Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Johannes Engers Gregersen

Johannes Engers Gregersen
bruger siden
06-04-2005

29-05-2019 kl. 09:09

Bent Jensen

bruger siden
27-07-2009

skrev:
Har kig på en Passat Variant Highline med 150hk. Min tanke er/var at købe en bil med ca 2 år på bagen, da jeg så tænkte at der var taget et nogenlunde værditab. Er dog overrasket over at de biler jeg kigger på stort set kun kan mønstre et værditab på 40.000 over to år, i.e. 20.000 pr år. Er det helt standard at de ikke taber mere, da jeg da så hellere vil købe en helt ny, med det minimale tab?

Er det til at forhandle prisen ned på en brugt bil af ovenstående model? De gange jeg har talt med sælgere hos VW, har jeg følt at det har været helt og aldeles umuligt at flytte prisen, hvilket ikke er tilfældet på en spritny, hvor de gerne giver lidt rabat.

Nå ja, til info kan jeg få en ny til ca 365.000 efter rabat, mens den billigste med to år på bagen koster 320.000, så værditab på 22.500 kr pr år.

Hvis en bil står til salg hos forhandleren til 320.000 kr., har han nok købt den af en privat sælger til ca. 280-290.000 kr.

Det giver et værditab for sælger - alt andet lige - på 75.-85.000 kr., eller 20-23 % på 2 år.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

29-05-2019 kl. 10:28

Bent Jensen

bruger siden
27-07-2009

skrev:
Har kig på en Passat Variant Highline med 150hk. Min tanke er/var at købe en bil med ca 2 år på bagen, da jeg så tænkte at der var taget et nogenlunde værditab. Er dog overrasket over at de biler jeg kigger på stort set kun kan mønstre et værditab på 40.000 over to år, i.e. 20.000 pr år. Er det helt standard at de ikke taber mere, da jeg da så hellere vil købe en helt ny, med det minimale tab?

Er det til at forhandle prisen ned på en brugt bil af ovenstående model? De gange jeg har talt med sælgere hos VW, har jeg følt at det har været helt og aldeles umuligt at flytte prisen, hvilket ikke er tilfældet på en spritny, hvor de gerne giver lidt rabat.

Nå ja, til info kan jeg få en ny til ca 365.000 efter rabat, mens den billigste med to år på bagen koster 320.000, så værditab på 22.500 kr pr år.

Brugtbilpriser er udbud og efterspørgsel.
For 2 år siden vil jeg gætte på at 90% af alle solgte nye Passat var diesel-modeller, nu er efterspørgslen vendt til fordel for benzin (bla. grundet Diesel-gate) det betyder så igen at forholdsvist mange vil købe forholdsvist få 2 år gamle Passat benzin.

Der er ingen "standart" mht. hvad en bil taber....

En sælger giver lige så meget rabat som han er nødt til, "no more no less"

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

29-05-2019 kl. 14:12

Bent Jensen

bruger siden
27-07-2009

skrev:
Hvad den er købt til i sin tid bør ikke have ret stor indflydelse på brugt prisen. Svarer til at sige at en brugt bil kunne sælges dyrere end en sprit ny, fordi der har været en afgiftnedsættelse, hvilket jo aldrig vil være tilfældet.

Forestil dig at der er 1 års ventetid på en ny bil, så kan der nemt opstå en situation hvor en brugt bil kan handles for mere end en ny.

VW er "kendt" for lange leveringstider på nye og eftertragtede modeller

En anden ting er jo nok at de private kunder som står foran en kæmpe afskrivning, kan jo vælge at beholde bilen=mindre udbud=højere priser.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Lars Olsen

Lars Olsen
bruger siden
09-01-2006

30-05-2019 kl. 07:16

BMW´en koster 380.000 for en helt ny så 50.000kr i værditab på 1,5 år er vel meget pænt. Du kan ikke bruge Bilbasens nypris til noget da der har været en stor afgift reduktion i mellemtiden, bilens nypris i dag er en helt anden.

Mht BMW/VW så har jeg kørt en hel del i begge to og BMW`en vinder på alle parametre undtagen plads. Den er markant mindre end Passaten.

At VW`s ry efterhånden er så blakket ovenpå kvalitetsproblemer og dieselgate burde også have en negativ effekt på brugtpriserne. Dog virker det ikke til at være tilfældet endnu.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg