Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Jacob Larsen
bruger siden
20-05-2017
21-02-2018 kl. 20:19
- jeg tror ikke, at du kan lave en leasingaftale på 6 år. Som regel gælder aftalen kun op til 36 mdr, og aftalen skal herefter indgås igen. dvs at du igen får omkostninger til startgebyr og evt. er leasingsatsen ikke den samme, som du indgik 3 år tidligere.
- Hvis du ved køb antager, at du efter 6 år har en bil med 120000-140000 på tælleren, er dit regnestykke ift. leasingpris forkert. For så har du jo kørt minimum 20000 årligt. Så hvis du skal sammenligne med prisen på at lease, skal du vælge vw's km-sats som minimum er 20000 (måske skal du op på satsen på de 25000 km årligt) og ikke kun 15000. Og så stiger prisen pr måned også.
- har du mulighed for at linke til fdms udregning af udgifter til årlige reparationsudgifter? For det lyder i mine ører voldsomt, at man efter 6 års kørsel i gns vil have haft reparationsudgifter på 67000 på en polo. Altså et beløb som nærmer sig 1/2 af bilens nypris.
- der er altid en risiko ved at eje. Men det er der også ved at lease - der er nogle standarder for, hvilken stand at du efter endt leasingperiode skal levere bilen tilbage i. Og man kan sige, at du ved at eje, selv træffer beslutningen om evt. småbuler og andet skal udbedres - i leasing er det andre som skal afgøre, om du skal have ekstra omkostninger forbundet med ikke at have en bil i en bestemt stand.
Værditabet på en bil er størst i bilens første levetid. Du kan måske overveje at købe en lettere brugt i stedet for? Evt. tilkøbe en serviceaftale, hvis du ikke vil bekymre dig om uforudsete udgifter.
Du kan evt. kigge efter mærker, som tilbyder længere garanti på deres biler end vw. Kia er fx oppe på 7 års garanti (under antagelse af, at garantien rent faktisk dækker som den skal).
Lars Olsen
bruger siden
09-01-2006
21-02-2018 kl. 20:46
J R
bruger siden
13-12-2013
21-02-2018 kl. 20:58
Hvis du eks er ligeglad med hvad du kører i, så snupper du den der er tilbud på.
Eks Polo med meget lav førstegangs ydelse.
Min egen personlige holdning er at tidligere var Leasing asocialt, idet registreringsafgiften aldrig tilfaldt staten, men i værste fald havnede i leasing selskabets kasse.
Om det er ændret efter den nye afgift ved jeg ikke.
Tilgengæld så mener jeg også at faldet i registreringsafgift var en fejl. For det er meget begrænset hvad du sparer i ejerskabet om bilen koster 300 eller 360 fra ny.
Du taber en vis procentdel over 3 år, og hvis du deler dem op på 36 måneder, så svarer det vel kun til 3-400 om måneden.
Det der koster er oprettelse af lån og stempelafgift.
H P
bruger siden
06-01-2004
22-02-2018 kl. 10:16
Det er mere smag og behag og hvad man lægger mest vægt på der afgør valget.
Du er mere låst på leasing, hvis du feks. Lige pludselig får et ændret kørselsmønster, omvendt, så skal du jo ikke tænke på reparationer.
og lige et par bemærkninger; Selvfølgelig dækker bilens fabriksgaranti elektronisk udstyr i bilen, som feks. Radio mm.
HviS du Køber eller leaser en ny bil, og den pludselig ikke sporet rigtigt, så dækker garantien ikke i nogen af tilfældene, grundet en bil kun kan komme ud at sporing, hvis man rammer noget, feks. En kantsten....
en kobling er, som udgangspunkt, en sliddel, hvor lang tid den holder afhænger i højeste grad af hvordan den bliver behandlet, det er ikke svært for en billist, typisk ældre mennesker, at slide den ned på 40.000 km.
de eksempler du remser op, mangler en del fakta, feks alderen på bilerne, og selvfølgelig dækker importøren uanset hvilken by det autoriserede værksted ligger, du skal ikke tro på alt hvad du hører fra onkler og venner :-)