Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Lars Olsen

Lars Olsen
bruger siden
09-01-2006

24-01-2018 kl. 21:49

Nej det er ikke helt lovligt for dem at sælge den uden reklamationsret, men man ved hvad man går ind til når forhandleren på forhånd har annonceret bilen sådan.

I mine øjne ville man ihvert fald være langt ude hvis man ville prøve at tørre en evt. Garanti rep af på forhandleren efterfølgende. Uanset om man så skulle have lovgivningen på sin sidde.

Om bilen er et fornuftigt køb eller ej har jeg ingen holdning til, men forvent de dele som ikke er standard A4 dele koster kassen.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jacob Larsen

Jacob Larsen
bruger siden
20-05-2017

24-01-2018 kl. 23:08

Lars Olsen

bruger siden
09-01-2006

skrev:
Nej det er ikke helt lovligt for dem at sælge den uden reklamationsret, men man ved hvad man går ind til når forhandleren på forhånd har annonceret bilen sådan.

I mine øjne ville man ihvert fald være langt ude hvis man ville prøve at tørre en evt. Garanti rep af på forhandleren efterfølgende. Uanset om man så skulle have lovgivningen på sin sidde.

Om bilen er et fornuftigt køb eller ej har jeg ingen holdning til, men forvent de dele som ikke er standard A4 dele koster kassen.

Synes nu, at det er fair nok, at lovgivningen beskytter dig som forbrugeren kontra forhandleren, som må antages at have faglig ekspertise til at vurdere en bils stand og prissætte bilen rigtigt ud fra risikoen om, at der evt. kan komme en reklamation ved diverse mangler.

Dog nok tvivlsomt, hvor meget man som køber overhovedet vil kunne få dækket ind af reparationer under sin reklamationsret i en henved 12 år gammel tilkørt v8'er. Udover mangler på købstidspunktet, som forhandleren i sin gennemgang af bilen vel alligevel burde have gjort sig nogenlunde bekendt med.

Men mon ikke at der er en fejl i annoncen, og at forhandleren kun sælger til CVRnr, når det kommer til stykket?
Hvis man som forbruger kan købe bilen, og af forhandleren får afvist en reklamationssag med henvisning til salgsannoncen, står man som køber med en voldsom god sag i bilankenævnet.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg