Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

25-11-2018 kl. 11:56

Altså, bilen er fra 1995, altså 23 år gammel.

Jeg tror faktisk at du HAR fået den bedst mulige behandling, men du skal huske på at et lille stenslag i undervognen dagen efter du har fået den undervognsbehandlet, vil jo blotte metallet igen.

Biler, i vores klima, ruster desværre

Det er naivt at tro noget holder evigt.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

René Hvelplund

René Hvelplund
bruger siden
26-07-2011

25-11-2018 kl. 17:53

For mig at se, så er det største problem at folk forveklser voks- og slidlag. Mange moderne biler idag, med en undervogn dækket i plastik skærme, vil jeg gå så langt og sige at de kun behover voks laget - og ikke slidtlaget. Jeg har ikke tal på, hvor mange biler jeg har synet hvor synsmanden nævner; "Det er godt nok en skam, at sådan en ny pæn bil, ikke bliver undervognsbehandlet". Hvortil jeg kan svarer; "Jamen det er den skam - kan du slet ikke se voksen"

Ofte vil den samtale afslutte med at synsmanden siger; "Det er den ikke! Du kan jo at den ikke er sort", og jeg siger ikke mere derefter... :-)

For her beskytter alt plastik inddækningen jo bedre. Så hvorfor sprøjte et sort slid lag på? Næ - så hellere beskytte jævnligt med vokslaget. En anden ting er, at ofte bliver der sprøjet ALT for meget voks på. Og så har det netop rigtig nemt ved, bare at blive slået af f.eks. ved stenslag.

Hvad angår din bil - ja - du kan være uheldig, at der har været revner eller slag i både voks- og slidlag. Derefter har salt og fugt, fundet sin vej og groet inde bag de to lag.

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

25-11-2018 kl. 19:18

Altså en 23 år gammel Landcruiser........

Den har nok ikke kun trillet på asfaltvej hele livet.

Den har nok nærmere være over stok og sten på jagt eller ud og se til kreaturerne.

23 år er rigtigt mange år for en bil om den har fået undervognsbehandling eller ej.

Næste behandling beder du om dokumentation på behandlingen. Så får du en dvd med deres beahndling af just din bil, for det betaler du vel 200 kr eller noget i det nabolag.

Kan de ikke levere dokumentation, må du jo benyttet et værksted der gør.

Igen 23 år, det hører til sjældenhederne at en bil bliver 23 år uden en omfattende renovering.