Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

17-11-2018 kl. 19:00

Jeg synes det er hysteri.

Hvis du køber en næsten ny bil idag, så vil den ikke komme til at volde dig kvaler med hensyn til værditab eller begrænsninger.

Køber du derimod en ældre diesel hakker, så vil du kunne opleve begrænsninger i eks tyskland pt. Men det er jo ikke anderledes at skal du ned i tyskalnd og handle på julemarked i frankfurt, så lej en ny bil i flensburg, det koster ikke alverden.

Vi har en næsten ny benziner, og vi forventer at holde den i 7-9 år. Er ikke det mindste bekymret. Det værste der kan ske er at camping folket synes det er attraktivt med en ældre vogn der kan trække deres 6 meter sneglehus.

Dog overvejer jeg pt at skifte nr 2 bil ud med en ellert, enten en Hyundai Kona eller Tesla model 3. Men har reelt ikke behovet, da min vogn kun kører max 12kkm om året.

Skal vi på langture, hvilket sjældent sker, så kan vi snuppe benzineren, eller holde 20 minutters pause ved en ladestation. Men det må tiden vise.

Langture gennem de sidste 2 år, har logget dem, har været
3 gange i Thyborøn ca 400 km t/r
6 gange i Oddesund ca 250 km t/r
5 gange i Billund ca 450 km t/r

Der er ingen af stederne hvor jeg ikke villle kunne enten lade ved destinationen eller have tid til et 10-20 minutters stop ved hurtiglader.

Så har vi i år været i Kbh. Det skete sidst i 2012, så det tæller vist ikke.

Dette indlæg blev 17-11-2018 19:01 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg