bruger siden
13-12-2013
13-08-2019 kl. 09:09
https://www.tvmidtvest.dk/artikel/vores-smaa-favoritbiler-er-ofte-med-i-doedsulykker
Dette indlæg blev 13-08-2019 09:22 redigeret af dets forfatter.
H P
bruger siden
06-01-2004
13-08-2019 kl. 09:35
J R
bruger siden
13-12-2013
skrev:
I vores tilfælde er det faktisk korrekt. Men det kommer sig njo nok af model 3 er elektrisk og ikke koster max afgift. På trods af den stadig koster mere i moms og afgift end alle de der mikroskopiske dødsfælder næsten alle husmødre og unge triller rundt i.
https://www.tvmidtvest.dk/artikel/vores-smaa-favoritbiler-er-ofte-med-i-doedsulykker
Har du egentligt læst det link du smider med ?
Det står jo "højt og larmende" at den store udbredelse af disse biler, sansynligvis er årsagen til tallene.
Med den logik, så er en 2CV fra 80-erne en meget sikker bil, der har ikke været en dødsulykke med sådan een i årevis..
J R
bruger siden
13-12-2013
13-08-2019 kl. 10:37
- I en kollision med en større bil taber den lille bil. Derfor overrasker det mig ikke, at de små biler ofte er involveret i alvorlige ulykker. Vil du have livrem og seler på i trafikken, så skal du ikke vælge en lille bil, forklarer Per Bo Hansen. Der er særligt en ting, der er afgørende for, at han på de mange landeveje i Midt- og Vestjylland ikke vil anbefale en mindre bil.
- De små biler er skabt til bykørsel. Med lavere hastigheder. Der er ikke langt fra bagenden af bilen til passageren. Bliver du ramt af en stor bil, så er det dig der bliver ramt. Det gør det, fordi man har taget de små biler ud af deres rette element, byerne, forklarer Per Bo Hansen. "
H P
bruger siden
06-01-2004
13-08-2019 kl. 14:29
J R
bruger siden
13-12-2013
skrev:
At de små biler ofte er involveret i trafikulykker med dødelig udgang kommer ikke bag på Per Bo Hansen. Han er bilinspektør ved DanCrash i Sunds, der tester sikkerheden i forskellige biltyper.
- I en kollision med en større bil taber den lille bil. Derfor overrasker det mig ikke, at de små biler ofte er involveret i alvorlige ulykker. Vil du have livrem og seler på i trafikken, så skal du ikke vælge en lille bil, forklarer Per Bo Hansen. Der er særligt en ting, der er afgørende for, at han på de mange landeveje i Midt- og Vestjylland ikke vil anbefale en mindre bil.
- De små biler er skabt til bykørsel. Med lavere hastigheder. Der er ikke langt fra bagenden af bilen til passageren. Bliver du ramt af en stor bil, så er det dig der bliver ramt. Det gør det, fordi man har taget de små biler ud af deres rette element, byerne, forklarer Per Bo Hansen. "
At en stor bil er mere sikker, er ikke just "breaking news" Det gør ikke små biler til dødsfælder, vel ?
Klaus Kristensen
bruger siden
01-04-2008
13-08-2019 kl. 21:39
bruger siden
13-12-2013
skrev:
I vores tilfælde er det faktisk korrekt. Men det kommer sig njo nok af model 3 er elektrisk og ikke koster max afgift. På trods af den stadig koster mere i moms og afgift end alle de der mikroskopiske dødsfælder næsten alle husmødre og unge triller rundt i.
https://www.tvmidtvest.dk/artikel/vores-smaa-favoritbiler-er-ofte-med-i-doedsulykker
Du har bestemt en pointe vedr. registreringsafgifterne. Det er langt fra kun de 150% afgift der gælder, idet der er fradrag i afgiften for antallet af airbags og for 5 stjernet chrashtest. Så påstanden fra K S om at 2/3 dele af bilens pris er afgifter holder sjældent vand.
Tilgengæld er påstanden om at små biler er dødsfælder heller ikke altid helt korrekt.
her er et 10 år gammelt link med en dengang ny Yaris, der blev testet mod en dengang 13 år gammel Volvo 940 - hvor det var den lille Yaris der var langt den sikreste bil. Så noget tyder på at det også snarere er årgangen end størrelsen på bilen der er afgørende for hvor sikkert man slipper gennem en ulykke.
https://politiken.dk/forbrugogliv/biler/art4962612/Toyota-smadrer-Volvo-i-crashtest
Dette indlæg blev 14-08-2019 06:52 redigeret af dets forfatter.