Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Lars Olsen
bruger siden
09-01-2006
17-12-2017 kl. 14:04
Hvis du ignorerer serviceindikatoren mister du garantien på bilen og får væsentligt mindre for den den dag den skal sælges.
Service behøver nu ikke at være særligt dyrt hvis du vælger andet end autoriseret værksted. Jeg har lige fået Hondaen serviceret for 2600kr og det indeholder alt som autoriseret også gør, prisen er bare 40% lavere. Fabriksgarantien gælder alligevel.
H P
bruger siden
06-01-2004
17-12-2017 kl. 14:35
Og så sidder du og "fedter" med at service er dyrt ? Ja gu pokker koster det at have en bil til en halv million......Havde du forestillet dig andet ?
Den dag du skal sælge den kan du risikere at få 10-20 tusinde mindre for den, hvis service ikke er overholdt.
Et uautoiseret værksted kunne selvfølgelig være en løsning, der gælder fabriksgarantien, under forudsætning af du kan dokumentere at der er bruge de rigtige matreialer (bevisbyrden ligger på dig) til gængæld forsvinder din mulighed for at få kulance på senere reperationer.
Personligt så havde jeg gået med autoiseret service evt. i Tyskland (hvis du vil spare lidt), bilen er simpelthen mere værd den dag du vælger at sælge den.
J R
bruger siden
13-12-2013
17-12-2017 kl. 23:04
Hvis din bil kalder til service, så må du kontakte forhandleren og høre hvad det er for en ting.
Tidligere var vi VAG kunder, og der var det klart et spørgsmål om værkstedet fortalte bilen den kørte longlife eller alm service. Gik den på alm, så kaldte den til service for hver 18-22.000 km. Men var den på longlife, så kunne den gå noget længere.
Vi kører mange korte ture.
Min fader kørte nærmest kun lange ture i hans lille Fabia diesel, den gik mellem 45-50.000 mellem indkaldelserne. Men det var 90% lange ture på 130-150 km pr start.
Brian Andreas Johansen
bruger siden
25-09-2003
03-09-2018 kl. 22:25
Thomas A
bruger siden
10-07-2016
skrev:
Hej,
Jeg købte min A5 2016 fra ny for ca et års tid siden. Før dette havde jeg en A3, som efterspurgte service efter 35.000 KM. A5'eren har nu efterspurgt det allerede efter 20.000 KM.
Velviderende hvor dyrt service er og at det virker forholdsvis tidligt er mine spørgsmål:
- Jeres erfaringer med nødvendigheden af service efter 20.000 KM?
- Kan den strækkes til 30.000 KM uden større risici?
- Hvis service allerede er nødvendig nu, hvad vil så være anbefalingen af sted ift. lav pris, høj kvalitet?
Tak!!
/J
Du har sikkert fået det lavet - kun olieskift og filter? Kostede 2 tkr. på min A5 fra 2016 hos Audi og det skete efter 22.000 km og igen ved 44.000 km. Fik lavet inspektion ved 30.000 km
Al service har kostet humane 6.500 kr indtil videre. Det syntes jeg er ok på 53.000 km og 2 år og 3 måneder?
Stort service ved 60.000 km hvor der bl.a. skal skiftes gearolie på Multitronic gearkassen bliver nok lidt noget andet.
Nogen der har erfaring med et 60.000 km service for en A5 1,8 TFSi Multitronic fra 2016?
Syntes jeg så noget med rensning af “vandkassen” og et par andre ting.
/Brian
Benjamin S
bruger siden
24-10-2015
04-09-2018 kl. 13:16