Bilbasen Forum
Indlæg slettet
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
05-03-2018 kl. 16:13
Mikkel Pedersen
bruger siden
29-01-2017
skrev:
Hej
Har netop haft min Nissan Qashqai benzin til 1 års service i dag og fik ikke spurgt om prisen inden. Det løb imidlertid op i 3595 kr. Jeg er på jagt efter indikationer fra andre brugere omkring hvorvidt dette er en fair pris.
Værkstedet var Autocentralen i Aalborg, hvor vi også købte bilen.
\Mikkel
Hej Mikkel.
Hvorvidt det er en fair pris ved jeg ikke, men SUV modeller koster ofte lidt mere i service, så.....Men forhør dig da om pris ved lille og stort service incl. moms der hvor du har købt. Jeg siger ikke at man skal jagte bedste pris, for der ligger evt fælder i den slags. Langt det bedste er at du syns det er et godt sted, og at du holder service samme sted som du har købt, kan vise sig på den lange bane at være en særdeles god ide. De evt ting der kan opstå af fejl eller andet også efter endt ophør af garanti, er de ofte mere behjælpelige med, når de ved du har holdt dine service hos dem du har købt ved. Sådan er det bare. Iøvrigt kan man ikke samligne Suv service priser op mod almindelige personbiler. De er ofte dyrere at servicere.
Men ja service pris du gav minder om service pris på eks Mercedes B "lille service"..
Kurt Preben Thomsen
bruger siden
10-02-2004
05-03-2018 kl. 22:07
T Nielsen
bruger siden
03-12-2009
skrev:
Hej Mikkel.
Hvorvidt det er en fair pris ved jeg ikke, men SUV modeller koster ofte lidt mere i service, så.....Men forhør dig da om pris ved lille og stort service incl. moms der hvor du har købt. Jeg siger ikke at man skal jagte bedste pris, for der ligger evt fælder i den slags. Langt det bedste er at du syns det er et godt sted, og at du holder service samme sted som du har købt, kan vise sig på den lange bane at være en særdeles god ide. De evt ting der kan opstå af fejl eller andet også efter endt ophør af garanti, er de ofte mere behjælpelige med, når de ved du har holdt dine service hos dem du har købt ved. Sådan er det bare. Iøvrigt kan man ikke samligne Suv service priser op mod almindelige personbiler. De er ofte dyrere at servicere.
Men ja service pris du gav minder om service pris på eks Mercedes B "lille service"..
Hvorfor mener du man ikke kan sammenligne service priser på en suv med priserne på en personbil?
S C
bruger siden
04-08-2008
06-03-2018 kl. 21:50
Mikkel Pedersen
bruger siden
29-01-2017
skrev:
Tak for svarene. Der er lavet normalt eftersyn inkl. rusteftersyn, bremser renset og smurt, pollenfilter, oliefilter og motorolie skiftet. Som jeg ser det er det et stort eftersyn.
Jeg har betalt 4.500 kr. for min volvo v40 d2 ved første service og det var kun oile og filter??????