Bilbasen Forum
Indlæg slettet
J R
bruger siden
13-12-2013
20-12-2018 kl. 14:04
Måske DSG7 2015 er bedre end de tidligere udgaver, men der har ihvertfald været en del problemer dermed tidligere. LIgesom 1,4 TSI heller ikke har levet et helt og aldeles problemfrit liv.
Personligt så køber jeg ikke VAG prdukter igen før deres driveline garanti er væsenlig bedre end hidtil. mindst KIA niveau 7 år/150.000 km eller Hyundai 5 år og ubegrænset km.
Eller langt de fleste el biler, 8 år og 160.000 km.
Dette indlæg blev 20-12-2018 14:06 redigeret af dets forfatter.
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
21-12-2018 kl. 16:07
Simon A
bruger siden
05-05-2009
skrev:
Hvornår kommer de klassiske reperationer ved nyere biler? Tænker på reperationer såsom alm. sliddele, bremser, udstødning etc.
Hvis man f.eks. køber en bil fra 2016 og frem (i dette tilfælde skoda) er man så rimelig safe dækket ind, eller kan man forvente regninger i samme stil som en ældre Audi (8-10k pr. syn, i mit tilfælde)?
Jeg kører nu i min 4. ældre Audi.
Har til sammen i mit ejerskab kørt over 750.000 km.
Normalt kører jeg bare til syn når indkaldelsen kommer, bilerne bliver jo løbende vedligeholdt i forbindelse med service.
Jeg kører ca 50.000 km om året, men bruger færre penge på mekanikerregninger end mine kollegaer, der kører væsentlig mindre i f.eks Mazda, Ford, Nissan og Renault.
Hvornår reperationer kommer afhænger af hvordan man kører.
Min nuværende Audi A6 har kørt 385.000. De sidste 140.000 km hra jeg kørt.
I den periode har jeg skiftet: 1 knækket forfjeder.(vi bor ud af nogle smu ujævne veje)
2 dieseldysser, 1 intercooler og så selvfølgelig olie og filtre.
Det samme mønster har været gældende for de andre 3 Audier. Mange km på få reservedele.
Derfor kører jeg med 4 ringe i næsen.
Og så er der en god komfort i bilen.
Hilsen Lars
per kjeldsen
bruger siden
28-11-2011
22-12-2018 kl. 10:05